Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

bildhantering/flash och liknande ... iworks09?


mac2009

Rekommendera Poster

Hej,

 

Jag försöker hitta ett program där man kan redigera bilder/texter, som en filmsnutt/klipp, med bakgrundsmusik. Som powerpoint där man kan visa bilder/texter som byts efter varandra, fast med bakgrundsmusik. Dessutom ska man kunna spara filen som mpg/flah eller annat format som går att lägga upp.

 

 

Någon som vet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får nog formulera dig lite mer...

 

Menar du att du har bilder som du vill sätta ihop till en filmsnutt eller ett filmklipp och där så ska det finnas bakgrundsmusik?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäka,

 

jag syftar på bilder jag vill sätta ihop till en filmsnutt/filmklipp =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoto tror jag ska kunna göra sånt, är dock osäker på om man kan ha bakgrundsmusik!

Quiktime fungerar också, Arkiv -> Öppna Bildsekvenser

 

Flash CS4 fungerar utmärkt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min Quicktime går inte, kanske för att jag inte har den "riktiga" versionen ... =(

iPhoto vet jag inget om, skulle uppskatta om du kunde med korta drag förklara =)

 

Är Flash CS4 avancerat för en "nybörjare"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min Quicktime går inte, kanske för att jag inte har den "riktiga" versionen ... =(

iPhoto vet jag inget om, skulle uppskatta om du kunde med korta drag förklara =)

 

Är Flash CS4 avancerat för en "nybörjare"?

 

Du måste ha QT Pro för att kunna använda dig utav bildsekvenser.

Jag är inte så insatt i iPhoto faktiskt, ska se om jag hittar någon guide på nätet åt dig, återkommer med svar inom kort!

 

Både till och från, det är i princip som vilket Adobe program som helst, liknar mest illustrator dock då det är vektorgrafik samt att programmet fungerar som illustrator, d.v.s. när man markerar osv så markeras inte hela lagret utan man väljer vad som ska markeras, fyllningen i figuren, kantlinjen eller hela figuren.

 

Sen så har du en Timeline/Tidslinje som baseras på frames, med dessa frames så anger du vad som ska hända var och när men du kan även använda dig utav actionscript 3.0 men det är lite mer avancerat, antar att du är ute efter det enklare :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ett mycket bra tips om du vill göra det snyggt. Har själv gjort det tre gånger.

 

Du skapar en ny bok i iPhoto, sedan lägger du in dina bilder och fixar tills det blir snyggt. Istället för att skicka iväg det till apple och betala en onödigt stor summa, väljer du arkiv skriv ut . Där klickar du på knappen PDF (i vänstra hörnet tror jag). Sen spara som PDF.

 

Du har nu gjort grovjobbet. Sedan lägger du in alla bilder (PDF) i iMovie, där du med hjälp av Ken-Burns gör coola in och utzoomningar. Lägg sedan till lite musik och du kommer med all säkerhet imponera på släkt och vänner!

 

Hoppas det funkar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ett mycket bra tips om du vill göra det snyggt. Har själv gjort det tre gånger.

 

Du skapar en ny bok i iPhoto, sedan lägger du in dina bilder och fixar tills det blir snyggt. Istället för att skicka iväg det till apple och betala en onödigt stor summa, väljer du arkiv skriv ut . Där klickar du på knappen PDF (i vänstra hörnet tror jag). Sen spara som PDF.

 

Du har nu gjort grovjobbet. Sedan lägger du in alla bilder (PDF) i iMovie, där du med hjälp av Ken-Burns gör coola in och utzoomningar. Lägg sedan till lite musik och du kommer med all säkerhet imponera på släkt och vänner!

 

Hoppas det funkar!

 

Shysst ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shysst ^_^

 

Skulle vilja visa hur snyggt det kan bli, men kan tyvärr inte eftersom det är familjebilder. ;) Men pröva gärna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle vilja visa hur snyggt det kan bli, men kan tyvärr inte eftersom det är familjebilder. ;) Men pröva gärna

 

Kanske inte så bra att lägga ut bilder på nätet på hela familjen ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...