Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Safari är segt när det laddar flera flikar samtidigt.


metalmickey

Rekommendera Poster

metalmickey

Hej!

 

Som rubriken säger så blir mitt Safari svinsegt när flera filkar laddas samtidigt. Eller flera och flera, det räcker med att två flikar ska laddas samtidigt. Då stannar det helt i "laddar"-läget, det går inte ens att skicka ett meddelande på Facebookchatten.

 

Detta händer mig några gånger per dag och vad jag minns hade jag samma problem med den tidigare versionen av Safari (körde mest Firefox då). Det behöver inte ens vara speciellt tunga sidor, och det händer även när jag inte har igång Transmission eller andra bandbreddstjuvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ju fler och ju tyngre sidor du laddar

destå längre tar det.

Full normalt och

även beroende av din bredbandshatighet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter inte som om det är själva safari som segar ner.

 

Starta aktivitetskotroll och undersök vad som händer med safari när du laddar många flikar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

metalmickey
Ju fler och ju tyngre sidor du laddar

destå längre tar det.

Full normalt och

även beroende av din bredbandshatighet.

 

Jag har 24mb/s och det händer även när lättviktiga sidor ska laddas så det kan inte gärna vara att bandbredden tar slut. Kanske Little Snitch kan ha med saken att göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

metalmickey
Låter inte som om det är själva safari som segar ner.

 

Starta aktivitetskotroll och undersök vad som händer med safari när du laddar många flikar

 

Bra idé, ska testa detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
mackenneth
Hej!

 

Som rubriken säger så blir mitt Safari svinsegt när flera filkar laddas samtidigt. Eller flera och flera, det räcker med att två flikar ska laddas samtidigt. Då stannar det helt i "laddar"-läget.

 

Detta händer mig några gånger per dag och vad jag minns hade jag samma problem med den tidigare versionen av Safari (körde mest Firefox då). Det behöver inte ens vara speciellt tunga sidor, och det händer även när jag inte har igång Transmission eller andra bandbreddstjuvar.

 

Det är samma här med min Safari 4. Seg som sirap i uppstart och ännu segare när flera flikar laddas samtidigt.

 

Men nu har jag flera hårdiskar så jag har testkört Safari 4.0 och 4.0.1 samt 4.0.2. Safari 4.0 är SNABB men 4.0.1 och 4.02 är skit!!! :stjarnsmall:

 

Är det någon som vet hur man går tillbaka till 4.0?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mackenneth

Läste ett råd om att uppdatera Flash Player och vips så är Safari 4.0.2 på banan igen! Trots att jag har 30 (!) nyhetssidor som laddas samtidigt så går det fort!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med, Safari har alltid varit oproportionerligt segt när man laddar fler flikar samtidigt. Oerhört irriterande och dåligt faktiskt!

 

Uppdaterade Flash, men märker ingen skillnad. Enligt Hjälp > Installerade insticksfiler har jag "Shockwave Flash 10.0 r22 — från filen “Flash Player.plugin”."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ju illa... Jag passade på och uppdatera min Glims samt återställde Safari. Nu funkade det ju fint bara med att uppdatera Flash Player men för din del så får du väl göra något mer antar jag. Du har inte något slags tredjeparts-program eller något liknande som stör?

 

Nu kör jag Leopard 10.5.7 om det kan ha någon betydelse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...