Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad krävs för att konfigurera Airport express?


jasifil

Rekommendera Poster

Jag har precis skaffat en Airport express för att streama musik till stereon. Pluggar in APe i vägguttaget och installerar Airport-verktyg. Programmet hittar alltså ingen airport. Den datorn jag tänkt streama ifrån är ansluten till den trådlösa routern via kabel och saknar således trådlöst nätverkskort. Har lusläst manualen men ingenstans står vilken utrustning som krävs för att använda airporten. Det finns t.o.m. en bild som beskriver det användningsområde som jag eftersöker och i den bilden är datorn ansluten med kabel till den trådlösa routern som i sin tur skickar signaler till airporten.

 

Hur ska jag göra för att kunna använda eländet? Datorn är en windowsburk och routern är en Dellburk. Har inte för avsikt att byta vare sig dator eller router. Den trådlösa routern är aktiverad eftersom jag har en annan dator som ansluter trådlöst.

 

Jag vore hemskt tacksam för hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På denna Google sida har du länkar till websidor där du kan ladda ner manualer:

 

http://www.google.com/search?hl=en&cli...mp;oq=&aqi=

 

Tack för det, fast manual har jag redan och jag har läst igenom den. Det jag egentligen undrar är ifall jag måste ha ett trådlöst nätverkskort i den dator från vilken jag streamar musik? Detta framgår nämligen inte av manualen. Försöker konfigurera skiten från den andra datorn med trådlöst nätverkskort men Airporten säger hela tiden att det lösenord jag har på routern är för kort. Va fan, jag bestämmer väl själv hur långt lösenordet ska vara. Om jag nu satt ett lösenord i routern ska väl inte ett sketet nätverkskort försöka styra och ställa :)

 

Kan även tillägga att jag laddat ner manualen innan köp och av den framgår att man kan ansluta airporten till icke Apple-router. Det stod däremot inget om att den är kräsen vad gäller lösenorden. Vill ju inte köra helt öppet heller. I värsta fall får jag lämna tillbaka skiten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stängde av säkerheten i routern och har nu fått det att funka. Intressant! Får alltså se om jag lyckas hitta en nyckel som både den andra datorn och Iphonen och Airport express gillar. Blir inte lätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bältesclip
Tack för det, fast manual har jag redan och jag har läst igenom den. Det jag egentligen undrar är ifall jag måste ha ett trådlöst nätverkskort i den dator från vilken jag streamar musik?

Ska du streama trådlöst behöver du onekligen ett trådlöst nätverkskort...

 

Observera också att det är olika lösenord till routern, som gör att du kan ordna med inställningar, och ett annat lösenord till det trådlösa nätverket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska du streama trådlöst behöver du onekligen ett trådlöst nätverkskort...

 

Hur förklarar du då bilden på sid 14 i denna manual?

Manual

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...