Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone 3G till iPhone 3G S


shogunami

Rekommendera Poster

Klart du itne får byta upp dig, jisses. När jag jobbade på telia var det många många som fått för sig att detta skulle gå, med andra lurar då såklart. Som om du köper en tv och åker tillbaka till affären när det kommer en ny och vill byta ut di gamla. Låter det riktigt?

 

Din liknelse är inte relevant såvida inte tv:n sålts med abonnemang. I det här fallet kan det mycket väl vara möjligt att få köpa den nya modellen och samtidigt förlänga och binda sitt abonnemang. Det borde du ha lärt dig under din tid på Telia.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 60
  • Created
  • Senaste svar
Din liknelse är inte relevant såvida inte tv:n sålts med abonnemang. I det här fallet kan det mycket väl vara möjligt att få köpa den nya modellen och samtidigt förlänga och binda sitt abonnemang. Det borde du ha lärt dig under din tid på Telia.

Men det kan man väl inte kalla "BYTA upp sig"? Jag skulle kalla det "köpa ny telefon".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det kan man väl inte kalla "BYTA upp sig"? Jag skulle kalla det "köpa ny telefon".

 

Semantik, det finns de som byter bil och som tycker att de byter upp sig ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skall ner till båten nu och byta startsnöre och ett drev på motorn.

Kanske jag skall tappa iPhonen då? Vad tycker ni?

 

Edit:

Äsch, fel tråd, men de som läser denna läser väl även den andra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Semantik, det finns de som byter bil och som tycker att de byter upp sig ...

Men ofta när man köper bil lämnar man den gamla som delbetalning, så då är det lite mer av ett "byte" än när vi pratar iPhone.

Tycker ja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skall ner till båten nu och byta startsnöre och ett drev på motorn.

Kanske jag skall tappa iPhonen då? Vad tycker ni?

 

Edit:

Äsch, fel tråd, men de som läser denna läser väl även den andra?

 

Försäkringsbedrägeri! :utskallning: Sånt som får premierna att stiga... :superirriterad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försäkringsbedrägeri! :utskallning: Sånt som får premierna att stiga... :superirriterad:

 

Självklart, det var på skoj jag menade så, men det är nog en av de vanligaste metoderna för att skaffa sig ny cykel, klocka eller mobil. När en grej börjar krångla, t.ex. teven så kan man ju alltid tappa den på väg till reparatören.

Den försäkringskille jag snackat med säger att det är mycket vanligt, framförallt bland ungdomar.

 

En cykelsäljare berättade att han flera gånger råkat ut för att killar kommer in och skall kvittera ut en ny cykel via den ettåriga försäkringen som följer med cyklarna, utan självrisk. Samtidigt ser han killens kompis cykla på densamma utanför.

 

För många år sen skröt en kvinnlig bekant med att hon plockat ur sin värdelösa gamla bilstereo, och lyckades trots brist på kvitto, lösa ut en ny värsting!

 

Och Justitia, att läsa mellan raderna är en konst. Skulle jag verkligen menat allvar hade jag väl inte varit så korkad så att jag nämnt det här. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart, det var på skoj jag menade så, men det är nog en av de vanligaste metoderna för att skaffa sig ny cykel, klocka eller mobil. När en grej börjar krångla, t.ex. teven så kan man ju alltid tappa den på väg till reparatören.

Den försäkringskille jag snackat med säger att det är mycket vanligt, framförallt bland ungdomar.

 

En cykelsäljare berättade att han flera gånger råkat ut för att killar kommer in och skall kvittera ut en ny cykel via den ettåriga försäkringen som följer med cyklarna, utan självrisk. Samtidigt ser han killens kompis cykla på densamma utanför.

 

För många år sen skröt en kvinnlig bekant med att hon plockat ur sin värdelösa gamla bilstereo, och lyckades trots brist på kvitto, lösa ut en ny värsting!

 

Och Justitia, att läsa mellan raderna är en konst. Skulle jag verkligen menat allvar hade jag väl inte varit så korkad så att jag nämnt det här. ;)

 

Jag förstod att du inte menade allvar. Jag skulle kanske lagt till en x-tra smiley, sorry. :kissing:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

APPLE LOVER

Vore inte likt Telia eller nån annan svensk operatör, det är som om man har en sony ericsson sen när de kommer ny så ska man kunna "byta".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detär ju inte att "byta" som är intressant. Utan att kunna casha en 3gs om man har bindningstid kvar.

På telenors sida t.ex. så står priserna på alla lurar utan abonnemang. Varför skulle man inte kunna köpa en telenorlåst 3gs för priset utan abonnemang?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...