Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

MMORPG genom Bootcamp


Pargaluk

Rekommendera Poster

Hej

 

Måste bara fråga om det är någon som har testat att köra något PC MMORPG genom Bootcamp eller liknande, tex Warhammar Online, Age of Conan eller något annat?

 

Skulle vara kul att veta hur mycket prestanda man får ut.

 

Mvh

 

//P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får prestanda motsvarande en vanlig PC med samma hårdvara om du kör med Boot Camp.

Boot Camp är egentligen bara ett program som hjälper dig att installera Windows på din mac. Efter installation så är macen i princip som vilken Windows-PC som helst när du startar den i Windows-läge.

 

Jag har tyvärr inga siffror att ge dig, om det var det du var ute efter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Wargen

 

Nä, inga siffror igentligen utan det var mer en undran hur bra det går? Om man säger så att man installerar WoW på Mac halvan och sedan på PC halvan, går det att köra dem lika bra eller får du sämre funktionalitet på PC-halvan?

 

// P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anders Lundberg

Det Wargen försökte säga var att allt Boot Camp gör är att låta dig installera Windows. När du sedan kör Windows är det exakt som på vilken annan PC som helst.

 

Du som har en Macbook Pro bör alltså få någorlunda bra prestanda, lite beroende på vilken modell du har och vilket spel du kör. WoW kommer förmodligen flyta på helt perfekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Däremot så rekommenderas det att om du ska köra tyngre spel (eller spel öht) för windows på macen så bör du köra enbart Bootcamp (d.v.s. du bootar bara upp windows) och inte köra det parallellt med t.ex. VMware eller Parallells.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Wargen

 

Nä, inga siffror igentligen utan det var mer en undran hur bra det går? Om man säger så att man installerar WoW på Mac halvan och sedan på PC halvan, går det att köra dem lika bra eller får du sämre funktionalitet på PC-halvan?

 

// P

 

Du har missförstått Boot camp, eller egentligen hela Mac&PC-grejen.

 

En Mac är en dator. En PC är en dator. Idag är det exakt samma delar.

Du behöver inte ens köra OSX på din Mac om du inte vill.

 

Så, nu kan du förklara för mig varför ett Windows-spel, installerat på Windows, på en dator, på något magiskt sätt förlorar prestanda?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anders, Sternis och Penn_ha

 

Tack för svaren men jag ber om ursäkt att jag uttrycket mig lite slarvigt.

 

Anledningen till att jag frågade var att vid de få tillfällen som jag har haft möjlighet att testat detta har Windows alltid känts lite segt, nästan som när man körde Virtual PC eller liknande. Jag har dock ingen direkt erfarenhet av att köra Windows på en Mac och har därför fått för mig att Windows inte utnyttjar hårdvaran lika bra som OS X, troligen felaktigt med tanke på Penn-ha's kommentar.

 

Anledningen att jag frågade specifikt om MMOPG's är att de tenderar att ha relativt höga systemkrav, kanske inte fullt så höga som de värsta FPS spelen men fortfarande tillräckligt.

 

Mvh

 

//P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då kan jag väl snabbt summera,

 

Windows på Mac körs som på vilken dator som helst.

 

Jag lirar själv crysis i 1900x1200 på Very High. WoW får ungefär samma FPS som i OSX.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...