Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Spotify och reklam


marx

Rekommendera Poster

Bara jag som tycker reklamen ökat dramatiskt både banners och ljudklipp senaste tiden? Förr kunde man köra nästan en skiva utan reklam. Nu kommer det typ dubbelt så ofta. Blir ett Premiumabb om Spotifyappen går igenom hos Apple.

 

Ja, framförallt ljudklippen har ökat enormt. Det som fascinerar mig är hur Spotify kan veta när jag sänker ljudet på Macen och pausar reklamen. Okej att den fattar att jag sänker den på Spotify - men på datorn?

Men vad vet jag, lekman som jag är. :propellerbaver:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 59
  • Created
  • Senaste svar
Nej, det är ingen reklam mitt i låtarna, utan endast mellan olika låttitlar.

 

Jag vet faktiskt inte riktigt hur reklamtriggern fungerar, men vad jag har märkt är att om man bara "låter det rulla" så är det större chans för reklamavbrott än om man aktivt byter låtar...

 

Ja, det där har jag också tänkt på, utan att kommit fram till nåt. Om den kör mellan var 10 låt eller efter 10 minuter spelad musik kan man undra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var det inte nåt med att ett företag köpte mycket av reklamtiden så det skulle bli mindre reklam till oss, kommer ihåg det var ett tag så kom det reklam snutt som sa vi på (företagetsnamn) har köpt upp reklamtiderna så du slipper höra på massa reklam och lyssna på musiken istället. Det var nåt i den stilen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv sitter man på gratisversionen utan reklam, vet inte hur det kommer sig men gissar på att det är efter att jag gett bort alla mina invites. Fick spotify genom BBB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv sitter man på gratisversionen utan reklam, vet inte hur det kommer sig men gissar på att det är efter att jag gett bort alla mina invites. Fick spotify genom BBB.

 

Skulle inte sagt det där. Nu har jag fått första reklamen på hela sommaren. Skitirriterande, nu överväger jag till o med att skaffa premium.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, framförallt ljudklippen har ökat enormt. Det som fascinerar mig är hur Spotify kan veta när jag sänker ljudet på Macen och pausar reklamen. Okej att den fattar att jag sänker den på Spotify - men på datorn?

Men vad vet jag, lekman som jag är. :propellerbaver:

 

du måste koppla in en till enhet typ högtalare som du kan sänka ljudet på :P jag drar ljudet til min stereo, funkar bra då :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var det inte nåt med att ett företag köpte mycket av reklamtiden så det skulle bli mindre reklam till oss, kommer ihåg det var ett tag så kom det reklam snutt som sa vi på (företagetsnamn) har köpt upp reklamtiderna så du slipper höra på massa reklam och lyssna på musiken istället. Det var nåt i den stilen.

 

Jo det var det, tror det var sas, eller jag kanske bara har fått för mig det. Bra var det iallafall!

 

Gillar att de säger "Såhär inför helgen, skaffa daypass..." på en måndag! Har de helg hela veckan...? :irriteradtjej:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Correct, det var SAS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rätta mig om jag har fel, men jag tror om man byter låt precis innan låten tar slut, så kommer det inte komma upp nån reklam, tror att det skulle funka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rätta mig om jag har fel, men jag tror om man byter låt precis innan låten tar slut, så kommer det inte komma upp nån reklam, tror att det skulle funka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...