Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Är iPhonen användbar vid strypt hastighet (57 kbit/s)?


Herman2

Rekommendera Poster

Tjena!

 

Jag går i köptankar (iPhone 3GS) och kollar runt på lite vad dom olika bolagen har för abonnemang just nu. Telia och Halebop har ju väldigt billiga surfpaket, men stryps efter 500MB.

 

Finns det någon här som har erfarenhet av hur internetfunktionerna är att använda vid den strypta hastigheten på 57 kbit/s?

 

Är det hållbart att surfa med Safari i den hastigheten? Hur fungerar mindre nätverksintensiva program, som t.ex Väder- och Kollektivtrafikapps.

 

Tack för hjälpen ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

57kbit/s är ingenting! Det är otroligt slött!

 

Jag har Telenor (obegränsat med surf) men jag vet hur slött det är då jag är Cisco Certifierad (CCNA)!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blir lite lite snabbare än ett gammalt vanligt hederligt v90/k56 modem :D :D

Alltså max 7kByte sekunden kommer du kunna tanka med ;D

 

Det kommer gå slött något så grönjävulskt! Tänkte du använda mobilen som modem så får du nog överväga att ta mobiltsurfjosan för 199:-/m med telia, där är det 5GB som gräns innan dom slöar ner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

57kbit/s är ingenting! Det är otroligt slött!

 

Jag har Telenor (obegränsat med surf) men jag vet hur slött det är då jag är Cisco Certifierad (CCNA)!

 

Haha, ursäkta?

 

Relevans?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BeeMan har en CCNA som är första nivån i certifieringen hos Cisco.

 

OT: Jag har ett Halebopkontantkort iaf jag skulle behöva omaktivera min Iphone. När jag körde med Halebop inväntan på upplåsningen så kom jag inte ens upp i 100MB efter halva månaden. Det beror helt enkelt ditt användarstil. Nu kör jag med 3Mobil Surft Turbo och där är det fridata.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BeeMan har en CCNA som är första nivån i certifieringen hos Cisco.

 

Stämmer mycket bra men tydligen finns de som inte redigt förstod fast det jag ville få fram med det var att jag är ganska så insatt i nätverk och därav varför jag tog upp det... ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

EDGE kör väl med 112kbit/s eller nåt liknande. Hälften av det.. är inget roligt att köra med. Funkar väl att kolla mejl och sånt, men surfa på den hastigheten. Det ger mig rysningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena!

 

Jag går i köptankar (iPhone 3GS) och kollar runt på lite vad dom olika bolagen har för abonnemang just nu. Telia och Halebop har ju väldigt billiga surfpaket, men stryps efter 500MB.

 

Finns det någon här som har erfarenhet av hur internetfunktionerna är att använda vid den strypta hastigheten på 57 kbit/s?

 

Är det hållbart att surfa med Safari i den hastigheten? Hur fungerar mindre nätverksintensiva program, som t.ex Väder- och Kollektivtrafikapps.

 

Tack för hjälpen ^_^

 

jag har Telia surf alltid 500 mb. Räcker gott och väl till mig, man kan ju se till att inte köra youtube så grymt hårt och ladda hem apps och sånt när man har tillgång till wifi istället för 3G, annars är det bara att surfa på! Ska du dock köra tethering kan 500 mb vara lite i det minsta laget. Men räcker om man gör det någon gång då och då, och skulle man råka nå 500 mb är det antagligen bara någon enstaka dag kvar av månaden bara sen får man 500 nya till förfogande. För det tycker jag är värt när det kostar 69 kr och räcker precis lagom istället för att punga ut 199kr och surfa som en galning för att göra valuta av pengarna...Men som sagt, alla har vi olika needs av surf!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BeeMan har en CCNA som är första nivån i certifieringen hos Cisco.

 

OT: Jag har ett Halebopkontantkort iaf jag skulle behöva omaktivera min Iphone. När jag körde med Halebop inväntan på upplåsningen så kom jag inte ens upp i 100MB efter halva månaden. Det beror helt enkelt ditt användarstil. Nu kör jag med 3Mobil Surft Turbo och där är det fridata.

 

Tack Einstein. Jag har också läst CCNA1-4 dock har det ju inget med denna tråd att göra.

 

Här har du lite fakta ;)

 

Länk: http://sv.wikipedia.org/wiki/CCNA

 

Som sagt, been there done that.

 

 

On Topic: Alla har väl testat ett 56k-modem. Helt omöjligt att surfa är det inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för inläggen men jag har inte riktigt fått svar på min fråga, hur intressant det än är att diskutera Cisco Certifikat. ^_^

 

Finns det någon som har använd en iPhone vid den strypa hastigheten? Hur är det att använda mindre nätverksintensiva program som t.ex väder, kollektivtrafik och chatt? Är det en hopplös väntan som.. väntar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder en upplåst iPhone och har därför tillgång till dela gprs och dels 3g. Gprs tillåter hastigheter mellan 56-114 kbit/s och jag kan säga att det är oerhört irriterande. Det funkar utmärkt till att telefonen söker av alla mail en gång i halvtimman men att surfa med skulle jag inte rekommendera.

 

Så, att söka efter en busstidtabell är inte kul, när det dessutom känns som om den är segare bara för att man har bråttom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...