Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

En tråd för alla oss som tröttnat på att vänta på Telia


Hummingbird

Rekommendera Poster

Något som de flesta inte kollar på är teckningen, jämför TRE:s med Telias teckning för turbo-3g och turbo-3g+. Sen har Telia över 2500 Homeruns om man väljer till de. Telia har dessutom ett avtal med Statoil vilket innebär att ca 300 surfzoner.

När man tittar på TRE:s täckning så verkar det som att de har turbo-3g+ endast i S-holm, G-borg och Malmö?!

 

Har inte de flesta operatörer enbart Turbo 3G i dessa städer, inte utbyggt på landsbygden, inte ens strax utanför statskärnan!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 59
  • Created
  • Senaste svar
Är frustrerad och trött på att ingen svensk operatör offentliggjort säljstart-datum för iPhone 3 GS ännu, tillika priser och bindningsstider. Bra med denna tråd där man kan avreagera sig.

Sitter och dreglar över WWDC-presentationen från 9 juni då Schiller i ett andetag nämner, efter att Belgien mfl i andra "släppet" (26:e juni) presenterats, att "and then one or two weeks later..." badabamm... a whole lot of other countries will have it available... (Skylten säger "July ´09", och där finns lilla Sweden med.)

Det första man tänker på är Telenors "PR-grupp" som dagen efter outar 9 juli som säljstartdatum. Sannolikt efter att de läst på Keynoten och tolkat datum enligt svensk modell. Sen har det varit mycket tyst från deras sida. Det andra är att "one or two weeks later" innebär 3:e eller senast 10:e juli för vår del, rimligen.

Idag är det 23 juni.

VARFÖR ska det då vara så svårt för svenska operatörer att klämma fram infon? Max dryga två veckor from idag borde det vara...

 

Tja, detta pressmeddelande kom från Telenor den 9 juni:

 

"Telenor Sverige kommer att lansera den hittills snabbaste och mest kraftfulla iPhone-mobilen, iPhone 3G S, i Sverige den 9 juli. Information om priser och abonnemang i Sverige kommer att finnas på www.telenor.se så snart de är klara."

 

Dvs skrivet samma dag som Keynoten. Priserna kommer säkert vilken dag som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

APPLE LOVER

Tror 3 kommer ha ungefär samma priser som Telenor och Telia men de kanske erbjuder kanske frisurf eller att de står för månadsavgiften i 2 månader eller nåt sånt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hupp, nu fick jag just ett e-mail från 3 som hävdar att 3 GS är värd att vänta på. Möjligen börjar det hända något... kanske får vi info imorgon kring lunch? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hupp, nu fick jag just ett e-mail från 3 som hävdar att 3 GS är värd att vänta på. Möjligen börjar det hända något... kanske får vi info imorgon kring lunch? :)

 

 

De kommer väl inte släppa priserna förrän 1 vecka innan releasen..

 

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg på vodafones sida i Nya Zealand att dom släpper iPhone 3Gs den 10:e juli och dom stod på samma sida som Sverige på keynoten där dom visade jul ´09. Så det borde ju betyda nåt liknande för oss.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...och jag gissar på att den släpps i några länder redan nu på fredag. Den har ju släppt de senaste två fredagarna i några länder, så varför bryta trenden? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

APPLE LOVER

Chatta meD Telia och Telenor på deras chatt kundservice, de säger att priserna kommer samma dag som den släpps, det är sjukt låter som dem inte vet vad dem snackar om eller ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Chatta meD Telia och Telenor på deras chatt kundservice, de säger att priserna kommer samma dag som den släpps, det är sjukt låter som dem inte vet vad dem snackar om eller ?

 

MÅnga mobiler som du får pris samma dag som den släpps så sjuukt är det inte....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man tänker ur Telias, Halebop och Telenors situation så är det inte särskilt smart att ge ut priserna tidigt eftersom då lär de inte få sälja ett enda exemplar av Iphone 3g eftersom de vet priset som kommer om 1,5 veckor. I praktiken är det väl kanske inte mer än några hundralappar som 8 gb och 16 gb av Iphone 3g kommer att sjunka men ändå.

Däremot tycker jag att TRE inte har något att förlora på att ge ut sina priser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den allmänna uppfattningen numer är väl att July ´09 betyder juli 2009 och inte 9 juli?

Jag håller inte med om detta. Om man tittar på Keynoten så står det att USA mfl ska få den den 19 jun, alltså 19 i Icalc symbolen. Det står den 26 när iPhonen ska lanseras i Australien, Japan. Att det står 9 jul för Sverige bör betyda att det är den 9 jul som den ska lanseras. Annars är deras Keynote helt missvisande. Man tolkar ju inte att iPhonen ska lanseras jun 2019 i USA,UK.. eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller inte med om detta. Om man tittar på Keynoten så står det att USA mfl ska få den den 19 jun, alltså 19 i Icalc symbolen. Det står den 26 när iPhonen ska lanseras i Australien, Japan. Att det står 9 jul för Sverige bör betyda att det är den 9 jul som den ska lanseras. Annars är deras Keynote helt missvisande. Man tolkar ju inte att iPhonen ska lanseras jun 2019 i USA,UK.. eller?

 

De släppt under olika datum i juli månad, och att bara skriva juli blir tomt och bryter mot trenden. Därför satte de en '09, är min gissning.

Och ja, det är skillnad på 19 och '09 även om det står på samma ställe. Skulle de menat 9:e juli skulle de antaligen skrivit bara en 9, alltså både utan 0 och '.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Chatta meD Telia och Telenor på deras chatt kundservice, de säger att priserna kommer samma dag som den släpps, det är sjukt låter som dem inte vet vad dem snackar om eller ?

 

Men hur ska man då kunna köa? :borstatanderna: Iofs sitter jag på jobbet från 6.30 så jag hinner ju åka till närmsta telia/telenor, men ändå!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MÅnga mobiler som du får pris samma dag som den släpps så sjuukt är det inte....

 

Hursomhelst så lär den operatör som släpper priser och lanseringsinformation först få ett jävla övertag. Säg att någon av de tre utannonserade operatörerna släpper information idag om pris och kanske tillochmed förhandsbeställningar, likt det som Apple och AT&T körde i USA med frakt till dörren eller "pick up in store" på releasedagen, och vi kommer att ha en segrare i operatörskampen. Jag och säkert många fler är inte 100% säkra på vilken operatör de ska skaffa och bryr mig mer om själva telefonen än vilka jag ringer med. Priserna kommer inte att skilja så mycket mellan Telia, Telenor och Tre. Ringer med Telenor idag men hade Tre eller Telia börjat sälja telefonen innan den 9:e (som Telenor angett som lanseringsdatum) så hade jag nog kört på någon av de. Är det någon annan som känner som jag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon annan som känner som jag?

 

Nej, har tre idag och har kollat deras turbo 3G täckning och jämfört med telias, och telia har bra mycket bättre där jag bor, tre har inge turbo 3g alls hos mig, så jag byter till Telia, det får kosta vad det vill och spelar ingen roll om priserna kommer samma dag som den släpps, för det brukar va så för det mesta, speciellt hos tre har jag sett.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telenor är ju helt ointressanta då de är överlägset dyrast för mig bland operatörerna (om man ser till dagens prisbild). Tre har halvdan täckning så det blir antingen Halebop eller Telia för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telenor är ju helt ointressanta då de är överlägset dyrast för mig bland operatörerna (om man ser till dagens prisbild). Tre har halvdan täckning så det blir antingen Halebop eller Telia för mig.

 

Anledningen till att jag kommer att köra Telenor är att i princip alla familjemedlemmar och vänner kör Telenor och detta gör att jag får gratis samtal och sms till dom. Sen att Telenor har fri surf när man tecknar iPhone avgör mycket för mig också. Har för mig att man får surfa mest för pengarna hos Telenor? Eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag kan förstå så har Telenor ingen "övre gräns" då de sänker hastigheten.

Så för 59kr/mån så får man surfa fritt.

 

Taget från telenors sida om deras mobiltjänster:

 

 

 

<H5 jQuery1246364503406="93">Telenor Fri Mobilsurf</H5>Upptäck och utforska det bästa internet har att erbjuda – i mobilen! Se innehåll

 

Med Telenor Fri Mobilsurf behöver du inte tänka på var, när och hur du surfar. Du betalar bara 59 kronor i månaden och kan mobilsurfa helt obegränsat inom Sverige.

 

Så här funkar Telenor Fri Mobilsurf

Med Telenor Fri Mobilsurf får du total kontroll över kostnaderna. Månadsavgiften på 59 kr ger obegränsad tillgång till hela internet.

 

Du kan surfa, maila, streama media, ladda ner filer, blogga och köra olika program med 3G-hastighet (350 kbit/s) och det finns inga volymbegränsningar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan surfa, maila, streama media, ladda ner filer, blogga och köra olika program med 3G-hastighet (350 kbit/s) och det finns inga volymbegränsningar!

 

Tro fan det, med den hastigheten.. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tro fan det, med den hastigheten.. :)

 

Finns även Turbo 3G för strax över hundringen per månad tror jag :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Moxie
Jag håller inte med om detta. Om man tittar på Keynoten så står det att USA mfl ska få den den 19 jun, alltså 19 i Icalc symbolen. Det står den 26 när iPhonen ska lanseras i Australien, Japan. Att det står 9 jul för Sverige bör betyda att det är den 9 jul som den ska lanseras. Annars är deras Keynote helt missvisande. Man tolkar ju inte att iPhonen ska lanseras jun 2019 i USA,UK.. eller?

 

Enligt amerikanskt sätt att uttrycka sig så betyder July ´09 att det är i juli år 2009.

Det är inte något som är bara numera, utan så har det varit i USA väldigt länge.

Om man vill säga att något släpps den 9 juli så skriver man July 9 alternativt July 9:th

(dock ovanligt med "th" och "rd" i skriven AmE), eller kanske t.o.m. 7/9.

July ´09 betyder för mig att den kommer under juli månad 2009. Sedan kanske den ändå kommer den

9:e, men just DEN skrivelsen betyder inte det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller inte med om detta. Om man tittar på Keynoten så står det att USA mfl ska få den den 19 jun, alltså 19 i Icalc symbolen. Det står den 26 när iPhonen ska lanseras i Australien, Japan. Att det står 9 jul för Sverige bör betyda att det är den 9 jul som den ska lanseras. Annars är deras Keynote helt missvisande. Man tolkar ju inte att iPhonen ska lanseras jun 2019 i USA,UK.. eller?

Ser du någon skillnad på de här tre ;)

post-180-1246392719.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...