Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Studentfinansiering


Nyaz

Rekommendera Poster

Är det någon här som vet hur det ligger till med avbetalning för studenter om man köper från Apple Store? (Som i hur mycket ränta, yada-yada det faktiskt är)

Jag funderar på en mellanmodell av 15" MBP, men det finns verkligen INGEN information någonstans om hur och när eller var det kostar på någon hemsida. Allt som finns är att ringa ett nummer, men jag vill helst undvika att telefon-trakassera dem innan jag faktiskt bestämt mig för att köpa något :P

 

Och ja, jag vet att man kan få lån på vissa banker, men helst vill man ju undvika att krångla med sånt... (såvida det inte är en stor hög med pengar man tjänar på det...)

 

Jag har även noterat att Media Markt har någon 30-års grej där man kan ta på avbetalning i 30 månader för inga räntor eller omkostnader, dock vet jag inte hur det ligger till med studenter i det fallet... om någon vet något om det också får de gärna säga något om det :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvär, för helt korrekta uppgifter så är det ju enklast att ringa och höra dig för.

 

Just MM verkar vara en bra deal, dock så får man ju ingen studentrabatt där vad jag känner till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just MM verkar vara en bra deal, dock så får man ju ingen studentrabatt där vad jag känner till.

 

Det var därför jag var lite intresserad av att jämföra Apple Stores avbetalning också, för de 17.995:- + ränta och grejor kanske blir mer än de 19.000-nånting som samma burk går för på Media Markt fast utan avbetalningskostnader...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om detta bara gäller vanlig avbetalning eller om studenter får samma avtal, men jag har för mig att om man gör ett köp så när du kommer fram till betalning så kan man välja avbetalning som alternativ. Men om där finns mer info ån så vet jag inte. Bör ju gå att se tycker man....

 

Prova, bara välja avbryta om du inte vill fortsätta med köpet....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska du ta lån som student på Mediamarkt så måste du fyllt 20 år och ha ett giltligt Mecant/CSN kort... Du måste även ha högskolans legitimation för att kunna bevisa ytterligare att du pluggar på den nivån!

 

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska du ta lån som student på Mediamarkt så måste du fyllt 20 år och ha ett giltligt Mecant/CSN kort... Du måste även ha högskolans legitimation för att kunna bevisa ytterligare att du pluggar på den nivån!

 

:)

 

...Det var ju sjukt dåligt.

1. Många vill köpa saker att ha tills när man faktiskt börjar på den högskolan (typ jag)

2. 20 år?! Då har man ju nästan gått ut allt vad skola heter >_<

3. Ha ett giltigt Mecenat/CSN-kort... var väl inte något problem då :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...Det var ju sjukt dåligt.

1. Många vill köpa saker att ha tills när man faktiskt börjar på den högskolan (typ jag)

2. 20 år?! Då har man ju nästan gått ut allt vad skola heter >_<

3. Ha ett giltigt Mecenat/CSN-kort... var väl inte något problem då :P

 

För Apple store gäller samma har jag för mig! Ring och kolla upp det :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kalleponken
För Apple store gäller samma har jag för mig! Ring och kolla upp det :)

 

jepp. åldern vet jag ej. kör själv på avbetalning via Apple Store och deras Wasa Kredit. Mitt tips är att göra som jag. Gå till en återförsäljare så gör de en direkkontroll om du är berättigad lån eller ej samt avbetalningsplan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Längst ner på sidorna med iMac i Apple Store står det:

"Finansavtal på SEK11000.00 Apr 9.95%, 36 månatlig återbetalning på SEK 354.20"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

APPLE LOVER

Jag ville inte skapa en helt ny tråd för detta så tänkte ta det snabbt här, trådarna ser konstiga ut man måste klicka på inläggen för läsa dem det har varit så de senaste dagarna nån som vet vad jag snackar om eller bara mig det hänt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ju alltid köpa med mobilt bredband? Blir lite dyrare men 99% så kommer du bli beviljad på det viset :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ville inte skapa en helt ny tråd för detta så tänkte ta det snabbt här, trådarna ser konstiga ut man måste klicka på inläggen för läsa dem det har varit så de senaste dagarna nån som vet vad jag snackar om eller bara mig det hänt?

Du måste ändra i dina foruminställningar. Gå upp i verktyg nästan högst upp till höger och välj visningsläge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.apple.com/se/financing/consumer/

 

Här är villkoren om du köper via apples hemsida. Och om du köper MBPro mellanversionen går den på 18.395,00 kr kontant.

 

Enligt deras uträkning ska du betala 848.01 kr i månaden i 24 månader. eller 592.32 i 36 månader. detta ger en totalkostnad på 20.352,24 kr för 24 månader och 21.323,52 kr för 36 månaders alternativet. Jag föreslår alltså MM om du vill spara pengar. Visst servicen är snabbare via apple. De hämtar datorn och lämnar den vid dörren om något skulle hända.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.apple.com/se/financing/consumer/

 

Här är villkoren om du köper via apples hemsida. Och om du köper MBPro mellanversionen går den på 18.395,00 kr kontant.

 

Enligt deras uträkning ska du betala 848.01 kr i månaden i 24 månader. eller 592.32 i 36 månader. detta ger en totalkostnad på 20.352,24 kr för 24 månader och 21.323,52 kr för 36 månaders alternativet. Jag föreslår alltså MM om du vill spara pengar. Visst servicen är snabbare via apple. De hämtar datorn och lämnar den vid dörren om något skulle hända.

 

Ahapp, men nu läser du på vanlig konsument, inte student.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag föreslår alltså MM om du vill spara pengar. Visst servicen är snabbare via apple. De hämtar datorn och lämnar den vid dörren om något skulle hända.

 

Apple erbjuder samma service oavsett var du köper den. Du kan ta din dator inköpt på MM och knata in hos närmaste APR eller ringa supporten så hjälper de dig utan anmärka på var den är handlad....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är ganska säker på att villkoren är de samma vare sig du är student eller inte. Det enda som du får billigare är datorn.

Om de inte har ändrat reglerna. Så var det när jag köpte dator från Apple som student för 3 år sedan i a f.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

APPLE LOVER
Du måste ändra i dina foruminställningar. Gå upp i verktyg nästan högst upp till höger och välj visningsläge.

 

 

Förlåt igen, men hittar inte, skulledu kunna ta en screen shot som visar var det är ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förlåt igen, men hittar inte, skulledu kunna ta en screen shot som visar var det är ?

Vassego:

post-11275-1245700514.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är ganska säker på att villkoren är de samma vare sig du är student eller inte. Det enda som du får billigare är datorn.

Om de inte har ändrat reglerna. Så var det när jag köpte dator från Apple som student för 3 år sedan i a f.

 

Nix det är det inte... :)

 

På Mediamarkt exempel på du är student så behöver du inte ha någon fast inkomst ...

På Apple store så måste du ha en fast inkomst på 120 000:- även om du är student

 

Kom dock att tänka på en sak, Onoff har finansierings planer för studenter på högskolenivå... Skickar med en länk så får du läsa lite om deras student finansiering :)

 

Står inte alls mycket men jag tycker du ska ringa OnOff eller gå till närmaste butik för information. Tror de inte har något krav på att du ska ha någon inkomst, de kräver bara att du är inskriven på högskolan.

 

Länk OnOff Student

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oh hjälp, Onoff har jag inga trevliga erfarenheter av :P

 

För ett par år sedan (5? 6?) lyckades de slarva bort en video för min familj. ("Va? Vilken video? Jaha, DEN videon! Den skickade vi till våran workshop i Kiruna..." *Två veckor passerar* "Öhh... den har vi nog tappat bort... tyvärr...") och deras försök att få min mamma att betala för ett nätverkskort till sin laptop som skulle gå under garantin.

 

(Det slutade iofs lyckligt i båda fallen då vi i det första fallet fick en ny video, i det andra fallet fick de backa på det där med betalningen då det tidigare nätverkskortet dött av sig självt)

 

Hittils känns i alla fall Media Markt bäst ur pengasynpunkt :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nix det är det inte... :)

 

På Mediamarkt exempel på du är student så behöver du inte ha någon fast inkomst ...

På Apple store så måste du ha en fast inkomst på 120 000:- även om du är student

 

Kom dock att tänka på en sak, Onoff har finansierings planer för studenter på högskolenivå... Skickar med en länk så får du läsa lite om deras student finansiering :)

 

Står inte alls mycket men jag tycker du ska ringa OnOff eller gå till närmaste butik för information. Tror de inte har något krav på att du ska ha någon inkomst, de kräver bara att du är inskriven på högskolan.

 

Länk OnOff Student

 

det jag menade var att Apple inte har specialavbetalningsplaner för studenter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oh hjälp, Onoff har jag inga trevliga erfarenheter av :P

 

För ett par år sedan (5? 6?) lyckades de slarva bort en video för min familj. ("Va? Vilken video? Jaha, DEN videon! Den skickade vi till våran workshop i Kiruna..." *Två veckor passerar* "Öhh... den har vi nog tappat bort... tyvärr...") och deras försök att få min mamma att betala för ett nätverkskort till sin laptop som skulle gå under garantin.

 

(Det slutade iofs lyckligt i båda fallen då vi i det första fallet fick en ny video, i det andra fallet fick de backa på det där med betalningen då det tidigare nätverkskortet dött av sig självt)

 

Hittils känns i alla fall Media Markt bäst ur pengasynpunkt :P

 

Mediamarkt kan jag rekommendera iallafall, köpte min Macbook Unibody där :)

 

Här har du ett annat alternativ:

 

Länk: DustinHome - Student

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det jag menade var att Apple inte har specialavbetalningsplaner för studenter.

 

Jaha, misstolkade det då, sorry ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

APPLE LOVER

Media Markts erbjudande på vita macbooken är väldigt lockande skulle behöva en bärbar, men har inte möjlighet och köpa in en för tillfället. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...