Lisinge Postad 24 juni, 2009 Share Postad 24 juni, 2009 Apple tog ej betalt i rätt tid enligt mig för ett app jag köpte. Dan efter köpet skulle jag ta ut resterande pengar från kontot och nu så upptäckte jag att dom inte hade tagit betalt för Beejive som jag då köpte igår. Och nu vill dom att jag ska ändra mina kontouppgifter till ett konto(kort) med täckning. Finns det något annat sätt att lösa det på eftersom jag inte kan sätta in kontanter på detta kort? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Seroc Postad 25 juni, 2009 Share Postad 25 juni, 2009 Har du något annat kort, i så fall kan du gå in i iTunes och ändra dina uppgifter till ett kort med pengar på. Det är väl det alternativt föra över pengar till kortet du har valt nu som du har att välja på. Samma sak hände mig då jag i somras fick nytt kort från banken och glömde ändra i iTunes. Det som hände var att jag då jag skulle köpa någonting från App Store fick upp en liten ruta om att jag skulle kontrollera mitt konto. Eftersom jag inte laddade ner något på ett tag så gick det en liten tid (vet ej hur många dagar) så det verkar inte vara jättebråttom, men jag kan inte ge dig någon exakt gräns på hur länge man kan vänta. Alltså: Ändra infon till ett kort med täckning Sätt in mer pengar på det kort du idag använder Avvakta tills det finns pengar på kortet - såvida det inte är allt för långt dit. Något av dessa, vad som passar bäst förslagsvis. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Laev Postad 30 juni, 2009 Share Postad 30 juni, 2009 Det räcker väl med att be en vän föra över pengar och sen ersätta denne med kontanter? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hassehans Postad 2 augusti, 2009 Share Postad 2 augusti, 2009 Jag hade också problem med detta. Hade ett amerikanskt konto från när jag bodde i USA, och köpte en grej till min gamla ipod. Pengar drogs inte direkt, men sen när de skulle dra pengar så upptäckte apple att kortet inte fanns längre. Så nu kan jag inte göra något på detta konto längre tyvärr. Vill gärna göra rätt för mig, men svenska kort accepteras inte och det finns ju inte kontakter till Apple någonstans. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Leo Postad 3 augusti, 2009 Share Postad 3 augusti, 2009 ....det finns ju inte kontakter till Apple någonstans. jasså inte? detta står längts ner på sidan apple.se Handla på Apple Store på webben, ring 020-120 99 71 eller hitta en återförsäljare.Webbplatsöversikt | Senaste nytt | RSS-strömmar | Pressinfo | Miljö | Jobb | Kontakta oss Både telefonnummer och "Kontakta oss". Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
johnalder Postad 3 augusti, 2009 Share Postad 3 augusti, 2009 Finns det något annat sätt att lösa det på eftersom jag inte kan sätta in kontanter på detta kort? Kan inte? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Arkiverat
Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.