Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

SMS & SL


mefi

Rekommendera Poster

Hej!

 

Har vid flera tillfällen varit klantig nog och satt mig själv i den sitsen då jag står utan bussremsa i handen när bussen kommer. Jag har då fått skicka ett SMS till 72150, och vänta på min SMS-biljett.

Problemet är att jag aldrig får biljetten - jag får ett SMS, står att jag har ett nytt, men i listan över SMSen finns aldrig detta SMS..

Kontentan av detta är att jag spenderat över 200:- på biljetter jag aldrig fått. Som tur är finns det snälla busschaufförer som låtit mig åka med ändå..

Vad kan detta bero på?

 

Kan tillägga att jag ibland inte heller får vanliga SMS folk skickar mig..

Har jailbreakad telefon med Tele2, samt BiteSMS..

har nu satt vanliga SMS-programmet som förvalt program för att se om det hjälper..

 

Tack på förhand!!

 

//Viktor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Har vid flera tillfällen varit klantig nog och satt mig själv i den sitsen då jag står utan bussremsa i handen när bussen kommer. Jag har då fått skicka ett SMS till 72150, och vänta på min SMS-biljett.

Problemet är att jag aldrig får biljetten - jag får ett SMS, står att jag har ett nytt, men i listan över SMSen finns aldrig detta SMS..

Kontentan av detta är att jag spenderat över 200:- på biljetter jag aldrig fått. Som tur är finns det snälla busschaufförer som låtit mig åka med ändå..

Vad kan detta bero på?

 

Kan tillägga att jag ibland inte heller får vanliga SMS folk skickar mig..

Har jailbreakad telefon med Tele2, samt BiteSMS..

har nu satt vanliga SMS-programmet som förvalt program för att se om det hjälper..

 

Tack på förhand!!

 

//Viktor

 

Återställ är typ det stående svaret på diverse problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ajdå :/ är det en totalåterställning där allt försvinner som gäller då menar du?

Har gjort det en gång, det jobbigaste är ju att få in alla program/inställningar igen, kan man spara inställningar & sånt för att enkelt sedan bara 'sätta in' dem igen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att synka med iTunes innan återställning och göra en backup behåller ju dina inställningar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men försvinner halva poängen då? då kanske problemet hänger med menar jag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför använda andra applikationer än original-smsgrejen?

Jag testade någon applikation för att smsa, det sög. Den vanliga funkar utmärkt och sabbar inte databasen heller.

Backuppa via iTunes och kör en restore!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men försvinner halva poängen då? då kanske problemet hänger med menar jag?

 

Jo, hela poängen faktiskt :)

 

Men testa kan man ju alltid

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag återställde och uppgraderade till 3.0 när jag i samband med återställningen upptäckte att det släppts samma dag :)

Verkar fungera problemfritt nu, har dock inte hunnit testa med SL, det lär dröja..

Men eftersom inga andra verkar ha problemet bör det fungera det med..

Tack för hjälpen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...