Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Å, nej, jag kvaddade min iPhone...


Lungo

Rekommendera Poster

Usch, jag tappade min iPhone så att glaset spräcktes. :( Men jag får en ny av försäkringsbolaget, minus självrisk. Kunde ha varit värre.

 

Därför undrar jag nu om det blir några problem med program som jag köpt, första gånger jag synkar den nya iPhonen. Är programmen knutna till min gamla telefon, eller ligger de i iTunes och synkas ned till alla iPhones jag ansluter och synkroniserar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Det bör inte bli några problem alls.

 

När du får den nya kommer iTunes fråga dig om du vill återställa från en backup, och då väljer du bara den backupen du har av din gamla telefon i iTunes.

 

Första gången du kopplar in en iPhone kan du välja mellan "Setup new iPhone" och "Restore from backup".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

apparna ligger i itunes om du inte laddade ner nåt till mobilen som inte ligger i itunes.

då kan du se på kvittot och ladda ner dom apparna igen gratis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TopFlySecurity

gött me appsen. jag råkade ut för samma sak, ska iväg te försäkringsbolaget imon. hur länge har du väntat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gött me appsen. jag råkade ut för samma sak, ska iväg te försäkringsbolaget imon. hur länge har du väntat?

 

Spräckte den igår, ringde försäkringsbolaget direkt på förmiddagen i dag och ska väl få ekonomisk ersättning inom någon vecka eller två. Men det varierar säkert mellan bolagen.

 

Telia tar 4.500 för att byta den trasiga telefonen till en ny hel, likadan fast utan abonnemang. Det är deras fastpris för att laga/byta 16GB-telefonen. Jag får väl betala 1200-1500 i självrisk i slutänden. Om man får en ny iPhone direkt av Telia eller om det tar ett tag vet jag inte. Så blir det lite kvittoredovisning till försäkringsbolaget, och sedan är det förhoppningsvis klart.

 

Tror jag satsar på ett fodral också den här gången. Den bara gled ur nypan på mig på parkeringen i går... :superirriterad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...