Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Köpa Iphone i Usa...


Pjotski

Rekommendera Poster

Jag vet att det redan finns många trådar om ämnet, men inga som får mig att förstå helheten tillräckligt. Ska till Usa i September och undrar om och i så fall hur jag kan köpa en Iphone i Usa till ett lågt pris, för att sedan kunna ta hem den och när det kommer program låsa upp den. Någon som vet hur det fungerar med AT&T? Eller någon som nyligen köpt en Iphone i Usa och lyckats slippa betala abonnemangskostnader?

 

//Pierre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var inte så informativt som jag hade önskat. Varför går det inte att köpa en amerikansk Iphone?

 

Det måste ju gå på ngt sätt.

 

Pierre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. du behöver amerikanskt social security number (personnummer)

2. du behöver amerkanskt kontokort om du tänkt betala med kort

3. de är låsta till AT&T (även om du inte tycker det är ett problem)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och går den sönder får du skicka den till USA

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ganska många trådar om saken redan. Läs igenom dem också, så har du information så det räcker. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag undrar är, varför folk säger att man måste skicka Iphonen till respektive land man köpt ifrån ifall man behöver nyttja garantin. Det räcker väl med att du köpa ett Apple Carepaket till Iphone så har du garanti i hela världen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag undrar är, varför folk säger att man måste skicka Iphonen till respektive land man köpt ifrån ifall man behöver nyttja garantin. Det räcker väl med att du köpa ett Apple Carepaket till Iphone så har du garanti i hela världen.

I Apple Care Protection Plan for iPhone står följande: "Apple may restrict service provided under this Plan to the Covered Equipment’s original country of purchase." och vad jag har hört är det just det de valt att göra. Har du annan info är det såklart intressant att höra.

 

Edit: Nu hittade jag mer info (under Apple Care iPhone FAQs):

"What does “global repair coverage” mean?

If you take your Apple hardware with you when you travel and happen to need repair service, the AppleCare Protection Plan offers global repair coverage. You can either go to an Apple retail store or contact Apple for information on how to obtain service. Service will be limited to the options available in the country where service is requested. Service options, parts availability, and response time vary according to country. Please see the AppleCare Protection Plan Terms and Conditions for complete details."

Då återstår ju bara att se hur detta fungerar i praktiken. Kommer Telia/Lenovo att bry sig om att följa upp huruvida du är på resa i Sverige eller ej... :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Apple Care Protection Plan for iPhone står följande: "Apple may restrict service provided under this Plan to the Covered Equipment’s original country of purchase." och vad jag har hört är det just det de valt att göra. Har du annan info är det såklart intressant att höra.

 

Edit: Nu hittade jag mer info (under Apple Care iPhone FAQs):

"What does “global repair coverage” mean?

If you take your Apple hardware with you when you travel and happen to need repair service, the AppleCare Protection Plan offers global repair coverage. You can either go to an Apple retail store or contact Apple for information on how to obtain service. Service will be limited to the options available in the country where service is requested. Service options, parts availability, and response time vary according to country. Please see the AppleCare Protection Plan Terms and Conditions for complete details."

Då återstår ju bara att se hur detta fungerar i praktiken. Kommer Telia/Lenovo att bry sig om att följa upp huruvida du är på resa i Sverige eller ej... :fundersam:

 

Anovo och nej, det går bara att skicka tillbaka den till det land du köpt den i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anovo och nej, det går bara att skicka tillbaka den till det land du köpt den i.

Anovo, ja jag såg det när det var försent att ändra. Hoppades ingen skulle märka nåt... :whistling:

Jamen, då är det ju som vi trodde från början, att garantin endast gäller i det land där man köpt iPhonen. Jag trodde för ett tag att darkshippo var något på spåren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anovo, ja jag såg det när det var försent att ändra. Hoppades ingen skulle märka nåt... :whistling:

Jamen, då är det ju som vi trodde från början, att garantin endast gäller i det land där man köpt iPhonen. Jag trodde för ett tag att darkshippo var något på spåren.

Fast har man jailbreakat den så att man kan använda en annan operatör,

nja då är det nog ingen idé att skicka den nånstans tror jag. :chockadskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast har man jailbreakat den så att man kan använda en annan operatör,

nja då är det nog ingen idé att skicka den nånstans tror jag. :chockadskeptisk:

Då återställer man den bara ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då återställer man den bara ;)

Fast å andra sidan kommer de nog att undra varför man har den i ett annat land. :propellerbaver:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast å andra sidan kommer de nog att undra varför man har den i ett annat land. :propellerbaver:

Man använder den som en dyr iPod :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...