Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Byta ut ODD mot extra HDD


adzer

Rekommendera Poster

Kan man byta ut den optiska läsaren mot en extra hårddisk?

Isf hur går man tillväga?

 

Det gäller den nya Macbook PRO 15"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bältesclip

Kan inte tänka mig att de bytt kontakter till optiska enheten, så nej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min bekant har en fujitsu siemens där han har bytat den optiska mot ett extra batteri. Min nya MBP slår endå hans i batteri tid =), är du påjakt efter världsrekord =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min bekant har en fujitsu siemens där han har bytat den optiska mot ett extra batteri. Min nya MBP slår endå hans i batteri tid =), är du påjakt efter världsrekord =)

 

Jag skall skaffa en extra hårddisk inte batteri ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

Optibay: http://www.mcetech.com/optibay/

 

Kostar 129 dollar + frakt och annat

 

Har funnits ett tag. Mina spontana invändningar vore värmeutvecklingen men tillverkaren hävdar "...the MCE OptiBay Hard Drive falls within the heat and power dissipation specification for the optical drive it is replacing and also has built-in power management routines which allow it to use even less power. Depending on the spindle speed of the drive, battery life between charges with an OptiBay Hard Drive installed is affected by only 10 to 15%."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någor sådant jag ær ute efter ja, men 129dollar exl frakt och tull kænns lite væl høgt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg
Någor sådant jag ær ute efter ja, men 129dollar exl frakt och tull kænns lite væl høgt.

 

Ganska rimligt pris då det handlar om en specialtillverkad infästning som knappast lär sälja i stora volymer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Vad är målet med denna operationen?

 

Behöver du mer utrymme internt? Och att ha en 500-gigabytesdisk räcker inte?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är målet med denna operationen?

 

Behöver du mer utrymme internt? Och att ha en 500-gigabytesdisk räcker inte?

 

SSD för os och en HDD för lagring :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Ah, coolt.

 

Men smakar det så kostar det.

 

:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stereotypen

Tror jag såg en film om det på Utube.......

 

 

 

Här:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bältesclip
Min bekant har en fujitsu siemens där han har bytat den optiska mot ett extra batteri. Min nya MBP slår endå hans i batteri tid =), är du påjakt efter världsrekord =)

Min bekant har byggt om en moped.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Ingen som vet någonstans innom EU som man kan köpa ifrån?

Någon som vet vad frakten på en mediabay från MCE skulle kosta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

the_karate_kid

jag är lite mer sugen på denna Optical Bay Hard Drive Caddy som går för 69 euro, men jag kan inte ett ord franska så jag förstår inte så mkt vad frakten går på...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

17,90 € ser det ut som, med Chronopost.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg
Western Digital har precis lanserat 750 GB och 1 TB-diskar i 2,5-tumsformat. Fast de är tyvärr 12,5 mm tjocka vilket är 3 mm för tjockt för Macarna. Möjligen att de får plats i en Mini, men men... Å andra sidan tyder det på att det kanske bara dröjer några månader innan man kan dubblera sitt interna hårddiskutrymme på traditionellt vis. :)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17,90 € ser det ut som, med Chronopost.

 

Alltså 86.90 Euro = 914Kr inklusive frakt... tillkommer det ngn tull eller skatt också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
the_karate_kid

Nu har jag precis skrotat min optiska enhet i min MBP och satt i en 500gb disk istället med hjälp av en sån här! Kostade 518spänn inkl frakt och det tog bara 3 dagar att få hem den! Att skruva ut dvdn och byta gick på 10min! Nu ska jag bara kasta ut original disken och byta mot en SSD och installera Snow Leopard på fredag :)

 

Rekomenderas, jag har använt min optiska enhet 1 gång så jag har hellre en extra disk! Måste bara leta rätt på nån extern dvd-enhet för å kunna installera Snow Leopard....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...