Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
goat69

iPhone service

Rekommendera Poster

Hej hörrni,

Jag har hamnat i ett dilemma och undrar om någon varit med om samma sak och kanske hittat en lösning.

Min iPhone köpte jag i Italien förra året, helt utan abonnemang.

Nu har högtalaren kajkat ur och slutat fungera, jag kollade upp serienumret på apples hemsida och jodå..jag har garanti till någon gång i juli.

Jag kontaktar apple som inte alls vill befatta sig med detta utan hänvisar till att de har lagt ut service på operatörerna Telenor och Telia, men de vill ju inte heller befatta sig med något som jag inte har köpt av dem.

Apple menar sedan att jag ska ta detta med apple i Italien men det känns ju helt sinnessjukt av ett globalt företag att inte kunna ha möjlighet att reklamera eller hantera service i det landet där man bor och de finns representerade!!??

Har någon av er förslag på hur man ska bära sig åt?

//F

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Apple har världsgaranti på alla BÄRBARA produkter UTOM just iPhone.

Så det blir till att skicka ner telefonen till italien på ett eller annat sätt. Tyvärr...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Oh..vilket mörker...

Tror ni att det finns någon som kan laga den lokalt om jag struntar i garantin och istället betalar för reparation?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Tror ni att det finns någon som kan laga den lokalt om jag struntar i garantin och istället betalar för reparation?

Javisst.

MEN "reparation" brukar innebära att du får en renoverad utbytestelefon till ett hutlöst pris.

Hur svårt är det att skicka den till Italien? Du har väl adressen till affären där du köpte den?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Oh..vilket mörker...

Ja, det finns diverse butiker runt om i Sverige som reparerar utanför garanti. Men det är ju alltid lite riskabelt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Efter massor av samtal till olika Apple-reparatörer runt om i hela Sverige hittade jag till slut en butik på Torsgatan här i Stockholm av en slump när jag va på väg hem från jobbet som kunde laga min iPhone 2G.

Jag hade en trasig mikrofon, trasig home-knapp och trasig sladdkontakt i botten. Det tog han 500 spänn för att fixa. Helt klart överkomligt om du frågar mig. Ska hämta den nu i veckan. Kan kolla upp adress idag på väg hem!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...