Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vilket bolag ska man ha?


MrNr1

Rekommendera Poster

Med telia kostar det ju max 9kr/dygn så jag vet inte vart du fått siffran 20:- ifrån?

 

Detta finns att läsa på telias hemsida:

Prisavtal för Telia Refill kontantkort

Mobilsurf Ofta - när du kommit igång med surf

 

För dig som surfar i mobilen mer än ca 3 dagar i veckan och vill ha koll på vad det kommer att kosta finns prisavtalet Mobilsurf Ofta. Det passar även dig som har en Apple iPhone 3G med Telia Refill kontantkort. Med Mobilsurf Ofta kan du förbruka 100 MB på all typ av surf i mobilen (inom Sverige) förutom fildelning och ip-telefoni. Om 100 MB förbrukats innan veckan är slut så återgår du automatiskt till maxtaxan på 9 kr/dag. Hastigheten är upp till 6 Mbit/s (turbo-3G). För att beställa prisavtalet, sms:a mobilsurf ofta till nummer 4466 från det kontantkort du vill surfa med eller logga in på Mina Sidor.

Pris: 29 kr/vecka

 

Har du CSN-kort eller Mercant (heter det va?) så kan du gå in på www.csn-kortet.se och kolla erbjudanden där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med telia kostar det ju max 9kr/dygn så jag vet inte vart du fått siffran 20:- ifrån?

Det kostar 20:-/MB med en maxtaxa på 9:-/dygn.

 

Ponera att du laddar 0,25 MB om dagen, då får du alltså betala 5 kr/dag. Laddar du däremot 1 MB på en dag så behöver du bara betala 9:- för dessa.

 

Till MrNr1; varför ska du ha ett kontantkort? I regel är det alltid dyrare med kontantkort än med ett abonnemang.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har altid haft det, men om jag hittat ett lämpligt alternativ så tar jag gärna det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag såg något om surfa för 500 mb / månad för 70 spänn.. E det bättre än det föregående talare sa??

 

//Alvar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag såg något om surfa för 500 mb / månad för 70 spänn.. E det bättre än det föregående talare sa??

 

//Alvar

 

vill påpeka att hade du läst noga så hade du kunnat få din aktiveringskod via sms direkt från telia om Refillet är skrivet i ditt namn. men eftersom du inte läste ordentligt så blev det post automatiskt i 3 dgr, fail!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tanka kortet ska vara enkelt! Varför konsentrera sig o läsa det finstila, jag ville tanka på 5 min.. Fail telia! Därför vill jag byta operatör.

Med telenor kan man R I N G A och ladda! Tänk att något så enkelt kan bli så krångligt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har alltid haft telia, resten av familjen har prövat alla andra, inklusive Halleys komet...

Har slutat med att alla har telia, utom en dotter "vars alla kompisar har Comvic"

Har du en iPhone (som jag) är det väl lite knepigt och riskabelt att ha något annat än telia o Telenor.

 

Telia är superlätt att ladda via internetbanken eller via vouchers - går på 10 sekunder

Har täckning överallt - i ytterskärgården såväl som nästan i fjällmassiven ;)

Förstår inte varför folk på detta forum älskar att hata telia,

nåja, jag har väl surat någon gång jag också, men i stort sett felfritt.

"Till vänner" var billigt och bra för ett år sedan, nu finns ännu bättre ("Prata på" verkar flexiblare)

men jag "är bunden ännu en tid..."

 

Abonnemang stavas f ö med ett b och sammanlagt tre n, alltid stavas alltid med två l,

(aldrig stavas aldrig med två l) - fick jag lära mig i skolan, vad fick du? - fikon?

 

hälsar språkpilosen /J

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har heller inte förstått allt "hat" mot Telia.

Jag kör Telia på både mobil och internetanslutningen hemma. Aldrig några problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tillhör generationen då Televerket blev Telia och priserna höjdes därefter. Minutpriserna var hutlösa och i takt med att allt fler gick över till mobiltelefon så höjde Telia den fasta abonnemangsavgiften för att kompensera. Har blivit otrevligt bemött inne på Teliabutikerna. Deras system med nummerlapp oavsett om man ska betala eller har 1000 frågor så hamnar man i samma kö. Därav.. aldrig Telia om jag kan slippa de.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör Telia och är mycket nöjd med dem, både tekniken, täckning som kundtjänst. Enkelt, fungerandes och bra. Tele2 har jag provat och den s-k-i-t-e-n tänker jag aldrig ta upp igen. Bedräglig och okunnig kundtjänst, usel täckning med ständiga avbrott i storstaden och du får vad du betalar för, billigt skit! Hårda ord, men tyvärr välförtjänt av dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erat svar på min fråga var vadå?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erat svar på min fråga var vadå?

 

Att du skaffar telia upp till 25 via www.csn-kortet.se, lägger till telia surf alltid (vad den nu heter för 69:-/m)

 

Det är ett abb.

 

Nästa gång du ska fylla på mobilen, fixa konto på www.smartrefill.se, skyll inte på telia att dom är "fail" för att du inte klarar av att läsa "det finstilta".

 

Cheesus!

 

btw. ålder?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tanka kortet ska vara enkelt! Varför konsentrera sig o läsa det finstila, jag ville tanka på 5 min.. Fail telia! Därför vill jag byta operatör.

Med telenor kan man R I N G A och ladda! Tänk att något så enkelt kan bli så krångligt!

 

Doh, Telia kan väl knappast hjälp att du är efterbliven?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...