Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem att inkludera Regex från Boost i Xcode


iiMaXii

Rekommendera Poster

Hej,

 

Efter att ha hållit på med PHP och lite med Autoit3 till windows, så har jag gett mig in på C++. Jag har lyckats göra några småprogram med bl.a. cURL. Nu vill jag använda "Regular expressions" som i PHP's preg_match(). Jag letade och hittade "Boost Libraries" och försökte lägga till det till mitt projekt och testa det med ett enkelt exempel jag hittade någonstans på internet.

Problemet är att så fort jag försöker bygga eller kompilera programmet klagar den på att filen regex.hpp inte finns ("error: boost/regex.hpp: No such file or directory"), fastän den finns med i projektet.

Jag sökte runt lite på nätet och kom till dokumentationen till Regex där det stod att jag var tvungen att bygga det separat. Nu har jag försökt göra detta några gånger utan någon större framgång det har bara slutat med att jag har fått ännu fler felmeddelande.

 

Om någon skulle kunna hjälpa mig att få detta att fungera, eller ge mig något annat "regexp bibliotek" som inte kräver att bli byggd separat skulle jag vara extremt tacksam =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...