Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Importera multipla backupper mail från olika mailklienter fast samma m

Seroc

Recommended Posts

Jag ska äntligen gå över från Windows till Mac OS X och håller som bäst på med de nödvändiga förberedelser för att om inte annat fördriva lite tid i väntan på min Mac Mini.

Första grejen som potentiellt skulle kunna vara ett problem är den mail-röra jag dragit på mig under några års tid. För det första har jag använt flertalet mailklienter, Outlook Express, Outlook 2003, Thunderbird och så slutligen den mailklient som finns i Windows Vista. Detta innebär ett virrvarr av olika filer och skulle de ens gå att importera är gissningsvis en hel del mail kopior eftersom jag ibland lyckats importera föregående mail i det nya programmet.

Så, vad är lämpligt? Glömma och gå vidare känns enkelt men kanske lite opraktiskt i det fall jag vill komma åt ett specifikt mail. Annars, bör jag försöka att importera all mail jag kan i den mailklient jag idag (Vistas standardklient) använder för att sedan göra en backup som förhoppningsvis kan användas och importeras i Mail?

Jag inser att jag rört till det för mig, men ambitionen nu är som sagt var att börja reda ut röran.

På tal om att reda ut röror så får jag stora mängder spam, finns det bra rutiner för det som att ta bort all mail från- samt blockera en avsändare?

Min tanke är att använda Apples Mail-klient som är med Mac OS X då jag testat den tidigare och funnit den tillfredsställande, så utgå gärna från den i eventuella svar.

Tack på förhand.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...