Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vilket bolag ska man ha?


MrNr1

Rekommendera Poster

Tja

Vill byta kontantkort från telia, vilka bolag e bäst? Vilka abbonemang e bäst om man surfar mest 150 mb / månad..

 

Någon idé??

 

//Alvar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag kör Telia upp till 25 för 49:-/mån med surf för 69:-/mån

 

Det tycker jag funkar bra! Jag har även gratis sms men det verkar inte ingå längre om man tecknar nytt, då blir det +99kr/mån som jag fattat det.

 

Halebop har väl något liknande fast med sms till hela världen, tror dom har billigast.

 

www.telia.se

www.halebop.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har telia nu och de är värdelösa!

Värdelös internet tjänst, och påfyllningstjänst!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har telia nu och de är värdelösa!

Värdelös internet tjänst, och påfyllningstjänst!

 

Hade Telia innan men bytte till Telenor för några år sedan och är kund där än idag, jag är super nöjd! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har haft Tre, Telia, Telenor och Tele2. När det gäller täckning så tycker jag att Telia har överlägset täckning. Tre har inget "backup-nät" i form av 2G. Tre har bra täckning i T-banan, men ibland så har man ingen täckning i vissa byggnader (affärer osv). Det finns hål lite varstans i innanför tullarna.

 

Jag tänker aldrig använda mig av Telia om jag inte absolut blir tvingad till det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bor i skåne och åker buss mycket ( lund )

 

//Alvar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tre går bort, har sällan 3 g med telia..

Telia e dyra dåliga o dryga.

Halebop är en billig pirat telia..

Telenor och comviq kvar. Vilket ska jag ha?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

superdrumhero

Tjabba :)

 

HAr haft tre innan kan säga att dem är bra på internet men som sagt det finns luckor hos dem nätet försvinner när det vill ibland och kundtjänsten är skit, dem kan fa ingenting ju, men om du ska välja mellan Telenor och Comviq är valet absolut inte svårt, TA Comviq, du kommer bli jättenöjd speciellt om dem flesta i din närhet har Comviq eller Tele2 sameshit men ALDRIG Telenor dem är dyra och säger ex att man ska betala ett lågt pris men som senare visar sig vara ett annat och mycket dyrare nej inte dem igen TAck o lov.

 

Men ta Comviq, sen är det upp till dig jag ska inte tvinga dig. Lycka till :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Priser?

Abbonemang?

Fler som har ideer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har haft tele2comviq i tio år, bytte till telia i april endast för iPhonens skull.

 

Jag märker ingen skillnad. Vill man ha något får man själv ringa å fixa det, vill man INTE ha något får man fixa det också. Som nätoperatörer funkade båda kanon. Har bott både i sthlm, skåne och östergötland.

 

Jag har dock inte haft ett enda serviceärende så jag vet inte hur de sköter sig på den punkten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nästan hela min klass har comviq, o de har ofta problem med täckning och att nätet går ner..

 

Det jag gör på telwfonen e att surfa o skicka lite sms..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nästan hela min klass har comviq, o de har ofta problem med täckning och att nätet går ner..

 

Det jag gör på telwfonen e att surfa o skicka lite sms..

 

Telenor, utan tvekan!

Jag har täckning vart jag än är! Om jag är i stan, på landet, i en byggnad/affär, tunnel, spelar ingen roll har alltid täckning :)

 

Internet har du obegränsat så länge du har abonnemanget... gäller bara iPhone :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ju redan iphone..

Och jag vill inte binda mig till ett dyrt abbonemang..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du argumenterar förjävla uselt!

 

halebop är en billig pirat telia

det är ju för tusan ett dotterbolag som riktar sig till en yngre publik med billigare priser!

 

Hur fan kan du då tycka det är uselt? Billiga priser och superbra teckning?

 

Sen förstod jag inte vad du tyckte var dåligt med telia?

 

Värdelös internet tjänst, och påfyllningstjänst!

Vad är så värdelöst med dessa tjänster? Att du inte har råd att skaffa internettjänsten och inte har råd att fylla på?

 

Finns ju väl skitmånga sätt att fylla på telefonen? Och internet funkar klockrent för mig.

 

Nä, jag tror mer på det klassiska fallet "skit bakom spakarna".

 

Alla företag har hemsidor, börja med att gå in där och kolla!

 

www.halebop.se

www.telia.se

www.tele2.se

www.comviq.se

www.telenor.se

www.tre.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har använt alla de större operatörerna och jag kan dra slutsatsen att allt fungerar, förutom Telenor.

Telenor är överlägset sämst när det gäller allt.

Det är heller inte så konstigt att de VARJE år har mest missnöjda kunder. Alltid jumboplacering för Telenor.

 

Kundtjänsten är riktigt dålig med otrevliga personer.

Fakturorna är ofta fel och de försökte blåsa både mig och min sambo på flera hundra kronor, vilket tog ett antal mail och telefonsamtal innan de insåg att de gjort fel. Inte en enda ursäkt fick jag ens.

Täckningen är mer eller mindre sämre än Tele2/Comviq, i alla fall här i mälardalen.

 

Nu kör jag Telia och är supernöjd.

Tre och Tele2 har superkundtjänst, i alla fall Tele2 och de är dessutom väldigt prisvärda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag älskar när folk missupfattar allt jag skrivit!!

Jag försökte fylla på mobilen via internet en kväll. Blev medlem på deras sida som har för mycket info och för lite ordning. När allt var klart och jag skulle ladda mobilen så var jag tvungen att vänta i 3 arbetsdagar innan jag kunde få ett BREV med aktiveringskoden. Jag som ville ladda nu!!

Det är idiotiskt!

 

Jag hade telenor innan och de va bra, men när jag bytte till telia blev det krångel. Krånglig internettjänst och påfyllnings metoder.

Nöjd?!

Det e jobbigt att skriva en a4 på en iphone..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan fylla på telefonen via min bank vilket funkar klockrent, aldrig testat det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telenor, utan tvekan!

Jag har täckning vart jag än är! Om jag är i stan, på landet, i en byggnad/affär, tunnel, spelar ingen roll har alltid täckning :)

 

Internet har du obegränsat så länge du har abonnemanget... gäller bara iPhone :)

Är det inte märkligt att skriva "Telenor, utan tvekan!" när personen precis skrivit att nästan hela hans klass har comviq. Alla telefonbolag (?) har väl nåt abonnemang där det är billigt att ringa inom det egna nätet.

 

Jag har telia till vänner eftersom de flesta jag pratar med har telia. 0 kr i minuten, billigt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag älskar när folk missupfattar allt jag skrivit!!

Jag försökte fylla på mobilen via internet en kväll. Blev medlem på deras sida som har för mycket info och för lite ordning. När allt var klart och jag skulle ladda mobilen så var jag tvungen att vänta i 3 arbetsdagar innan jag kunde få ett BREV med aktiveringskoden. Jag som ville ladda nu!!

Det är idiotiskt!

 

Jag hade telenor innan och de va bra, men när jag bytte till telia blev det krångel. Krånglig internettjänst och påfyllnings metoder.

Nöjd?!

Det e jobbigt att skriva en a4 på en iphone..

 

Missuppfatta det du skrivit? Skriv något vettigt då?

 

Som sagt, valde du det alternativet att betala via bankgiro får du ju skylla dig själv! Välj direktbetalning nästa gång?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har Telenor och är super nöjd. bara mina fem ören

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har använt alla de större operatörerna och jag kan dra slutsatsen att allt fungerar, förutom Telenor.

Telenor är överlägset sämst när det gäller allt.

Det är heller inte så konstigt att de VARJE år har mest missnöjda kunder. Alltid jumboplacering för Telenor.

 

Kundtjänsten är riktigt dålig med otrevliga personer.

Fakturorna är ofta fel och de försökte blåsa både mig och min sambo på flera hundra kronor, vilket tog ett antal mail och telefonsamtal innan de insåg att de gjort fel. Inte en enda ursäkt fick jag ens.

Täckningen är mer eller mindre sämre än Tele2/Comviq, i alla fall här i mälardalen.

 

Nu kör jag Telia och är supernöjd.

Tre och Tele2 har superkundtjänst, i alla fall Tele2 och de är dessutom väldigt prisvärda.

 

De gånger jag har haft kontakt med Telenors kundtjänst så har de varit riktigt bra. De har ju även vunnit priset för bästa kundtjänsten år 2006 eller 2007. Täckningen hos Telenor (speciellt 2G) är inte alls bra i T-banan. Dock ville jag att Tre skulle sätta upp en ny site nära mitt jobb, men det vägrade de förstås. Det är skit att inte ha täckning på jobbet trots att man jobbar innanför tullarna i Stockholm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, genom att sammanfatta den här räran så tycker ni att alla e lika bra men det beror på vad mina polare har.. Alla mina polare har olika operatörer...

 

Ska kolla upp de olika kontantkorten från alla bolag se vilket som passar mig bäst. Tack för hjälpen, men min fråga var tydligen för svår för att besvaras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, genom att sammanfatta den här räran så tycker ni att alla e lika bra men det beror på vad mina polare har.. Alla mina polare har olika operatörer...

 

Ska kolla upp de olika kontantkorten från alla bolag se vilket som passar mig bäst. Tack för hjälpen, men min fråga var tydligen för svår för att besvaras.

 

 

Det är nog den klokaste lösningen oavsett vad vi hade skrivit här?? Det är ju som att fråga "vilken bil är bäst?"...

 

Att det finns en uppsjö av abbonemang och operatörer är ju bra, då finns det nästan garanterat en som passar just ens egna behov precis där man själv bor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag var och letade på comviqs hemisda men hittade aldrig var kostnaden per mb surf. på 3 kostade den 10kr/mb hörde ett rykte av en polare att det skulle kosta 3 kr/ dygn och de skulle jag gärna ha..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

föresten kan vi visa vilka som har bäst surf på kontantkorten? min fråga var ju dum och o specifierad!... jag vill lägga högst 150 kr månad på mobilen.. ((fattig student)) men jag vill ha friheten som ett kontantkort har, därför vill jag ha den operatör som är billigast men ändå har 3g täckning. tre.se 10 kr/mb telia.se 20 kr/mb

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...