Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

3.0 upplåsning


Spoon

Rekommendera Poster

Ok

Men jag hade ju inte cydia på backuppen. tas cyda bort då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en iPhone 2G som jag försökt jailbreaka med redsn0w utan framgång. Den fastnar efter att jag gått in i DFU-mode. Det står bara "Waiting for reboot", men inget händer. Vad har jag missat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en iPhone 2G som jag försökt jailbreaka med redsn0w utan framgång. Den fastnar efter att jag gått in i DFU-mode. Det står bara "Waiting for reboot", men inget händer. Vad har jag missat?

 

Hittar ingen edit-knapp, men jag fick det att fungera när jag jailbreakade i Windows istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man, efter att man har kört både redsn0w (Jailbreak) och ultrasn0w (SIM-upplås), vill återställa telefonen. Behålls SIM-upplåset då? Alltså jag vill ta bort jailbreaket (Cydia). Kommer jag fortfarande kunna köra med t.ex. Tele2 eller försvinner upplåsningen också vid återställning?

 

Nån som vet hur Telias upplåsning funkar? Är det hårdvaruupplåsning? Ultrasn0w = mjukvaruupplåsning ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man, efter att man har kört både redsn0w (Jailbreak) och ultrasn0w (SIM-upplås), vill återställa telefonen. Behålls SIM-upplåset då? Alltså jag vill ta bort jailbreaket (Cydia). Kommer jag fortfarande kunna köra med t.ex. Tele2 eller försvinner upplåsningen också vid återställning?

 

Nån som vet hur Telias upplåsning funkar? Är det hårdvaruupplåsning? Ultrasn0w = mjukvaruupplåsning ???

 

Om du återställer telefonen i iTunes återställer du telefonen till Apples originaluppsättning, dvs all jailbreak och upplåsning försvinner eftersom man läser över systemfilerna. Så vill du kunna ringa med Tele2 får du vackert behålla Cydia. Tänk också på att kolla på Dev-Teams blog om Apple trycker ut nya uppdateringar via iTunes. Om du gör dessa uppdateringar kan säkerhetshålet Dev-Team använder täppas igen vilket gör att du förlorar möjligheten ringa med Tele2.

 

När det gäller upplåsningen hos Telia är jag också nyfiken på att veta hur det går till. Min telefon är inköpt i slutet av juli vilket gör att jag kan knalla dit med kvittot i hand och be dem låsa upp telefonen.

 

Frågan är bara om de vägrar göra det om de ser att telefonen är jailbreakad. Jag skulle också vilja veta hur det går till rent tekniskt.

Alltså vad gör dom på Telia egentligen när de låser upp?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du återställer telefonen i iTunes återställer du telefonen till Apples originaluppsättning, dvs all jailbreak och upplåsning försvinner eftersom man läser över systemfilerna. Så vill du kunna ringa med Tele2 får du vackert behålla Cydia. Tänk också på att kolla på Dev-Teams blog om Apple trycker ut nya uppdateringar via iTunes. Om du gör dessa uppdateringar kan säkerhetshålet Dev-Team använder täppas igen vilket gör att du förlorar möjligheten ringa med Tele2.

 

När det gäller upplåsningen hos Telia är jag också nyfiken på att veta hur det går till. Min telefon är inköpt i slutet av juli vilket gör att jag kan knalla dit med kvittot i hand och be dem låsa upp telefonen.

 

Frågan är bara om de vägrar göra det om de ser att telefonen är jailbreakad. Jag skulle också vilja veta hur det går till rent tekniskt.

Alltså vad gör dom på Telia egentligen när de låser upp?

 

Det var ju tråkigt, trodde SIM-upplåset låser upp telefonen precis som Telias upplåsning gör.

 

Jag tror inte man behöver ha kvittot med sig, de ser ju på abonnemanget när du köpte telefonen.

Om man gör en återställning ser de inte om den är eller har varit jailbreakad eftersom det är mjukvara.

Sen ska det inte spela någon roll eftersom det bara är garantin som ryker, inte rätten att låsa upp sin telefon.

Deras upplåsning måste ju också vara en mjukvara som skriver om nåt i hårdvaran.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

 

Nu blev det lite rörigt för mig med ultrasn0w och redsn0w m.m.

Jag har nu en Iphone 3G från USA som jag kör Yellowsn0w och programvara 2.2.

 

Hur gör jag nu smidigast för att få 3.0 och upplåsning (ultrasn0w) utan att riskera att den låser sig ?

 

Kan jag köra en backup innan jag börjar som jag sedan kör efter att jag fixat den för att få tillbaka

filmer,telefon nummer m.m. ?

 

Tacksam för svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

 

Nu blev det lite rörigt för mig med ultrasn0w och redsn0w m.m.

Jag har nu en Iphone 3G från USA som jag kör Yellowsn0w och programvara 2.2.

 

Hur gör jag nu smidigast för att få 3.0 och upplåsning (ultrasn0w) utan att riskera att den låser sig ?

 

Kan jag köra en backup innan jag börjar som jag sedan kör efter att jag fixat den för att få tillbaka

filmer,telefon nummer m.m. ?

 

Tacksam för svar.

 

Ja, det ska fungera. Jag synkade iPhonen i iTunes först (musik, program, kontakter m m), sedan blåste jag om den med den customiserade 3.0-ipsw-filen jag skapade med PwnageTool, är inte säker på exakt hur det fungerar med Redsn0w men kolla någon av dessa tutorials: http://www.iclarified.com/entries/index.ph...d=11&seid=2

 

När jag bootade om iPhonen synkade jag den med iTunes igen och den var precis som förut med alla inställningar. Några program fungerade dock inte med 3.0 och följde inte med.

 

Därefter laddade jag ner Ultrasn0w i Cydia och installerade och bootade sedan om och allt fungerade utmärkt. Se tutorial: http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=4253

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...