Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Spotify och reklam


marx

Rekommendera Poster

Kan man ändra någon inställning eller installera något program som gör att man kan stänga av högtalarna i min MB undertiden då reklamen körs i spotify, När man sänker ljudet så pausar ju reklamen.

 

/Marx

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 59
  • Created
  • Senaste svar
Bältesclip

Mutify fungerar tyvärr inte just nu, men håll ögona öppna efter uppdatering på programmet:

http://code.google.com/p/mutify/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan annars köpa ett abonnemang på Spotify Premium så slipper du reklam. Din snåle fan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bältesclip
Du kan annars köpa ett abonnemang på Spotify Premium så slipper du reklam. Din snåle fan.

Fast det är ju inte svar på hans fråga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

flytta hit till Ungern, då får du ingen reklam =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte heller ett konstruktivt inlägg, men har inte snålheten gått ett steg för långt när man inte längre tycker att gratis är tillräckligt? Om alla skulle stänga av reklamen så faller ju hela idéen med Spotify och kvar kommer bara finnas premiumversionen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man ändra någon inställning eller installera något program som gör att man kan stänga av högtalarna i min MB undertiden då reklamen körs i spotify, När man sänker ljudet så pausar ju reklamen.

 

/Marx

 

 

 

 

 

Stänger du av ljudet eller sänker under två-tre pluppar under reklamen så pausas Spotify automatiskt. Så för att du ska uppnå önskat resultat får du komma runt det också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör med externa högtalare som du kan stänga av under reklamen utan att stänga av utgångsvolymen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast det är ju inte svar på hans fråga.

 

Nej men eftersom snåljåpen här förstör för mig och alla andra så tar jag mig friheten att inte svara på hans fråga utan tillrättavisa honom istället.

 

Gratisversionen av Spotify finns tack vare reklamen och om alla smiter undan från den så förstår ni väl själva vad som händer.

 

Men det finns ett alternativ till 99 kr i månaden. Har man en fest t.ex. och inte vill störas av reklamavbrott kan man köpa ett day pass för 9 kr och då slipper man reklam i 24 timmar. Och om man tycker reklam är så jobbigt att man för alltid vill slippa, då får man väl köpa ett premium abonnemang eller köpa sin musik i iTunes eller bära hem CD-skivor från Åhléns.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej men eftersom snåljåpen här förstör för mig och alla andra så tar jag mig friheten att inte svara på hans fråga utan tillrättavisa honom istället.

 

Gratisversionen av Spotify finns tack vare reklamen och om alla smiter undan från den så förstår ni väl själva vad som händer.

 

Men det finns ett alternativ till 99 kr i månaden. Har man en fest t.ex. och inte vill störas av reklamavbrott kan man köpa ett day pass för 9 kr och då slipper man reklam i 24 timmar. Och om man tycker reklam är så jobbigt att man för alltid vill slippa, då får man väl köpa ett premium abonnemang eller köpa sin musik i iTunes eller bära hem CD-skivor från Åhléns.

 

 

finns ett alternativ till din dumma fan, ladda hem det gratis från the tpb! :dumstrut:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

finns ett alternativ till din dumma fan, ladda hem det gratis från the tpb! :dumstrut:

 

Javisst. Eller gå in i affären, stoppa skivan i jackfickan och spring därifrån. Eller råna en gammal tant och köp skivor för hennes pengar. Och DU kallar MIG dum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej men eftersom snåljåpen här förstör för mig och alla andra så tar jag mig friheten att inte svara på hans fråga utan tillrättavisa honom istället.

 

Gratisversionen av Spotify finns tack vare reklamen och om alla smiter undan från den så förstår ni väl själva vad som händer.

 

Men det finns ett alternativ till 99 kr i månaden. Har man en fest t.ex. och inte vill störas av reklamavbrott kan man köpa ett day pass för 9 kr och då slipper man reklam i 24 timmar. Och om man tycker reklam är så jobbigt att man för alltid vill slippa, då får man väl köpa ett premium abonnemang eller köpa sin musik i iTunes eller bära hem CD-skivor från Åhléns.

Hoppas du kan förlåta mig för att jag byter TV-kanal vid reklamavbrott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Javisst. Eller gå in i affären, stoppa skivan i jackfickan och spring därifrån. Eller råna en gammal tant och köp skivor för hennes pengar. Och DU kallar MIG dum.

 

äh, du vet ju vad man brukar säga.. Mata inte trollen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej men eftersom snåljåpen här förstör för mig och alla andra så tar jag mig friheten att inte svara på hans fråga utan tillrättavisa honom istället.

 

Gratisversionen av Spotify finns tack vare reklamen och om alla smiter undan från den så förstår ni väl själva vad som händer.

 

Din poäng är alltså att ifall vi inte lyssnar på reklamen så försvinner gratisversionen? Om jag går ut ur mitt rum när det blir reklam, har jag förstört ditt liv då? =(

 

MvH,

Katana

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din poäng är alltså att ifall vi inte lyssnar på reklamen så försvinner gratisversionen?

 

Ja självklart. Ingen vill köpa reklam som ingen lyssnar på. Och köper ingen reklam i Spotify, vem ska då betala?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja självklart. Ingen vill köpa reklam som ingen lyssnar på. Och köper ingen reklam i Spotify, vem ska då betala?

 

Men alla vi som inte vill lyssna på reklamen då? Om vi hör den eller inte gör den gör väl ingen skillnad om vi ändå bara ignorerar den eller tar av oss hörlurarna?

 

MvH,

Katana

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker en kostnad på 300-400kr/månad för en internetuppkoppling är betalning nog. Varför betala när man kan få något gratis? Varför stå ut med reklam när man inte behöver det? Bara att tanka det man vill ha istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AndreasGibson
Tycker en kostnad på 300-400kr/månad för en internetuppkoppling är betalning nog. Varför betala när man kan få något gratis? Varför stå ut med reklam när man inte behöver det? Bara att tanka det man vill ha istället.

 

Vilken jävla argumentering!!

 

Visst det är dyrt nog med bredband men pengarna går ju inte till upphovsrättsinnehavarna. Det är som att säga att bilen var så dyr så jag snor bensinen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bältesclip
Javisst. Eller gå in i affären, stoppa skivan i jackfickan och spring därifrån. Eller råna en gammal tant och köp skivor för hennes pengar. Och DU kallar MIG dum.

 

 

Tycker en kostnad på 300-400kr/månad för en internetuppkoppling är betalning nog. Varför betala när man kan få något gratis? Varför stå ut med reklam när man inte behöver det? Bara att tanka det man vill ha istället.

Båda sidorna av nedladdningsdiskussionen har några riktigt vassa retoriker...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

APPLE LOVER

Om inte kan stå ut med reklamen så kan du pausa när de kommer reklam o sänka ljudet till typ det lägsta o sen playa igen, annars kan du logga ut o logga in igen. Men om du älskar spotify så tycker jag 99 kr i månaden är ett super klipp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas du kan förlåta mig för att jag byter TV-kanal vid reklamavbrott.

 

Ja, det är mig helt likgiltigt. Jag kollar bara på SVT.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men alla vi som inte vill lyssna på reklamen då? Om vi hör den eller inte gör den gör väl ingen skillnad om vi ändå bara ignorerar den eller tar av oss hörlurarna?

 

MvH,

Katana

 

Grejen är ju den att just ljudreklam är väldigt effektivt. Det går inte att helt ignorera den, undermedvetet går budskapet in ändå. Det har att göra med att hörseln är ett så kallat beredskapssinne. Du kan ju väcka en person genom att skrika i hans öra men inte genom att vifta med en bild framför ögonen på honom, för att låna en radioreklambranschens klyschor. Om McDonalds får möjlighet att exponera x antal tusen människor för deras ljudlogga (den där signaturmelodin i slutet av all McDonalds-reklam) så vet de att de får x antal kronor tillbaka för varje krona de satsar. Och därför betalar de för att du ska få lyssna på musik gratis. Det är såhär reklam fungerar och tack vare (eller på grund av, som jag skulle ha sagt) reklamen så finns massa reklamfinansierade radio- och tevekanaler. Alternativet skulle vara rena betalkanaler, som Spotify Premium eller TV1000, eller licensfinansierade kanaler, som SVT och SR.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste hålla med om att kan man inte leva med reklamen så se då till att hosta upp 99 kronor/mån. Det är ju för tusan skitbilligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det är en timmes jobb.. Men personligen tycker jag inte att ljudreklamen är störande nog ännu för att byta. Dock så kan jag störa mig mycket på reklam bannrarna som dyker upp i programfönstret! Finns dom i premiumversionen?

Om inte så har spotify ännu en premium kund!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen tycker jag att reklamen i Spotify (än så länge) är ganska hanterbar. Det är ganska korta snuttar som inte fått mig att fundera på premium, men så lyssnar jag iofs inte speciellt mycket heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...