Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

En tråd för alla oss som tröttnat på att vänta på Telia


Hummingbird

Rekommendera Poster

Hummingbird

Momentum. Betyder ungefär "kraft som sätter i rörelse", ögonblick (att utnyttja i det här fallet)

Jag har funderat på i flera dagar hur det kan komma sig att Telia inte utnyttjar detta momentum.

Först strax efter WWDC, sedan kring iPhone 3.0.

Kanske man kunde gå ut med lite information till alla som vill veta priser o släppdatum för iPhone 3GS? Men inte ett pip. Tyst. Nada.

Så får man läsa att självaste Steve J pratar om just detta momentum kring Iphone 3GS-släppet.

Och då släpper det. Ordentligt.

Så jag tänkte under tiden det tar för Telia att göra sig hörda höra hur många av er andra som känner samma frustration.

Frågan till tråden:

Är du också trött på att vänta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 59
  • Created
  • Senaste svar

Klart man vill veta priser! Men Telia kanske avvaktar och ser hur konkurrenterna sätter sina priser för att kanske lägga sig en hundring under eller något?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart man vill veta priser! Men Telia kanske avvaktar och ser hur konkurrenterna sätter sina priser för att kanske lägga sig en hundring under eller något?

 

Ja, ge oss ett priskrig! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Viktigast för mig är att alla som redan har iPhones kan uppgradera och isf förlänga sitt abonnemang! Fri data som Telenor har tycker jag verkligen man måste inkludera, 100 MB är på tok för lite!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte hur en uppgradering skulle gå till? Tror inte telia vill lösa in en jädra massa gamla iPhones?

 

Eller menar du att du bara köper en ny telefon så att du har två st och förlänger? För det lär inte vara några problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart man vill veta priser! Men Telia kanske avvaktar och ser hur konkurrenterna sätter sina priser för att kanske lägga sig en hundring under eller något?

 

Har väldigt svårt att tro att Telia skulle vara billigare.

Jag tippar att Tre kommer kunna erbjuda det billigaste alternativet, tillsammans med Halebop och sen Telenor och Telia på jumboplats när det gäller prissättningen.

 

Telia får inte sänka sina priser för mycket, eftersom de redan är störst.. så ur konkurrenssynpunkt så ligger de alltid lite högre.

 

Det är ju bara att jämföra vad du får betala för en mobil hos Telia, respektive hos Tre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte hur en uppgradering skulle gå till? Tror inte telia vill lösa in en jädra massa gamla iPhones?

 

Eller menar du att du bara köper en ny telefon så att du har två st och förlänger? För det lär inte vara några problem.

 

Jag vet inte hur AT&T gör det men att applicera deras modell i Sverige kan väl inte vara alltför svårt, eller hur?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte hur AT&T gör det men att applicera deras modell i Sverige kan väl inte vara alltför svårt, eller hur?

Är deras prismodell bra då? Jag är rätt nöjd med 69kr vänner+69kr data 500M. Månadspengen är viktig tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den ska väl vara hyfsad, hur menar du egentligen? Man får betala ett högre pris för telefonen och binder upp sig längre tid!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte hur AT&T gör det men att applicera deras modell i Sverige kan väl inte vara alltför svårt, eller hur?

 

För att kolla hur dom gör så måste man kunna logga in på sidan :/ Sedan står det att det krävs 2 års bindningstid iaf.

 

Skulle tippa på att det blir som att köpa en ny med förhöjd månadspeng.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart man vill veta priser! Men Telia kanske avvaktar och ser hur konkurrenterna sätter sina priser för att kanske lägga sig en hundring under eller något?

Vette tusan om dom skulle tjäna på det, inte för att jag tror att dom kommer att lägga sig lägre än konkurrenterna men däremot tror jag att dom kommer att förlora kunder om dom släpper den senare än dom andra.

Jag har varit helt inställd på att välja Telia som operatör men nu börjar jag tveka lite när dom inte släpper någon som helst information.

Telenor har i alla fall gått ut med ett datum om nu det kommer att stämma.

Men hur som helst så tippar jag på att dom kommer att tappa köpare om dom halkar på efterkälken, jag kan i alla fall tänka mig att välja en annan operatör om dom blir allt för sena.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

priserna är inte satta eftersom leverantören 20:20 mobiles priser inte är satta än.

 

jag tror tyvärr inte att ni kommer kunna förlänga era abonnemang redan. tror telia kommer hålla fast vid 3 mån reglen. däremot kommer nig nog få köpa den cash om ni har ett bundet abonnemang! dock kommer den inte säljas cash till övriga icke kunder

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är frustrerad och trött på att ingen svensk operatör offentliggjort säljstart-datum för iPhone 3 GS ännu, tillika priser och bindningsstider. Bra med denna tråd där man kan avreagera sig.

Sitter och dreglar över WWDC-presentationen från 9 juni då Schiller i ett andetag nämner, efter att Belgien mfl i andra "släppet" (26:e juni) presenterats, att "and then one or two weeks later..." badabamm... a whole lot of other countries will have it available... (Skylten säger "July ´09", och där finns lilla Sweden med.)

Det första man tänker på är Telenors "PR-grupp" som dagen efter outar 9 juli som säljstartdatum. Sannolikt efter att de läst på Keynoten och tolkat datum enligt svensk modell. Sen har det varit mycket tyst från deras sida. Det andra är att "one or two weeks later" innebär 3:e eller senast 10:e juli för vår del, rimligen.

Idag är det 23 juni.

VARFÖR ska det då vara så svårt för svenska operatörer att klämma fram infon? Max dryga två veckor from idag borde det vara...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

priserna är inte satta eftersom leverantören 20:20 mobiles priser inte är satta än.

 

jag tror tyvärr inte att ni kommer kunna förlänga era abonnemang redan. tror telia kommer hålla fast vid 3 mån reglen. däremot kommer nig nog få köpa den cash om ni har ett bundet abonnemang! dock kommer den inte säljas cash till övriga icke kunder

 

de flesta tog nog 1 år bundet så, iaf tog jag det så för mig bör det gå bra :P Ska iofs se vad halebop tar sedan, vill hålla mig inom telianätet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fanns det ens 1 år bundet, trodde att det enbart fanns 18 och 24 månader, i alla fall när jag tecknade iMini!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm måste kolla upp, jag sa iaf att jag ville ha 1 år iaf när jag köpte i butik.

 

ja jävlar:

 

Du kan inte lägga till bindningstid på detta abonnemang.

Abonnemanget är redan bundet t.o.m. 20100111.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm måste kolla upp, jag sa iaf att jag ville ha 1 år iaf när jag köpte i butik.

 

ja jävlar:

 

Du kan inte lägga till bindningstid på detta abonnemang.

Abonnemanget är redan bundet t.o.m. 20100111.

 

Var står detta??

 

Vad jag har hört från Teliakontakter är att man kommer kunna köpa en iPhone 3GS men till fullpris och inget "subsidezed" pris.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var står detta??

 

Vad jag har hört från Teliakontakter är att man kommer kunna köpa en iPhone 3GS men till fullpris och inget "subsidezed" pris.

 

precis. ni kommer kunna casha den men inte förägna era befintligt bundna abonnemang!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

precis. ni kommer kunna casha den men inte förägna era befintligt bundna abonnemang!

 

Har du konfimering av detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du konfimering av detta?

 

Utgår från att man håller sig till sina villkor som alla kunder skrev under, abonnemang kan ej förlängas fören det är 3 mån kvar.tänk om nokia,samsung, SE kunder skulle kräva förlänging möjlighet varje gång en ny lur trilla in.

 

Nä jag tror att telia kommer göra som det gjort vid förra lansering. Ni som då var bundna mer än 3 mån blev erbjudna att casha ut den. kommer säkert bli samma denna gången också. tror inte telia ändrar villkoren bara för iphonekunderna. då måste man ändra villkoren för alla kunder och det tror jag inte telia är villiga att göra. Vi i butikerna har inte fått någon info men jag tror inte telia sträcker sig längre än att ni får casha ut iphone 3gs om ni är bundna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utgår från att man håller sig till sina villkor som alla kunder skrev under, abonnemang kan ej förlängas fören det är 3 mån kvar.tänk om nokia,samsung, SE kunder skulle kräva förlänging möjlighet varje gång en ny lur trilla in.

 

Nä jag tror att telia kommer göra som det gjort vid förra lansering. Ni som då var bundna mer än 3 mån blev erbjudna att casha ut den. kommer säkert bli samma denna gången också. tror inte telia ändrar villkoren bara för iphonekunderna. då måste man ändra villkoren för alla kunder och det tror jag inte telia är villiga att göra. Vi i butikerna har inte fått någon info men jag tror inte telia sträcker sig längre än att ni får casha ut iphone 3gs om ni är bundna.

 

Aha, hade ingen aning om att detta redan skett en gång, vad kostade telefonen då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur mycket får man betala om man säger upp abonnemanget?

 

När det är så många som kommer sälja iPhone kommer det finnas billigare val ute.

 

Telia är bra, men inte så bra som jag tänkte.

 

Jag anmälde mig till varje nyhetsbrev men det kom ingenting nyttigt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

(Skylten säger "July ´09", och där finns lilla Sweden med.)

Det första man tänker på är Telenors "PR-grupp" som dagen efter outar 9 juli som säljstartdatum. Sannolikt efter att de läst på Keynoten och tolkat datum enligt svensk modell.

Den allmänna uppfattningen numer är väl att July ´09 betyder juli 2009 och inte 9 juli?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur mycket får man betala om man säger upp abonnemanget?

 

När det är så många som kommer sälja iPhone kommer det finnas billigare val ute.

 

Telia är bra, men inte så bra som jag tänkte.

 

Jag anmälde mig till varje nyhetsbrev men det kom ingenting nyttigt!

 

hela bindningstiden och brutet avtal avg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Något som de flesta inte kollar på är teckningen, jämför TRE:s med Telias teckning för turbo-3g och turbo-3g+. Sen har Telia över 2500 Homeruns om man väljer till de. Telia har dessutom ett avtal med Statoil vilket innebär att ca 300 surfzoner.

När man tittar på TRE:s täckning så verkar det som att de har turbo-3g+ endast i S-holm, G-borg och Malmö?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...