Jump to content
Just nu i M3-nätverket

CPU temperatur = 102 grader celcius

caze

Recommended Posts

Någonting måste vara fel med min Macbook Pro. CPU temperaturen går upp till nästan hundra grader hela tiden relativt snabbt, fläkten jobbar som satan men temperaturen ligger ändå högt. Just nu är den 102 grader varm, känns inte speciellt bra.

Någon som vet vad som kan vara fel eller om jag kan göra något för att förbättra situationen.

Tack!

Öppna Aktivitetskontroll och kolla vilken tjänst det är som använder mest CPU...

Har du något/några program som körs i bakgrunden?

I vilken enhet anges temperaturen?

De borde man också frågat, är det Celsius C° så är det nog inte så bra, är det däremot Fahrenheit F° så är det inte farligt för det motsvarar då 38.89 C° :)

står ju celsius i rubriken så det ar nog inte så bra....

stang av datorn NU

Oj, uppmärksammade inte det! De nog bäst att stänga av datorn som CandyKnas säger

102 C° :huh:

Nähä, för det står celcius... :P

jaja skrev lite fel dar.

ar inte så latt nar man ar Norsk :P

lite konstigt att den blir såå varm min har varit uppe i 82 grader celCius men det ar inte ofta

Öppna Aktivitetskontroll och kolla vilken tjänst det är som använder mest CPU...

Har du något/några program som körs i bakgrunden?

Det är iStat Pro som anger den här temperaturen. I skrivande stund är temperaturen på 85 grader celcius och jag har precis väckt datorn från viloläge och har endast Firefox och Quicksilver som tar upp en större del av CPU'n resten av programmen och sånt är under 0 %. Quicksilver var inställt på att indexera datorn var 10:e minut, kanske var det. Provar att stänga av det nu och avvakta lite.