Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone 3G till iPhone 3G S


shogunami

Rekommendera Poster

Telia kommer ha ett erbjudande, jag var inne och snackade med dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 60
  • Created
  • Senaste svar
iPhoneLasse
Telia kommer ha ett erbjudande, jag var inne och snackade med dem.

 

Fräscht! Om man har sitt abonnemang kvar eller liknande - man kan väl inte behöva ha sin 3G kvar, fysiskt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det finns inget som kräver att du måste ha en iPhone för att ha abonnemang, men du måste ha ett giltigt abonnemang hos Telia!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det finns inget som kräver att du måste ha en iPhone för att ha abonnemang, men du måste ha ett giltigt abonnemang hos Telia!

 

 

hörde inget om lansering och priser? =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr, alla vet ju att Apple är så otroligt hemlighetsfulla med deras produkter att inte ens Telia får reda på när de släpps, men förmodligen den 9e juli.

 

Pris började hon snacka lite om men drog tillbaka det väldigt snabbt, det som sades var att man skulle kunna förlänga sitt abonnemang och köpa telefonen för telefonens pris, som i förra lanseringen var ca 4200kr (vet ej vad denna kommer hamna på)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneLasse

Mitt Telia-abonnemang går ute den 11 januari. Det skulle såldes inte vara några problem att förlänga det i juli i samband med köp av 3G S? Vore ju fint om man förlängde med 12 månader, så man är redo när nästa iPhonemodell dyker upp :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som vet om man kan säga upp abonemanget med telia även fast man har lite drygt ett år kvar?

Har funderingar på att gå tillbaka till Telenor nämligen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som vet om man kan säga upp abonemanget med telia även fast man har lite drygt ett år kvar?

Har funderingar på att gå tillbaka till Telenor nämligen

Själva idén med att binda sig är ju att man inte kan säga upp abonnemanget, men kanske kan du be om en slutfaktura och betala av de månader du har kvar. Kolla med Telia.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va det jag menade, självklart får jag ju betala för dom månader jag har kvar.

Jag va kanske lite otydlig med vad jag menade :whistling:

 

Känns som det blir billigare att köpa ut abonemanget och sen teckna ett nytt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Moxie

Jag vet att vi får vänta tills Telia meddelar hur de ska göra, men jag kan inte låta bli att fråga här på forumet efter att ha läst inläggen i den här tråden:

 

Har jag förstått det rätt om jag tror att det eventuellt kan bli aktuellt att både kunna köpa en 3GS till

s.k. fullpris om man har mer än 3 månader kvar på abonnemang och möjlighet att förlänga abonnemang trots att man har mer än tre månader kvar - kanske då till en något lägre kostnad för själva telefonen...? Man gör givetvis bara en av sakerna, men ni fattar... ^_^

 

/Moxie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneLasse

Telenor verkar ju onekligen köra 9 juli, eller har de också misstolkat Apples plakat med ´09? I sådana fall borde väl inte självaste Telia vara långt efter!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telenor verkar ju onekligen köra 9 juli, eller har de också misstolkat Apples plakat med ´09? I sådana fall borde väl inte självaste Telia vara långt efter!?

 

Telenor ljög om releasedatum...de vet lika lite som de andra operatörerna.

Fulspel så in åt helvete

http://tdh.se/2009/telenors-iphone-3gs-dat...medveten-bluff/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Inte helt oväntat från Telenors håll. ;):)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Slowmove har ju referenser till digi.no.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men kan man inte tycka att operatören som har direkt kontakt med

apple borde ha bättre koll än nån blogg/tidning, vart är det störst sannolikhet

att det chansas och gissas?

 

Kan det inte vara så att telenor norge och sverige har olika leveransdatum med?

 

Jag vet inte alls, samma skit den nya iphone med... skulle inte ens vilja ha den om den var gratis...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneLasse

Eftersom så många andra "gått på" att telefonen skulle ha släpps den 9:onde, så är det väl inte helt otroligt att Telenor gått på samma visa. Jävligt klantigt, men ändå fullt möjligt.

 

Om det nu skulle vara så att Telenor verkligen visste att den skulle komma den nionde, skulle de väl annonsera det lite tydligare än i ett pressmeddelande på två rader?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HAHA!

Svårt att se tex Slowmove`s blogg som en pålitligare källa än ett pressmeddelande från Telenor.

 

Varför skulle den inte kunna vara det?

I det här fallet är det utan tvekan så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HAHA!

Svårt att se tex Slowmove`s blogg som en pålitligare källa än ett pressmeddelande från Telenor.

 

Han är sällan ute och cyklar ... jag litar mer på den än på Telenor själva ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han är sällan ute och cyklar ... jag litar mer på den än på Telenor själva ...

 

Han vet nog vad han snackar om ja ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tydligen har Telenor nu gått ut med ändring av 3Gs-releasen till 31 juli.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneLasse

Är nyfiken på Telias abonnemang och priser. Orkar verkligen inte med att dras med min gamla slit-o-släng-mobil, Samsung X450.......

 

samsung-x450-256.jpg

 

Hur tror ni det känns att ha den här, efter ett år med iPhone!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart du itne får byta upp dig, jisses. När jag jobbade på telia var det många många som fått för sig att detta skulle gå, med andra lurar då såklart. Som om du köper en tv och åker tillbaka till affären när det kommer en ny och vill byta ut di gamla. Låter det riktigt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart du itne får byta upp dig, jisses. När jag jobbade på telia var det många många som fått för sig att detta skulle gå, med andra lurar då såklart. Som om du köper en tv och åker tillbaka till affären när det kommer en ny och vill byta ut di gamla. Låter det riktigt?

 

 

De skall inte lämna tillbaka den gamla utan de kommer få köpa den nya och behålla den gamla.

 

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De skall inte lämna tillbaka den gamla utan de kommer få köpa den nya och behålla den gamla.

Mvh

 

Ska väl inte vara några problem förutsatt att du förlänger abonnemanget med de antal månader som operatören kräver. Har du 12 månaders bindningstid och köper en 3Gs med 24 månaders abonnemang skulle du då ha 36 månaders bindningstid kvar. Detta är nog operatörerna inte främmande för.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...