Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Flytta mappen "mobile applications"


Phastey

Rekommendera Poster

Hej

 

Som rubriken antyder så vill jag flytta den mappen då min partition C: har lite brist på plats.

 

Att det går att flytta mappen iTunes Music vet jag, det är redan gjort. Men finns det något motsvarande sätt för att byta sökväg till "Mobile Applications" också?

 

Har googlat lite och läst att det ska gå att "klicka och dra" programfilerna direkt in i iTunes? Kan man i så fall flytta mappen och "dra in" dem till iTunes igen, fast från den nya platsen?

 

Problemet uppstod då jag laddade ner Navigon på ett par Gb...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förlåt att jag inte besvarar frågan korrekt, men.

Kan du inte flytta på något annat istället, för att bespara onödig tid?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, ingen fara..Joo, det är ju en tanke. Men jag stör mig lite på att iTunes breder ut sig över min kontroll. Jag tror jag har det installerat på en annan partition, men jag är inte säker.

 

Kan man annars bara installera om iTunes på en annan plats och lösa det den vägen? Kontot behåller väl de köpta programmen och musiken ändå?

 

Jag tycker jag har rensat och t.om formaterat om men iTunes breder ut sig något enormt. Tycker det var enkelt att flytta "iTunes music" och hade hoppats att det var lika enkelt att flytta appsen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På en Mac så tar du helt enkelt och flyttar hela mappen itunes och lägger den där du vill ha den och startar sedan itunes med alt-tangenten nere och väljer då platsen där du lagt mappen.

Men hur man gör på en Win dator vet jag inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man flytta hela itunes utan bekymmer i windows då?

Vet inte då jag aldrig använt Windows.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man flytta hela itunes utan bekymmer i windows då?

 

Eh, nej.

 

Avinstallera och installera där du vill ha det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...