Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Funderar på mac


gutisen

Rekommendera Poster

Hej Macworld,

 

Jag har tidigare funderat mycket på att fixa en mac istället för ytterligare en pc men har haft mycket tvivel och det har i slutändan alltid blivit en pc istället.

Huvudanledningen till detta är att jag fortfarande spelar en del, inga extrema mängder men nog för att det skulle bli irriterande om det inte fungerar som jag är van vid.

 

Men för tillfället ligger tankarna på att fixa en iMac 24¨ men som jag har observerat finns det 3 olika varianter, det jag undrar är vilken som lämpar sig bäst för spel? Men hur mycket kommer det att skilja mellan en pc?

 

För tillfället har jag en Asus 2.6ghz, med 4gb ram och ett Geforce 8700 GT, vilket fungerar fin fint för mig!

 

Jag är tacksam för alla svar,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Macworld,

 

Jag har tidigare funderat mycket på att fixa en mac istället för ytterligare en pc men har haft mycket tvivel och det har i slutändan alltid blivit en pc istället.

Huvudanledningen till detta är att jag fortfarande spelar en del, inga extrema mängder men nog för att det skulle bli irriterande om det inte fungerar som jag är van vid.

 

Men för tillfället ligger tankarna på att fixa en iMac 24¨ men som jag har observerat finns det 3 olika varianter, det jag undrar är vilken som lämpar sig bäst för spel? Men hur mycket kommer det att skilja mellan en pc?

 

För tillfället har jag en Asus 2.6ghz, med 4gb ram och ett Geforce 8700 GT, vilket fungerar fin fint för mig!

 

Jag är tacksam för alla svar,

 

Vad gäller iMac och spel, så är väl den generella regeln att dyrare är bättre. Glöm inte att Mac också är en PC, som du kan installera Windows på. Du kan alltså jämföra Macens hårdvara med motsvarande (Win)PC-datorer, och du kommer då förmodligen upptäcka att Macen är förhållandevis dyr jämför med en standard-PC med samma hårdvara.

 

Köper du en Mac får du en både snygg och funktionell "helhetslösning" - det är ju Apple som står bakom både hård- och mjukvara!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade satsat på en av topp modellerna (2,93 eller 3,06GHz), fast välj till ett bättre grafik kort, dvs ATI Radeon HD 4850 512MB.

 

Du kan ju köra windows på Macen för spel. När du vill spela, bara startar du datorn med Windows, så blir det samma sak som med pc när det gäller spel.

 

Har själv precis bytt från pc till Mac och är otroligt nöjd, tveka inte ;)

 

Edit: Linus var lite snabbare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med Jakkra om grafikkortsvalet; ju snabbare desto bättre (spel älskar grafikkort av rang!).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack för alla svar, mina närmaste speltankar lär juh bli diablo 3 när det väl dyker upp, såväl som andra kommande blizzard titlar :)

 

Men jag undrar även lite om hur kompabiliteten fungerar mellan de olika tangentborden, många spel utnyttjar juh F1-F12 på tangentborden, hur fungerar det om man kör windows på mac med ett mac tangentbord?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet att det finns en lösning, men kan inte själv svara hur, du får säkert snart ett svar om hur :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bältesclip
tack för alla svar, mina närmaste speltankar lär juh bli diablo 3 när det väl dyker upp, såväl som andra kommande blizzard titlar :)

 

Men jag undrar även lite om hur kompabiliteten fungerar mellan de olika tangentborden, många spel utnyttjar juh F1-F12 på tangentborden, hur fungerar det om man kör windows på mac med ett mac tangentbord?

Kanske till hjälp:

http://support.apple.com/kb/HT1167

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...