Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur i hundan får man dit Musix på HDn


Gäst Burnin Sven

Rekommendera Poster

Gäst Burnin Sven

Laddade ner Musix men fattar inte hur man får dit det på hårddisken. I Ubuntu var det ju väldigt lätt och gick av sig självt. Begriper heller inte vilken typ av filsystem jag ska välja när jag långt om länge hittade (först och främst att få till engelska i stället för spanska) programmet där man formaterar och partitionerar.

 

Förstår att jag givetvis borde läsa på och förmodligen ganska mycket oxå men jag vill bara testa det för att jämföra med Ubuntu Studio.

 

Hjälp mottages tacksammast.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det så att du försöker ha det i OS X?

ISF, Musix är för Linux.

Det går inte om du inte har Linux på Macen.

Men kanske förstår jag dig fel.

 

Musix GNU+Linux is a Live CD and Live DVD operating system for the x86 processor family based on Debian. It contains a collection of software for audio production, graphic design, video editing and general purpose applications.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Burnin Sven

Skulle inte fråga här om det inte vore för att det faktiskt verkar vara en Linux avdelning här. Men om ingen har lust att ge ett handtag så är det ok jag känner en spansk tjej hon kanske kan översätta. Ha det bra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Ursäkta glömde att säga att det var en PC det var frågan om.

Lite dum fråga, men hellre övertydlig än otydlig:

 

Vilket operativsystem används på den aktuella datorn?

 

PC verkar ofta betyda Windows, men det verkar ju inte stämma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ligger i forumet för Linux, så det är väl mer en fråga om vilken distro som används... :propellerbaver:

Formulerar om frågan, vilket OS och vilken smak?

 

 

:byrakrat: Dessutom kunde det varit någon sorts unix, kanske OS X :byrakrat:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Burnin Sven

Det är alltså helt enkelt som jag då oxå skriver :D Musix som är en dedicerad musik live dvd men som oxå givetvis helst ska installeras. Det är senaste versionen.

 

Maskinen är en PC byggd på ett asus p4 p800 se mobo och med en p4 3 ghz cpu, ide för både hd och dvd.

 

Ubuntu och ubuntu studio är installerade och rullar jättebra i samma maskin, dom båda då på samma hårdisk. Musix försöker jag då få in på ytterligare en annan hd.

 

Ubuntu använder jag som reserv för vardagligt data jobb typ surf och sånt om jag får strul med någon av mina andra datorer. Ubuntu studio och musix ville jag bara testa för skoj skull iom att jag till vardags kör Logic och osx när jag leker musik och är nöjd med det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Burnin Sven

Jäpp så är det men det tar en jäkla tid när det ska partitioneras o sen funkar det ändå inte, den påstår att det inte är klart så det går inte att installera. Kanske beror det på att hårdisken inte gillas av nån anledning, det är en ide Seagate 160 gig 7200 rpm.

 

Ubuntu versionerna bara hoppar dit (på en annan hd då), kan till och med fixa en egen partition/lägga sig vid sidan av en befintlig installation utan problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Burnin Sven

Jo jag har gjort det men den klagar ändå på att det inte är gjort av nån underlig anledning. Nåväl får testa med en annan hårddisk. Det är ju inte så viktigt ville ju bara leka lite och ubuntu studio funkar ok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Burnin Sven

När jag formaterar hårddisken i ubuntu så fungerar det, nu återstår bara att få dit alla tre OSen på samma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...