Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Uppdatera från 1.1.3 till 3.0


Magnuum

Rekommendera Poster

Tjena!

 

Jag har en iphone 1.1.3 som är köpt i USA. Den ska ha blivit jailbreakad (jag vet inte riktigt till 100% vad detta innebär, men på ett ungefär) och upplåst på något sätt så att alla kontantkort/abonnemang fungerar till telefonen.

 

Programmet "installer" har länge krånglat för min del (det kraschar vid uppstart), och jag har länge viljat restore'a min iphone, mest pga detta. Och nu när 3.0 uppdatering kom så blev intresset för att förbättra min iphone ännu större.

 

Nu till själva problemet: Om jag restore'ar min iphone så är jag rädd att jailbreaket försvinner (nån får gärna förklara vad detta innebär) och att mobilen blir "låst" till ett speciellt abonnemang, som den var från början. Min fråga är; kan jag först restore'a och sedan uppdatera min 1.1.3 iphone till 3.0, och därefter jailbreaka? Kommer den att fungera med alla abonnemang? Och hur ska jag då gå till väga?

 

Tack på förhand!

/Andreas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja din jailbreak kommer försvinna. Kolla på iclarified. Där står hur man gör. Kortfattat så väljer du att återställa din telefon i iTunes till 3.0. Sen använder du redsnow för att låsa upp den. Det är en 2G antar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det är en 2g.

 

Kortfattat blir det så här alltså:

1. jag restore'ar min iphone

2. jag uppdaterar till 3.0 via itunes

3. jag jailbreakar med hjälp av iclarified/redsnow

Har jag förstått det hela rätt? Är det säkert att mobilen inte kommer att låsa sig till ett visst abonnemang om detta görs?

 

En till snabb fråga: Jailbreaka, innebär det kortfattat att man "installerar" installer/cydia på mobilen?

 

Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det är en 2g.

 

Kortfattat blir det så här alltså:

1. jag restore'ar min iphone

2. jag uppdaterar till 3.0 via itunes

3. jag jailbreakar med hjälp av iclarified/redsnow

Har jag förstått det hela rätt? Är det säkert att mobilen inte kommer att låsa sig till ett visst abonnemang om detta görs?

 

En till snabb fråga: Jailbreaka, innebär det kortfattat att man "installerar" installer/cydia på mobilen?

 

Tack!

 

punkt 1 och 2 ær samma steg. (restore till 3.0)

 

3 låter bra

 

bonusfrågan: ja. (cydia då installer døtt ut nu i o m 3.0)

 

Alla 2g kan unlockas med hjælp av dagens jailbreaks/unlocks så redsnow borde fixa biffen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...