Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Apple tog ej betalt för Beejive


Lisinge

Rekommendera Poster

Apple tog ej betalt i rätt tid enligt mig för ett app jag köpte.

Dan efter köpet skulle jag ta ut resterande pengar från kontot och nu så upptäckte jag att dom inte hade tagit betalt för Beejive som jag då köpte igår. Och nu vill dom att jag ska ändra mina kontouppgifter till ett konto(kort) med täckning.

 

Finns det något annat sätt att lösa det på eftersom jag inte kan sätta in kontanter på detta kort?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du något annat kort, i så fall kan du gå in i iTunes och ändra dina uppgifter till ett kort med pengar på. Det är väl det alternativt föra över pengar till kortet du har valt nu som du har att välja på. Samma sak hände mig då jag i somras fick nytt kort från banken och glömde ändra i iTunes. Det som hände var att jag då jag skulle köpa någonting från App Store fick upp en liten ruta om att jag skulle kontrollera mitt konto. Eftersom jag inte laddade ner något på ett tag så gick det en liten tid (vet ej hur många dagar) så det verkar inte vara jättebråttom, men jag kan inte ge dig någon exakt gräns på hur länge man kan vänta.

 

Alltså:

Ändra infon till ett kort med täckning

Sätt in mer pengar på det kort du idag använder

Avvakta tills det finns pengar på kortet - såvida det inte är allt för långt dit.

 

Något av dessa, vad som passar bäst förslagsvis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det räcker väl med att be en vän föra över pengar och sen ersätta denne med kontanter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Jag hade också problem med detta. Hade ett amerikanskt konto från när jag bodde i USA, och köpte en grej till min gamla ipod. Pengar drogs inte direkt, men sen när de skulle dra pengar så upptäckte apple att kortet inte fanns längre. Så nu kan jag inte göra något på detta konto längre tyvärr. Vill gärna göra rätt för mig, men svenska kort accepteras inte och det finns ju inte kontakter till Apple någonstans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

....det finns ju inte kontakter till Apple någonstans.

jasså inte?

 

detta står längts ner på sidan apple.se

 

Handla på Apple Store på webben, ring 020-120 99 71 eller hitta en återförsäljare.Webbplatsöversikt | Senaste nytt | RSS-strömmar | Pressinfo | Miljö | Jobb | Kontakta oss

 

 

Både telefonnummer och "Kontakta oss".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det något annat sätt att lösa det på eftersom jag inte kan sätta in kontanter på detta kort?

Kan inte?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...