Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Visar PowerPoint XP allt jag gjort i Keynote 09?

Ricco

Recommended Posts

Funderar på att köpa iWork 09 så jag kan göra snygga presentationer med Keynote. Problemet är att jag inte har en bärbar Mac och där jag håller fördrag finns det bara PC med PowerPoint XP.

Visar PowerPoint XP allt jag gjort i Keynote 09? Inklusive alla effekter som PowerPoint XP inte har?

Om det finns QuickTime Player installerat på datorerna som ska användas kan man dock exportera till en "film" och visa den, funkar riktigt bra faktiskt, och då kommer naturligtvis alla effekter med som det är tänkt. :)

Tack för snabbt svar! Då fortsätter jag att använda PowerPoint 2008 på min iMac som jag sedan visar i PowerPoint XP 2002.

Gjorde en liten snabb demo på hur det funkar... givetvis väljer man ju bättre kvalitet sen!

Demo.mov

iWork 30 dagars testversion finns att ladda ner på Apple Store om du vill prova.

Film är ju en idé men det kan vara lite besvärligt att hela tiden trycka på paus (jag ska ju hålla föredrag och då vill jag bestämma frammatningatakten).

Jag provade iWork i 30 dagar men dumt nog reste jag bort och hann inte kontrollera hur det fungerade i XP. Jag antar att det inte är så lätt att jag avinstallerar programmet från datorn och sedan laddar ner en 30-dagarsdemo igen. Det ligger troligtvis en dold fil någonstans.

Jag ska köpa nya iphone i augusti. Frågan är om man kan visa en keynotepresenatation via iphone med någon app + sladd (rummet har ingen WI-FI). Men i förlägningen måste jag köpa en bärbar mac, det löser ju de flesta av mina problem...

Film är ju en idé men det kan vara lite besvärligt att hela tiden trycka på paus (jag ska ju hålla föredrag och då vill jag bestämma frammatningatakten).

Provade du öht min demo?

Provade du öht min demo?

Jo - det gjorde jag! Den var snygg, men det var svårt att stoppa tårtbitarna (om man skulle vilja prata om en tåtrbit i taget) utan att man såg lite av nästa. Och med film så blir det mer att man tittar på skärmen (för att se exakt när man ska trycka på Paus) än man har kontakt med publiken. Men tack för tipset!

Jo - det gjorde jag! Den var snygg, men det var svårt att stoppa tårtbitarna (om man skulle vilja prata om en tåtrbit i taget) utan att man såg lite av nästa. Och med film så blir det mer att man tittar på skärmen (för att se exakt när man ska trycka på Paus) än man har kontakt med publiken. Men tack för tipset!

Då gissar jag på att du använder en annan mediespelare än QT Player...

Då gissar jag på att du använder en annan mediespelare än QT Player...

Mycket riktigt. Jag tittade (slarvigt nog) på din demo på jobbet (där jag är tvingad till PC där jag inte använder QT Player).

Tack för att du skickade ett inlägg igen!!! Nu tittade jag på din demo hemma. Menar du att en movie uppför sig på samma sätt som en presentation, bara att man använder QT Player och inte Keynote, genom att du bara sparar om den i nytt filformat? Detta kände jag inte alls till. Detta löser ju alla mina problem på ett mycket billigt sätt :-)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...