Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Jag vill ha en PC <3


grodkungen

Rekommendera Poster

mynameisoscarjo

Det var fult. Jämför den där datorn med en maxad MacBook Pro. MacBooken är förmodligen snabbare, förutom grafikkortet. Dessutom är den ca 124 gånger snyggare. Har du en iMac och en MacBook så fattar jag inte hur du kan kolla på en sån burk. Men smaken är som röven, klöven (skånska).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gorancarlsen
jäklar vad snygg

Ironi, hoppas jag.

 

Det var det fulaste jag sett sen ... jag vet inte vad. Tur att smaken är som ... :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

stort + för att de vågar göra sin egen grejj - dvs inte en grå plastlåda från -87 som alla andra pc-tillverkare. (eller macbook ripoff)

och det är säkert många pojkar som blir alldeles fuktiga på överläppen över att få ha ett flygande tefat som blinkar i takt med musiken där i pojkrummet.

 

själv blir jag fortfarande mer fuktig på överläppen när det gäller apples dator-design, även om de sett likadana ut väldigt länge nu.

less is more.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var fult. Jämför den där datorn med en maxad MacBook Pro. MacBooken är förmodligen snabbare, förutom grafikkortet. Dessutom är den ca 124 gånger snyggare. Har du en iMac och en MacBook så fattar jag inte hur du kan kolla på en sån burk. Men smaken är som röven, klöven (skånska).

 

GPUn är det skillnad på absolut och det är stooor skillnad mellan en MacBook Pros 9600M GT och även ett singel GTX 260M, sen kan man t.o.m ha GTX 280M i SLI, vi pratar om GPU kraftfull nog att spöa de flesta stationära datorer. Så det är ingen liten skillnad!

 

Sen så har du en processor på 2,53 GHz med 4 kärnor som dessutom överklockas gansa lätt, vilket inte alls är illa och är snabbare än MacBook Prons 3,06 GHz C2D (lite beroende på vad man gör, men rent generellt så spöar Quad Core prollen i Alienware MBP C2D.)

 

Sen kan du ha RAID 0 konfiguration på 2 st 7200 rpm HDD, så det är snabbare än MBPs HDD. Möjligtvis on par med dess SSD... Men jag undrar om man inte kan köra Alienware datorn med 2 st SSD i RAID 0 också...

 

Så svaret är NEJ, denna är mycket snabbare än MBP i stort sett med allting. Designen, vikten, batteritiden och Operativsystemet lämnar mycket att önska, men prestanda har den, det ska vi inte ta ifrån den.

 

Edit: Förstår förresten inte varför människor ens jämför M17x med en MBP, de är två helt olika datorer och riktar sig till helt olika människor och olika användningsområden. Det skulle vara som att jämföra en MacBook Air med en stationär Allt-i-ett PC.

Förresten så har inte Apple någon gaming notebook, egentligen skulle det nästan vara rättvisare att jämföra denna med Mac Pro eftersom den är snabbare än alla andra Macar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trolltråd?

 

Eller bara en "hylla-Mac-tråd-håna-PC-tråd"?

:chockadskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller lite med Disp0sable, känns som att många här känner sig lite förolämpade av Alienware M17x. Det är precis som folk som hänger i Sweclockers forum och rekommenderar Mac så blir det krig direkt, där är det dock tvärtom. Folk skrattar åt dig om du köper en MacBook Pro 17" eftersom den är så pass dyr och har så "kass" prestanda.

 

Man får försöka vara öppen som människa och inse att alla människor är olika. Alla har vi inte likadana värderingar, krav på våra produkter etc. Bara för att ni inte förstår den så betyder det inte att den är dålig etc.

 

Vill man ha en spelorienterad PC och tycker det är häftigt med saker som blinkar, piper och visslar så finns det nog ingen bättre laptop än den här från Dell, åtminstone så ligger den i övre skiktet.

 

Jag kan lova att de som köper den inte köper den för att den blinkar, och jag tror inte att den piper eller visslar. Förmodligen låter den ganska mycket eftersom den har ganska allvarliga komponenter i sig och dessa behöver kylas. De som köper denna vill ha prestanda som fortfarande kan fraktas mycket smidigare än en stationär dator. Och jag kan tala om för dig att denna är duktigt snabbare än iMac med 4850, vilket är väldigt imponerande.

 

Jag skulle personligen välja bort den enbart på grund av utseendet även om jag mot förmodan skulle känna att jag behövde de prestanda den kan ge. Grodkungen gillar den, och det är OK det också, det finns ingen värdering i det.

 

Jag tror inte att det handlar så mycket om designen, som sagt folk vill ha prestanda från den här datorn. Jag har flera kompisar som gärna skulle vilja ha en sådan här för att kunna ta med sig till LAN-spelkvällar, det är mycket smidigare än en stationär Full Tower PC med högtalare, extern monitor, tangentbord och en massa kablar etc bara för en spelkväll på 4 h eller liknande.

 

Det här är inget som man bär runt på varje dag heller, utan du viker ihop skärmen, tar med din spelmus, laddare och musmatta så är du igång. Den väger lite, men det är mycket smidigare än en stationär.

Sen när de ska ut på kafé och sitta och surfa köper de säkert en liten 3000 kr Netbook skulle jag tro.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Umm, det var ungefär det jag sade...

 

Sorry, det var inte riktat till dig. Utan till alla rent generellt. Personligen tycker jag att PC användarna på Sweclockers generellt är mycket trångsyntare än Mac ägarna här t.ex.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorry, det var inte riktat till dig. Utan till alla rent generellt. Personligen tycker jag att PC användarna på Sweclockers generellt är mycket trångsyntare än Mac ägarna här t.ex.

 

Ord upp på den, nämner jag att jag kör mac så blir jag hånad, Vanliga kommentarer "du är gay" eller "lite dator för mkt pengar"

 

Trolltråd?

 

Eller bara en "hylla-Mac-tråd-håna-PC-tråd"?

:chockadskeptisk:

 

 

Det var meningen att vara en Hylla alternativ dator tråd :P men jag tänkte som sagt inte på att jag var på ett macforum :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united
Nej precis för inget är sexigare på en dator än en vårta mitt i tangentbordet som Lenovo brukar ha =)

 

Alienware M17x ser helt OK ut för att vara en så pass stor gaming laptop faktiskt. Den kräver massiv kylning!

 

 

HAr aldrig haft ett behov av att ha en "sexig" dator... det måste vara ett behov 90talisterna kräver.

Själv skaffade jag mig en fru så att jag slipper känna ett sug efter "sexiga" maskiner.

 

 

 

Förövrigt är trackpointen en otroligt underskattad uppfinning, bättre precision än touchpaden anyday.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HAr aldrig haft ett behov av att ha en "sexig" dator... det måste vara ett behov 90talisterna kräver.

Själv skaffade jag mig en fru så att jag slipper känna ett sug efter "sexiga" maskiner.

:rockapa:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kennylorentzon

Hehe detta var något av det fulaste jag har sett.. Undra om Herr Dell har blivit bortförd till en annan planet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Något av det fulaste jag har sett. Man blir fasen bortskämd av Apple.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HAr aldrig haft ett behov av att ha en "sexig" dator... det måste vara ett behov 90talisterna kräver.

Själv skaffade jag mig en fru så att jag slipper känna ett sug efter "sexiga" maskiner.

 

Äntligen en öppet hetrosexuell man som kör Mac :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HAr aldrig haft ett behov av att ha en "sexig" dator... det måste vara ett behov 90talisterna kräver.

Själv skaffade jag mig en fru så att jag slipper känna ett sug efter "sexiga" maskiner.

 

Fan vad gay du är... fru vad är det för skit?

Jag har sex med min PS3, MacBook och iPod Touch för att de är sexiga... då är man hetero

 

Skämt åsido, inget fel på "attention to detail". Jag är en sådan som person, perfektionist och älskar att ha saker på mitt sätt och vill alltid ha saker snyggt och prydligt. När Apple gör saker så lätt för mig blir jag glad =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united
Fan vad gay du är... fru vad är det för skit?

Jag har sex med min PS3, MacBook och iPod Touch för att de är sexiga... då är man hetero

 

Skämt åsido, inget fel på "attention to detail". Jag är en sådan som person, perfektionist och älskar att ha saker på mitt sätt och vill alltid ha saker snyggt och prydligt. När Apple gör saker så lätt för mig blir jag glad =)

 

Absolut, är själv perfektionist och har öga för detaljer... är lite av ett måste om man är konstnär och jobbar med kreativa saker och lenovos datorer är faktiskt lika stilrena som apples, bara att dom riktar sig mot en annan marknad. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...