Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem med 3G-datauppkoppling efter uppgr. 3.0 + jailbreak


svanström

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har en iPhone 3G som är operatörslåst till Telia, men som jag kör Telenor på.

 

Jag uppgraderade min iPhone till 3.0 för en dag sen och jailbreakade den med Redsn0w. Därefter installerade jag Ultrasn0w via Cydia. Allt funkade bra och jag var glad...

 

...Tills idag, då jag jag upptäckte att jag inte kunde surfa via 3G, hittills hade jag enbart kört WLAN. Efter mycket fipplande så installerade jag BossPrefs och slog på EDGE, då funkar nätverket, men det går långsamt, trots att det står 3G uppe i statusraden och inte E eller vad det nu ska stå när den kör Edge.

 

Är det någon som har någon teori om vad som har hänt? Jag står lite handfallen. Jag använder exakt samma datainställningar som tidigare när jag körde 2.2 och då funkade det perfekt.

 

Hilfe! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man nu vill köra jailbreakat "till varje pris" är detta vad man får förvänta sig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som du märker har jag inget vettigt svar på ditt problem och jag menar inte heller att vara elak. Jag är säker på att du kommer få hjälp med ditt problem av andra som är mer insatta på jailbreak, det finns många hjälpsamma "hjältar" här på forumet! Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag har en iPhone 3G som är operatörslåst till Telia, men som jag kör Telenor på.

 

Jag uppgraderade min iPhone till 3.0 för en dag sen och jailbreakade den med Redsn0w. Därefter installerade jag Ultrasn0w via Cydia. Allt funkade bra och jag var glad...

 

...Tills idag, då jag jag upptäckte att jag inte kunde surfa via 3G, hittills hade jag enbart kört WLAN. Efter mycket fipplande så installerade jag BossPrefs och slog på EDGE, då funkar nätverket, men det går långsamt, trots att det står 3G uppe i statusraden och inte E eller vad det nu ska stå när den kör Edge.

 

Är det någon som har någon teori om vad som har hänt? Jag står lite handfallen. Jag använder exakt samma datainställningar som tidigare när jag körde 2.2 och då funkade det perfekt.

 

Hilfe! :)

 

Det är en ring när den kör EDGE, dock har inte Telenor inte EDGE.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...