Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Saknar förhandsvisning av raw i CS3/CS4 - hjälp!


chocolatemonkey

Rekommendera Poster

chocolatemonkey

Efter att ha grottat i detta problem allt för länge nu hoppas jag att någon här äntligen kan hjälpa mig!?

 

Jag har uppgraderat min kamera från en Canon 400D till en Canon 50D. Jag fotar alltid i raw och har använt mig av CS3 utan några som helst problem med min 400D. Nu vill dock inte programmet längre visa thumbnails med min nya kameras bilder och jag kan för mitt liv inte förstå varför.

Jag har uppdaterat filformats-plugin'et då jag läst mig till att man behöver göra det. Och det tycker jag borde räcka? Har också uppdaterat till ACR 4.6, utan resultat.

 

I ett andra skede testade jag även att uppgradera till CS4, både PS och Bridge. Inte heller detta fungerar. Samma problem uppstår.

 

Om jag istället använder mig av ImageBrowser som är Canons egna programvara fungerar allt som det ska. Om jag hämtar bilderna med detta program och sedan öppnar dem med Bridge får jag små thumbnails, men inga stora förhandsbilder, utan endast dessa små thumbs kommer upp då också.

 

Kan någon vänlig själ tala om för mig vad jag har missat? Hur svårt ska det vara? Har ju en Mac, allt brukar ju gå av sig självt! :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...