Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Beställt en mini


Seroc

Rekommendera Poster

La nyss en beställning på en Mac Mini, billigaste modellen men med 4gb ram. Windowsburken dog slutligen idag så det kändes fint att ha fått tillbaka på skatten samt dragit in några tusenlappar på reklam. Min första nya Mac - någonsin - jag är så glad!

 

Ursäkta detta korta meddelande, men jag är strandad med min iPod Touch i väntan på min Mac Mini. Skönt att såväl surf som bank funkade via den förresten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trevligt :)

 

Väntar på min första också :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul, när är din beräknad? Min mellan 3 och 6:e juli. Kan inte bärga mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den är i Malmö just nu, så antagligen imorgon eller på Tisdag :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mynameisoscarjo

Kul för dig :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen till Mini-gänget!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen till Mini-gänget!

 

...och även till Mac!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kommer inte ångra dig! Mac är värt varenda krona, du kommer inse det :)

Välkommen till gänget iallafall ^_^

 

Ps... Skulle du stöta på något problem så är det bara att hojta till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är faktiskt riktigt sugen på en Mini. Hur jag ska lyckas få min fru att tycka att vi behöver den är nog det största problemet för mig.

Sitter med en iMac inhandlad i sept, en MacBook inhandlad i april samt att jag har en Apple TV (december).

Kan någon förklara för mig vad jag ska med Minin till. Detta eländiga habegäret tar död på mig. Jag är som det står i en tidigare tråd, besatt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är faktiskt riktigt sugen på en Mini. Hur jag ska lyckas få min fru att tycka att vi behöver den är nog det största problemet för mig.

Sitter med en iMac inhandlad i sept, en MacBook inhandlad i april samt att jag har en Apple TV (december).

Kan någon förklara för mig vad jag ska med Minin till. Detta eländiga habegäret tar död på mig. Jag är som det står i en tidigare tråd, besatt.

 

Kör på en "All night long" så ska du se att det går hem :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är faktiskt riktigt sugen på en Mini. Hur jag ska lyckas få min fru att tycka att vi behöver den är nog det största problemet för mig.

Sitter med en iMac inhandlad i sept, en MacBook inhandlad i april samt att jag har en Apple TV (december).

Kan någon förklara för mig vad jag ska med Minin till. Detta eländiga habegäret tar död på mig. Jag är som det står i en tidigare tråd, besatt.

 

Här är det tvärt om, min man som varit den stora kraften till att jag inte beställt en Mini, iMac, Macbook - tja - det jag just då känt ett sug efter. Dessvärre är vår ekonomi skral, hade den varit bättre så hade jag nog kört på en Macbook Pro för att ha en dator att kunna ta med osv.

 

I vilket fall så, har ni barn? Vi har en son på 15 månader och han välte min dator (den som nu är trasig) och hade han fått den över sig så hade det inte gått så bra. (Nu sitter den fastsurrad - inte sonen - datorn) En Mac Mini som välts ned gör ine lika stor skada på varken golv, djur eller barn - där har du ett argument. Sedan, om nu någon dator ska vältas och gå sönder så är ju Mini:n ett ganska så ekonomiskt val... även om ingen dator är kul att ha sönder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mynameisoscarjo

Den verkar ganska robust också, minin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...

 

Min flickvän är så underbar, jag frågade henne om jag kunde ta och köpa denna och denna typen av "leksak" och hon säger "javisst, det är ju ditt intresse"

Hon är väldigt förstående med mina köp och låter mig spendera pengar på mina leksaker för alla har ju en sådan besatthet av något de älskar att lägga pengar på.

 

Som tur är så har jag ett sunt förnuft och köper aldrig något utan att tänka igenom det ordentligt och jag måste ge mig själv en anledning att vilja ha den innan jag trånar efter en =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min flickvän är så underbar, jag frågade henne om jag kunde ta och köpa denna och denna typen av "leksak" och hon säger "javisst, det är ju ditt intresse"

Hon är väldigt förstående med mina köp och låter mig spendera pengar på mina leksaker för alla har ju en sådan besatthet av något de älskar att lägga pengar på.

 

Som tur är så har jag ett sunt förnuft och köper aldrig något utan att tänka igenom det ordentligt och jag måste ge mig själv en anledning att vilja ha den innan jag trånar efter en =)

 

Låter ganska vettigt det du säger och jag är likadan, dock är jag singel så jag har ingen som klagar på mig :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Står i valet o kvalet om det blir en mini alt en macbook pro 13tum.

Om det blir en mini - hur kan jag koppla för att använda mig av min 22 tummare samt min hdtv sammtidigt ? tvn har båda vga samt hdmi och skärmen har dvi samt hdmi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Står i valet o kvalet om det blir en mini alt en macbook pro 13tum.

Om det blir en mini - hur kan jag koppla för att använda mig av min 22 tummare samt min hdtv sammtidigt ? tvn har båda vga samt hdmi och skärmen har dvi samt hdmi.

 

Du kommer att ha 2 video-utgångar på din mini en Mini-DVI och en Mini Display Port. Du kommer att få en omvandlare från Mini-DVI till DVI, köp en DVI sladd och koppla denna till din 22" monitor.

Sen köper du en Mini Display Port till DVI omvandlare från Apple och en DVI till HDMI sladd och kopplar denna in till dig TV

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kommer att ha 2 video-utgångar på din mini en Mini-DVI och en Mini Display Port. Du kommer att få en omvandlare från Mini-DVI till DVI, köp en DVI sladd och koppla denna till din 22" monitor.

Sen köper du en Mini Display Port till DVI omvandlare från Apple och en DVI till HDMI sladd och kopplar denna in till dig TV

 

 

Du är ju en klippa! tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här går det framåt! Fick beräknat leveransdatum satt till den 2.a juli, men så idag då jag loggade in för typ 1000:e gången såg jag att datumet ändrats till den 26:e dvs. imorgon! Tyvärr ska vi bort imorgon och över helgen, men snabbare än väntat är alltid fint!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...