Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Telia,Mina Sidor

3bh

Recommended Posts

Jag kan inte logga in på Mina Sidor Telia med Safari,däremot går det bra med Firefox. Vad kan det vara för inställning som ställer till det?

Det går bra för mig. Nu kan jag inte sånt här, men kan det vara kakorna som ställer till det?

Jag kan inte eller logga in. Tömt kakorna men nope.. :(

Återställ Safari helt, cache kan det vara

Eller testa från ett annat konto (guest) för att se om det är dina inställningar eller Safari i systemet.

Har du någon plugin?

Långskott kanske.. Men jag kunde inte använda Garmins plugin pga flip4mac's plugin. När jag raderat "Macintosh HD/Library/Internet Plug-Ins/Flip4Mac WMV Plugin.webplugin" så funkade Garmins sida OK.

Testat logga in som guest i safari och sedan logga in på Telias Mina sidor,men icke. Hur kollar jag plugin Jarting?

Jag har samma problem, funkar i Firefox men ej i Safari. MEN... Det konstiga är att min sambo kan logga in på sina "mina sidor" från min dator och mitt konto.

Det är alltså just mitt inloggning som ej funkar. Samma sak på hennes dator, hon kan logga in, jag kan inte. Verkar därför inte ha med min dator eller mitt safari att göra. Hel skumt?!

Långskott, släng Safari.plist

Det skall inte ha att göra med plugins.

Har förnärvarande Safari 4 men har aldrig haft med Telias Mina sidor på tidigare versioner av safari heller.

Hur ser det ut bland säkerhetsinställningarna i Safari?

Byt lösenord mha firefox. Testa med att inte ha siffra i början eller andra skumma tecken (åäö) i lösen.

Mitt webhotell vägrar logga in mej med ett speciellt lösen, men andra går bra.

Aktivera developermeny i preferences, sedan ändrar du i meny så att safari utger sig för att vara annan läsare.

Funkar inte med att byta lösen heller :cry:

3bh: jag har skickat PM till dig ;)

Tack för erbjudandet hpnotini och Tack alla andra som försökt hjälpa mig. Är nu så less på strulet med Safari så jag löser problemet genom att byta webbläsare till Firefox

Jag har precis samma problem. Har nu testat i olika webbläsare och olika operativsystem och det här är resultatet:

Fungerar inte:

Safari 4.0.1 (Mac OS X 10.5.7)

Safari 4.0 (Windows Vista SP1)

Safari (iPhone 3G - 3.0)

Fungerar:

Firefox 3.0.11 (Mac OS X 10.5.7)

Google Chrome 2.0.172.33 (Windows Vista SP1)

Internet Explorer 8.0.6001.18783 (Windows Vista SP1)

Eftersom jag har testat med Safari på tre olika enheter (en MacBook, en Windows-PC och en iPhone) och det inte har fungerat på en enda av dessa så utesluter jag att det skulle vara något fel i mitt användarkonto eller i mina inställningar.

Jag har precis samma problem. Har nu testat i olika webbläsare och olika operativsystem och det här är resultatet:

Fungerar inte:

Safari 4.0.1 (Mac OS X 10.5.7)

Safari 4.0 (Windows Vista SP1)

Safari (iPhone 3G - 3.0)

Fungerar:

Firefox 3.0.11 (Mac OS X 10.5.7)

Google Chrome 2.0.172.33 (Windows Vista SP1)

Internet Explorer 8.0.6001.18783 (Windows Vista SP1)

Eftersom jag har testat med Safari på tre olika enheter (en MacBook, en Windows-PC och en iPhone) och det inte har fungerat på en enda av dessa så utesluter jag att det skulle vara något fel i mitt användarkonto eller i mina inställningar.

Kombinationsfel? konto/lösen i mina sidor och Telias inloggning tillsammans med Safari kanske.

Jag kör Safari 4 utan problem i Leopard mot "Mina sidor". Så Safari funkar (för mej).

Kombinationsfel? konto/lösen i mina sidor och Telias inloggning tillsammans med Safari kanske.

Jag kör Safari 4 utan problem i Leopard mot "Mina sidor". Så Safari funkar (för mej).

Det är möjligt. Men det är ändå helt oacceptabelt.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...