Pocahontas Posted June 22, 2009 Share Posted June 22, 2009 Hade inte skadat med några år till... http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=361&a=502314 Link to comment Share on other sites More sharing options...
felixzb Posted June 22, 2009 Share Posted June 22, 2009 10 milj. kr = 8 årsfängelse och skadestånd. Lite fegt av domaren, han kunde lagt på ett par år till... Link to comment Share on other sites More sharing options...
ClCdCm Posted June 22, 2009 Share Posted June 22, 2009 Nja, jag tycker nog att domen var väl hård med tanke på att det bara rör sig om en relativt liten summa pengar. Tycker att hårda domar ska reserveras för våldsbrott och liknande. Link to comment Share on other sites More sharing options...
aLex-Ander Posted June 22, 2009 Share Posted June 22, 2009 Visst är det mycket pengar, men jämför det med Ricardo-målet... Fyfan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted June 23, 2009 Share Posted June 23, 2009 Skulle inte förvåna mig om ekonomisk brottslighet mot staten bestraffas hårdare än mord. Kanske bör tillägga att det känns bra att ovan nämnda skurkar får smaka cellen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jungell Posted June 23, 2009 Share Posted June 23, 2009 Nja, jag tycker nog att domen var väl hård med tanke på att det bara rör sig om en relativt liten summa pengar. Tycker att hårda domar ska reserveras för våldsbrott och liknande. Njae, det är där vård är lämpligt. För bedrägeri är straff bra. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.