Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iMac vägrar starta


aermartin

Rekommendera Poster

ibland får min iMac för sig att sluta starta, sen nästa gång så kan den starta. Men nu idag verkar det som hårddisken gav upp tillslut jag körde hardware test (avancerad) och den säger att allt funkar men när jag ska starta datorn får jag antagligen

 

systemmapp hittas inte ikonen, eller en svart skärm var den säger att det inte finns något att boota ifrån.

 

snart går jag med den till inlife på sveavägen eftersom jag har 3 års apple care, men jag e fett lack. har jobb på den som jag inte har hunnit backuppa förutom till en extern disk som också vägrar upptäckas av min macbook :/ maximal otur.

 

någon som ahr ngot tips ? jag har kört diskutility och den hittar inte hårddisken :( så ser inte ljust ut

 

ska prova starta den och trycka commando+s för singleusermode. och äppel+opt+P+R för att flasha pram.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

uh åh tack som fan för det tipset !!! kan rädda massa foton och källfiler till mina 3d/motiongraphic filer.

antar jag måste ha en firewire.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Starta upp med din installationsskiva.

Öppna Terminal på din installationsskiva.

Skriv:

diskutil list

 

Ser du din OS X partition någonstans i listan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Hej

Om du lyckas få igång datorn, så kommer ett litet tips.

 

Om du kör Leopard så skaffa en extern HD och använd Time Machine då kan din interna disk säcka men ändå så har du allt kvar.

 

Själv har jag använt mig av den lösning en gång och då återskapa den allt jag hade på hårdisken, bilder och allt.

 

Hoppas det löser sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...