Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Ladda upp flera bilder till mobileme (samt synkning kalender)?

Montyswe

Recommended Posts

Ladda upp flera bilder till mobileme (samt synkning)?

Har precis skaffat mig mobileme och sitter och testar lite, har ju några dagar gratis test.

Hur som helst: problemet jag har är att ladda upp bilder. Ladda upp en och en går bra men har man ett hundratal bilder vill man ju kunna ladda upp flera i taget - vilket alltså inte fungerar. Kan bara välja en bild, trots att jag försöker att välja/markera flera (både med musen eller tangentkombinationer). Någon som har ngn lösning?

Tilläggas kan att jag sitter med PC (Vista 64-bitars) och har testat med både Safari och Firefox.

EDIT: Testade med IE 8 och då fungerar det... Märkligt. Det är ju den webbläsaren som inte rekommenderas, vet dock ej vilka problem som kan uppstå om man använder IE.

Ser även att synkningen mellan kalendrarna (PC, ME och Iphone) är lite märklig. Till iphonen verkar det inte synkas alls - dock fungerar kalendersynkningen mellan outlook och me utan problem. Tanken är väl att man det ska pushas ut till iphonen eller måste man den vara direktkopplad till datorn för att det ska fungera specifikt med kalendern? Mailen fungerar klockrent. Tips?

Tack på förhand.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...