Jump to content
Just nu i M3-nätverket

löpning/jogging och iphone

MacDavid1

Recommended Posts

Hej,

Jag undrar om det är någon som vet om det finns ett program till Iphonen som utnyttjar GPS tex vid löpning. Det finns idag en mängd olika löparklockor med GPS som mätar distans och hastighet. Man borde kunna göra samma sak med iphonen samt att man kan få en kartbild över hur man har sprungit i google maps eller nått...

Någon som känner till om det finns något liknande program som gör detta?

Testa Runkeeper!

Finns en gratisvariant samt en pro-varianr som kostar.

Jag kan verkligen rekommendera Motion xGPS. Finns i en Pro och en Liteversion, kör själv Lite. Den gör allt du söker och längs din tur kan du ta bilder som sedan sparas och kan visas upp. Du kan sedan dela med dig av ditt spår till vänner via mail, facebook eller twitter. Spåret visas på Goolge Maps. Testa den, den är ju gratis!

Tackar för tipset om Runkepper, ska kolla den imorgon! Gillar gränssnittet på den måste jag säga!

Testa Runkeeper!

Finns en gratisvariant samt en pro-varianr som kostar.

Tur att det bara stavas med ett "k"...

Har nu även testat Runkeepers App under dagens joggingtur och jag ska säga att jag till en början var skeptisk. Väldigt lite information gavs på skärmen under turen och det var svårt (läs omöjligt för mig) att få fram en karta med hur jag jag hade sprungit. Dock så när jag kom hem och klickade på stop skickades all info till runkeeper.com och det var då som allt blev väldigt tydligt för mig. Informationen presenterades på ett väldigt bra sätt och en tabell med min hastighet och höjd över havet visades under själva kartan som visade var jag sprungit. All information kunde avläsas högst upp. En grym App som är gratis och till en början inte imponerade, men tack vare ett bra webbgränssnitt med smarta funktioner får den 4/5 och helt klart värd att prova. Snäppet bättre än Motion xGPS!

• 1 month later...

Jag kan varmt rekomendera Nike+Ipod. En applikation/tingest som kostar 300 kr. Men suveränt gränssnitt om man gillar statistik.

• 2 months later...

Tja!

Den stora funderingen jag har är varför man inte kan lyssna på musik under tiden som man kör ett sådant här program. Det borde ju vara det som är finessen. Men det kanske finns någon app som funkar så??????????

Tja!

Den stora funderingen jag har är varför man inte kan lyssna på musik under tiden som man kör ett sådant här program. Det borde ju vara det som är finessen. Men det kanske finns någon app som funkar så??????????

Det fungerar utmärkt att lyssna på musik samtidigt. Sätt på ipod, sätt igång runkeeper. Sedan kan du även låsa iphonen för att spara batteri.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...