Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Varför får favoritnummer "00" framför sig?


obajt

Rekommendera Poster

vad är det som gör att telnr kommer i olika nummer ordning, nummer som man lagt in som favorit helt plötsligt dyker upp med 00 framför. det blev så sen jag körde 3.0. har en 3g från telia.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

0046 = +46 = svenska nummer. (46 är landskoden för Sverige). Var man än befinner sig i världen så fungerar 0046 eller +46 för att ringa till Sverige. Fungerar även inom Sverige. (bra så man slipper ha två olika versioner av numrena, en för samtal i Sverige till Sverige och en för utlandet till Sverige :) ).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis som Raphael skriver så är 0046 det man slår för att ringa till sverige så är säkert det som telefonen lagt till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

0046 = +46 = svenska nummer. (46 är landskoden för Sverige). Var man än befinner sig i världen så fungerar 0046 eller +46 för att ringa till Sverige. Fungerar även inom Sverige. (bra så man slipper ha två olika versioner av numrena, en för samtal i Sverige till Sverige och en för utlandet till Sverige :) ).

 

Precis som Raphael skriver så är 0046 det man slår för att ringa till sverige så är säkert det som telefonen lagt till.

 

Bara ett litet tillägg: Internationell standard är +46. I de flesta länder är 00 utlandsprefix (http://sv.wikipedia.org/wiki/Utlandsprefix), men i några är det andra siffror. Det är därför bäst att använda +et istället för dubbla nollor.

(Jag lägger alltid in + och landsnummer på alla i min telefonbok, då spelar det ingen roll i vilket land man befinner sig, man kan alltid använda de nummer man har inlagda utan krångel.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då spinner jag vidare med en fråga.

 

Jag gillar när man har kvar nollan inom parantes mest för syns skull, min hjärna gillar den looken helt enkelt.

 

Men vet att det varit meckigt med min nokia att få den att tänka bort parantesen. Så hur är det med iPhone?

 

Gör den skillnad på...

 

+46 (0)31 - 123 456

eller

+46 31 - 123 456

 

Jag lade in nollan i formatteringen i adressboken och nokian fick tuppjuck, vet inte om det var syncen som gjorde något eller om det var telefonen som bangade.

 

vad säger ni som har möjlighet att veta?

 

tack,

 

jon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis som Raphael skriver så är 0046 det man slår för att ringa till sverige så är säkert det som telefonen lagt till.

Tycker att det är ett jävla sätt av telefoner (och andra prylar) att ändra eller lägga till utan att fråga. Samma sak med avstavning/formatering av telefonnummer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad är det som gör att telnr kommer i olika nummer ordning, nummer som man lagt in som favorit helt plötsligt dyker upp med 00 framför. det blev så sen jag körde 3.0. har en 3g från telia.

 

 

Kom bara att tänka på en sak, gissar att du kör mac annars har säkert windows något liknande.

 

I adressboken formaterar man ju hur man vill ha sina nummer presenterade, det är inte så att det är någon defaultinställning där som säger att alla nummer som du lägger till ska presenteras enligt mallen?

 

Bara en tanke.

post-41890-1245873951_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...