Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mina gamla apps fungerar inte


lehnalina

Rekommendera Poster

Hej!

Jag håller minst sagt på att bli tokig! Efter att jag uppdaterade till 3.0 har mina apps slutat fungera. När jag försöker öppna dem så kommer jag bara tillbaka till "hem" igen. Vissa apps har tom försvunnit helt. Apps som jag har betalat flera hundra för!

 

Jag har testat att auktoriserat min dator och därefter startat om telefonen, men nu sitter jag här mer frusterad än någonsin :-p

 

Jag hoppas inte att det redan finns flera liknande trådar. Isåfall får ni väl skälla på mig :-p

 

/Lina

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag håller minst sagt på att bli tokig! Efter att jag uppdaterade till 3.0 har mina apps slutat fungera. När jag försöker öppna dem så kommer jag bara tillbaka till "hem" igen. Vissa apps har tom försvunnit helt. Apps som jag har betalat flera hundra för!

 

Jag har testat att auktoriserat min dator och därefter startat om telefonen, men nu sitter jag här mer frusterad än någonsin :-p

 

Jag hoppas inte att det redan finns flera liknande trådar. Isåfall får ni väl skälla på mig :-p

 

/Lina

 

VoffVoff!

Gäller det alla appsen? Jag har några som slutat fungera och hoppas på att det kommer uppdateringar så småningom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova att ladda ner en ny kostnadsfri app, starta om telefonen genom att hålla in power och hem. Har fungerat för mig då apps slutat att fungera. Försvunnit har de dock aldrig gjort, är de borttagna från App store?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte stött på någon App som inte fungerar efter 3.0 men jag har hört att vissa har lite problem... Men en uppdatering ligger nog och väntar för de allra flesta programmen ska du se. :)

 

Alla program du har köpt i App Store kan du ladda ner igen, utan kostnad. :)

 

 

Edit: Välkommen till forumet Lina! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seroc: Jag testade och det funkade med de appsen som fanns kvar :-) Tack så supermycket!

Douglas: Hur tusan laddar jag ner dem då? iTunes är lite smått förvirrande, tycker jag :-p

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seroc: Jag testade och det funkade med de appsen som fanns kvar :-) Tack så supermycket!

Douglas: Hur tusan laddar jag ner dem då? iTunes är lite smått förvirrande, tycker jag :-p

 

Gör det direkt från App store i iPhonen annars, bara söka, skriva in lösen och ladda ner det ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Douglas: Hur tusan laddar jag ner dem då? iTunes är lite smått förvirrande, tycker jag :-p

 

Du klickar in dig på iTunes Store och väljer sedan App Store. Sedan är det bara att ladda ner! :travolta::)

 

Ska man ladda ner många program så går det ju lite snabbare i iTunes, så det är helt klart värt att rekommendera. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gjorde precis som flera andra...

1. Efter omstart slutade plötsligt alla nerladdade app:sen (inte de "fasta") att fungera

2. Blev galen... startade om, och om, och om... - H-lvete!

3. Fann att det fanns en uppdatering till en app i app-store

4. Laddade ner denna och - vips! sim-sala-bim-bom-sala-du-sala-dej!

...fungerade alla andra också!

 

vad kallar man sån't? - bugg? - tillfällighet?

 

ack ja, men nu är pappa glad igen! /J

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ett "liknande" problem. Efter 3.0 uppdateringen lyckas jag inte uppdatera mina apps via telefonen.

Enligt iTunes har jag 25 uppdateringar vantandes, men nar jag valjer "Uppdatera alla" och loggar in sa far jag felmeddelandet; "Kan inte ansluta till iTunes store".

 

Ar det nagon som kanner igen problemet och som kan bidra med lite assistans?

 

Mvh; Milla

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ett "liknande" problem. Efter 3.0 uppdateringen lyckas jag inte uppdatera mina apps via telefonen.

Enligt iTunes har jag 25 uppdateringar vantandes, men nar jag valjer "Uppdatera alla" och loggar in sa far jag felmeddelandet; "Kan inte ansluta till iTunes store".

 

Ar det nagon som kanner igen problemet och som kan bidra med lite assistans?

 

Mvh; Milla

 

Har du kontrollerat så att du loggar in på rätt konto?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Händer rätt ofta för mig. Men det brukar lösa sig om man väntar nån timme och försöker igen...

 

EDIT: Problemen verkar alltså ligga på nån server eller motsvarande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du kontrollerat så att du loggar in på rätt konto?

 

Jo, kontot stamde hela tiden. Jag har fatt det att fungera nu efter en del Googlande, jag aterstallde helt enkelt natverksinstallningarna och det borjade fungera (!?).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...