Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

EV Nova


ClCdCm

Rekommendera Poster

Förra veckan gjorde jag min dagliga koll efter nytt "godis" på VersionTracker och upptäckte ett för mig dittills okänt spel - Escape Velocity: Nova.

Makalöst beroendeframkallande!

 

Nån annan som spelar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ThunderMac

Har spelat alla Escape Velocity. Riktigt skojiga spel faktiskt! Har dock inte spelat Nova på ett bra tag, har inte haft ro och tid för det krävs nästan om man ska kunna spela det. Man kan som sagt inte lägga av om man en gång startat... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kom snabbt på ett sätt att bli "ekonomiskt oberoende".

 

Man kör med Luxury Goods mellan Europa och Jorden och skaffar eskorter (för lastutrymme) och större skepp (och större eskorter) allt eftersom man får mer pengar.

När man kört det första uppdraget för Sigma Shipyards så kan man skaffa Leviathans som eskorter. Med IDA Frigate som eget skepp och sex Leviathans, så har man 24250 ton lastutrymme!

De kostar 1.44 miljoner i drift per "runda" men bruttot är 24250 * 225 = 5456250 credits. Nettot är drygt fyra miljoner alltså!

På bara några timmar kan man få ett par hundra miljoner.

På en dags "spelande" kan man förmodligen få ihop någon biljon... :D

Allt utan att behöva lämna solsystemet mer än en endaste gång!

Pirater är i praktiken obefintliga där, och skaffar man bra sensorer kan man bara scanna runt sig direkt när man lämnar "hamn" och bara docka igen om man upptäcker nåt skumt.

 

När man börjar få slut på pengar är det bara att åka tillbaks till Sol och skaffa nya Leviathans, köra till Europa och fortsätta. Man behöver ca 31 miljoner för att kunna sätta igång i fullt tempo (ca 22 miljoner för lasten, 7 miljoner för hyran av skeppen och ytterligare nästan 2 miljoner för dagliga utgifter).

 

Det är otroligt att priserna inte ändras när man skeppar så enorma mängder av en enda vara. Med 100 miljoner på kontot har man skeppat nära 1 miljon ton lyxvaror till Jorden på drygt ett år i spelet... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ThunderMac

Nu började det klia i fingrarna.... nu har jag faktiskt tid att spela lite EV Nova! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ThunderMac

Har du förresten kommit in i nån story än? Jag är i storyn där man blir nån slags ras och får ett skumt skepp...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi började för läääänge sedan med Escape Velocity som blev en kanonsucce hemma! Vi har provat plugins och testat det mesta. Sen kom Override! Ah.... större universum och roligare uppdrag. Sedan fullkomnades spelet i Nova!!! Vi spelar inte just nu utan det går i perioder.... ;) men det är bara SÅ BRA!!! Det är så fränt att kan kan bli priat eller oberoende eller gå med i konfederationen eller vad man vill.... eller bara jaga aliens!!!!! (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ThunderMac

Aliens är så jobbiga, de har surt bra skepp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De går att spöa om man har bra skepp...... btw är det någon som uppskattar "forklift"?? (w00t) (w00t) (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ThunderMac

Kan man skaffa forklift i Nova? Forklift är ganska skoj, men ganska mycket cheating! ;)Och jo förresten.... rasen jag blivit förvandlad till är Vell-os. eller förvandlad är jag väl inte, men jag har fått deras förmågor...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man skaffa forklift i Nova?

Inte vad jag minns... tänkte mera i allmänhet............ ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är just nu inne i federationstråden...

Skulle tro att jag är ca 12-15 uppdrag in.

 

Har gjort Sigma, Terraform, Kontik Probe Launch och nåt mer också...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
Wolfhunt3r
Jag kom snabbt på ett sätt att bli "ekonomiskt oberoende".<snap>

Jösses i en liten jäkla låda med socker på. Är Du ekonom måntro?

Måste ju tagit ett tag att klura ut det där :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ligger sådana grejor utspridda lite här och var... svårigheten är att upptäcka dem.... LITE fusk är det ju för det blir ganska enkelt att ta sig vidare...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wolfhunt3r

Mjo, jag tänker väl något liknande. Även om det måste vara otroligt svårt att göra ett spel som är så omfattande som EV: Nova och fortfarande lyckas bibehålla korrekt världs (galax)-marknad... Jag tycker dom har lyckats riktigt bra med det spelet faktiskt... Nu måste jag gå och spela det mer bara för det. Damn it :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...