Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Får man Snow Leopard om man köper "gammal" macbook pro


Lixz

Rekommendera Poster

  • Svars 50
  • Created
  • Senaste svar

Ja, så länge du har Leopard på datorn ska det inte vara något problem :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kriterierna är en dator såld från butik efter den 8de Juni, oavsett om det är utförsäljning eller demo ex.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

http://www.apple.se/macosx/uptodate/

 

Klicka på länken som gäller för datorer köpta hos auktoriserade återförsäljare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
Kriterierna är en dator såld från butik efter den 8de Juni, oavsett om det är utförsäljning eller demo ex.

 

Demoexemplar ska faktiskt inte omfattas av up-to-date-programmet.

 

Detta erbjudande gäller inte för köp av produkter som köpts begagnade, på auktion eller efter att ha använts som demonstrationsexemplar. Undantaget är Apple-certifierade renoverade datorer som köpts direkt från Apple Online Store och inte inkluderar Mac OS X 10.6 Snow Leopard
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tjenixen

 

jag skaffade en macbook pro förra veckan och undrar vad för något det är man ska skicka in inom 90 dagar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Demoexemplar ska faktiskt inte omfattas av up-to-date-programmet.

 

 

Ok, enligt berättigad listan så är i princip allt som sålts 2009 med. Så får man tag i det nytt från berättigad apple återförsäljare så funkar det juh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men hur skickar man in det man ska, det står "Om du köpte datorn direkt från Apple Online Store klickar du på länken om du vill delta i programmet." och ordet "länken" i detta fall är länken man ska trycka på men trycker jag på den så hamnar jag i min tomma kundvagn!? jag fattar nada

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men hur skickar man in det man ska, det står "Om du köpte datorn direkt från Apple Online Store klickar du på länken om du vill delta i programmet." och ordet "länken" i detta fall är länken man ska trycka på men trycker jag på den så hamnar jag i min tomma kundvagn!? jag fattar nada

 

 

Det är en bugg hoss apple tror jag. Jag gjorde valideringen för 3 dagar sedan, funka utmärkt. När jag skulle betala så upptäckte jag att kreditkortet låg i bilen så jag avbröt det. Så idag tänkte jag göra det igen så får jag "godkänt" sen precis som du säger är kundvagnen tom. Kommer säkert funka inom 1-2 dagar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag försökte med detta dagen efter jag fick datan och det var den 23:e. Då fick jag samma problem och antog att man först kan göra detta när Snow Leopard är släppt. Men nu verkar man kunna just göra denna up-to-date beställning redan nu. Så för mig har jag också fått tom varukorg under hela tiden?

 

Någon som lyckats?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu funkar det igen, men jag trodde att det skulle kosta 99 spänn, mitt pris blir 297kr, alltså samma som vanli update kommer att kosta ifall du redan kör Leopard... :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

När köpte du datorn då? 99-priset gäller bara datorer köpta 8 juni eller senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur får ni det att fungera?? :chockadskeptisk:

 

Jag får fortfarande bara en tom varukorg...

 

 

Jag får också fortfarande tom varukorg. Tänkte ringa imorgon till dem

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får också fortfarande tom varukorg. Tänkte ringa imorgon till dem

 

Då får du gärna skriva några rader :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När köpte du datorn då? 99-priset gäller bara datorer köpta 8 juni eller senare.

 

datorn beställde jag 26 juni...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
datorn beställde jag 26 juni...

 

Hmm då borde det ju gå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

datorn beställde jag 26 juni...

 

Jag köpte oxå 26:e Juni och jag gjorde nyss beställningen och ja betalade 99.-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som fått det att fungera? Jag lyckas då inte :chockadskeptisk:

 

Jag ska få tummen ur.. och ringa dem i morgon. Återkommer när jag pratat med dem!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ringde precis Apple. Dom har inte aktiverat Snow Leopard ännu så det är därför vi får tom inkorg när vi går via http://www.apple.com/se/macosx/uptodate/. Det är planerat att Snow Leopard ska finnas tillgängligt den 17:e juli. Blir ju ca två veckor.

 

Bra då vet vi det :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ringde precis Apple. Dom har inte aktiverat Snow Leopard ännu så det är därför vi får tom inkorg när vi går via http://www.apple.com/se/macosx/uptodate/. Det är planerat att Snow Leopard ska finnas tillgängligt den 17:e juli. Blir ju ca två veckor.

 

Bra då vet vi det :)

 

Känns ju som konstigt att jag lyckades göra beställningen då..... :tappahakan:

 

post-44906-1246689904.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...

 

Hade du köpt datorn via Apple Store och följde den länken så blir jag också :tappahakan:

Jag skriver in all info, väljer inköpställe: Apple Store, Stad: Min stad och Land Sverige. Eller ska man välja en annan stad?? Vad bör jag fylla i så uppgifterna blir rätt?? Jag kanske fyller i fel på Inköpsställe och stad?

 

EDIT: La till lite mer info.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade du köpt datorn via Apple Store och följde den länken så blir jag också :tappahakan:

Jag skriver in all info, väljer inköpställe: Apple Store, Stad: Min stad och Land Sverige. Eller ska man välja en annan stad?? Vad bör jag fylla i så uppgifterna blir rätt?? Jag kanske fyller i fel på Inköpsställe och stad?

 

EDIT: La till lite mer info.

 

Köpte min på Grafit IT i Luleå "Apple Premium Reseller"

 

Kanske bara är för er som köpt via Applestore som det strular för jag såg att det var en annan länk för oss som köpt via en auktoriserad återförsäljare....?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde en MBP från Apple Store för några dagar sen och jag har kunnat beställa Snow Leopard trots att jag inte har fått datorn än.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...