Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

3.0 upplåsning


Spoon

Rekommendera Poster

hej, har nyss uppdaterat min iphone till 3.0 jailbreak. Sida http://brinkenfeldtit.se/2009/06/20/jailbr...-din-iphone-3g/

 

Sen har jag inte fått nå mms apps ? ända nytt som faktiskt har kommit är "röstmemon" oh sök funktionen.

sen till de viktigaste, med hjälp utav redsn0w skulle ju faktiskt mobilen va "upplåst" ? (kör med comviq) mobilen verkar ju fortfarande va låst :/ då tog ja ner "bosspreff" från cydia oh yellowsn0w men de kom inte upp i bosspreff :o så vad ska ja göra för att låsta upp den ? vänta tills "ultrasn0w" kommer ? elr nöja med med att använda vanliga telia ? :)

 

tacksam för svar,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

oh vart hittar man de ? :o ser ba de gamla vanliga med sms oh så :o

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja när du väljer en bild tex så får du välja om du vill skicka som MMS eller som email antar jag. Finns inte MMS på min 2G Iphone så jag vet inte riktigt hur det funkar ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TopFlySecurity
GOLDEN RULE: If you are using a 3G iPhone with yellowsn0w and rely on yellowsn0w to obtain cellular service, then you should NOT use redsn0w right now. Ultrasn0w (the 3G carrier unlock) is not included with this release and therefore your baseband will be locked and unable to use an operator other than the official one it was bought for

 

har du användt yellowsnow innan och du användt redsnow nu så kommer du inte kunna använda nått annat än telia. du har bytt ditt baseband nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej, har nyss uppdaterat min iphone till 3.0 jailbreak. Sida http://brinkenfeldtit.se/2009/06/20/jailbr...-din-iphone-3g/

 

Sen har jag inte fått nå mms apps ? ända nytt som faktiskt har kommit är "röstmemon" oh sök funktionen.

sen till de viktigaste, med hjälp utav redsn0w skulle ju faktiskt mobilen va "upplåst" ? (kör med comviq) mobilen verkar ju fortfarande va låst :/ då tog ja ner "bosspreff" från cydia oh yellowsn0w men de kom inte upp i bosspreff :o så vad ska ja göra för att låsta upp den ? vänta tills "ultrasn0w" kommer ? elr nöja med med att använda vanliga telia ? :)

 

tacksam för svar,

 

Du kan inte låsa upp 3G iphone med redsnow. Det är bara jailbreak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så jag är helt körd nu med comviq ? Kan man inte nergradera den på nåt sätt till 2.2.1 ? orkar ba inte använda telia då alla kompisar har comviq ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TopFlySecurity
så jag är helt körd nu med comviq ? Kan man inte nergradera den på nåt sätt till 2.2.1 ? orkar ba inte använda telia då alla kompisar har comviq ;)

 

du kan nergradera till 2.2.1 men du kan inte nergradera ditt baseband så spelar ingen roll.. synd

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ultrasn0w ska väl fixa uplåsningen näre kommer oavsett vilket basbandet är ? :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ultrasn0w ska väl fixa uplåsningen näre kommer oavsett vilket basbandet är ? :huh:

 

Ja. Annars får folk rätt dyra Ipod Touch istället ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funkar den där breaket med den första versionen av Iphone?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TopFlySecurity
Ultrasn0w ska väl fixa uplåsningen näre kommer oavsett vilket basbandet är ? :huh:

 

my bad.. såg att det va det :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fungerar bra med Halebop också.

Glöm inte att byta APN till halebop.telia.se

 

Är det någon mer som inte fått igång 3G med Halebop än?

Kanske inte fungerar än, de uppdaterar väl ultrasn0w kanske, eftersom inte T-mobile heller fungerade med 3G.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För er som inte vet hur ni ska låsa upp med Ultrasn0w. Läs här

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fungerar bra med Halebop också.

Glöm inte att byta APN till halebop.telia.se

 

Är det någon mer som inte fått igång 3G med Halebop än?

Kanske inte fungerar än, de uppdaterar väl ultrasn0w kanske, eftersom inte T-mobile heller fungerade med 3G.

 

Är det en Iphone köpt från Telia så behöver du inte Ultrasn0w överhuvudtaget för att köra Halebop. Det funkar ändå. Iphone är nätlåst och Halebop använder Telias nät också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan bekräfta att det fungerar med Tele2/Comviq. APN är: internet.tele2.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har den jailbreakad och kör med ultrasn0w och halebop.. så det är därför 3G inte fungerar.

Men det kanske kommer en uppdatering som gör att även 3G fungerar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har också använt redsn0w, men nu finner jag ingen operatör/täckning efter detta.

Telefonen e låst till Felia, men borde ändå finna täckning.

Har provat att flasha om den 2 ggr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har den jailbreakad och kör med ultrasn0w och halebop.. så det är därför 3G inte fungerar.

Men det kanske kommer en uppdatering som gör att även 3G fungerar?

 

Du kan avinstallera Ultrasn0w för den behövs inte om din Iphone 3G är köpt från Telia. Jag körde med halebop i väntan på Ultrasn0w.

 

phreakii:

 

Redsn0w jailbreakar bara telefonen. Ska du låsa upp den så blir det ett besök på blog.iphone-dev.org

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu!!

 

Installerade Ultrasn0w via WiFi, trådlösa hemma alltså, sen funka det, fan va nice! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har jailbreakat och använt ultasnow. allt funkar kanon.

Men alla sms och all data e ju borta. kan jag köra bakupen eller tar det bort jailbreaket?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Backupen ska inte ta bort jailbreaken, endast en total återställning tar bort jailbreaken!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...