Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

2 Olika mac grafikkort i en Mac Pro


phille_j

Rekommendera Poster

Tjo! Jag har ett ATI Radeon HD 2600 Jag funderar på att köpa ett nytt grafikkort. ett Nvidia 8800 för att koppla in mina 2 andra 19" skärmar. Mitt nuvarande graffekort driver min 30" skärm och min 40" TV. Jag funderar som sagt att byta så att 8800 kortet driver min skärm och min tv.. å sen koppla in ytterligare 2 st 19" skärmar till ATI Radeon HD 2600.

 

Men frågan är ju då. Kan jag ha 2 st olika grafikkort. eller måste jag köpa ett likadant ATI Radeon HD 2600

 

Har en mac pro early 2008 2.8ghz 6gb ram

 

tack!

 

/Phillip J

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Absolut, alla grafikkort som går att köra i datorn går även att köra tillsammans med andra. Däremot så kan man inte ta vara på eventuella prestandaökningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mynameisoscarjo

i Windows kan man väl?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mynameisoscarjo

Om man köper 4 gt120 som tillval, kan man i Windows få dem att jobba tillsammans för bättre prestanda?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej. Det kallas SLI och är något som kräver speciella moderkort.

 

Med grafikkort från ATI kan du göra detta. Då heter det istället Crossfire. Funkar endast i Windows.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej. Det kallas SLI och är något som kräver speciella moderkort.

 

Med grafikkort från ATI kan du göra detta. Då heter det istället Crossfire. Funkar endast i Windows.

 

Har hört om en del som fått både SLI och Crossfire att funka (dock under Windows). Förmodligen så har Mac Pros moderkort stöd för det, problemet är att Apple aldrig går ut med sån information då OS X inte kan utnyttja det.

 

Förstår dock inte varför Apple inte introducerar Hybrid SLI iom Snow Leopard speciellt med tanke på att MBP 15,4" och 17" har dubbla grafikkort...

 

Sen har jag en till fråga till dig Penna_ha:

Om man kör med dubbla kort t.ex 4870 i Crossfire, blockerar inte ett av dessa kort det andra PCIe platsen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har hört om en del som fått både SLI och Crossfire att funka (dock under Windows). Förmodligen så har Mac Pros moderkort stöd för det, problemet är att Apple aldrig går ut med sån information då OS X inte kan utnyttja det.

 

Crossfire funkar, ja.

SLI FUNKAR INTE.

 

Den enda rapporterade SLI-kopplingen var med två kort i 7000 serien med hackade drivrutiner till Mac Pro 06's moderkort.

 

Sedan dess har ingen lyckats hacka drivrutinerna och SLI KRÄVER speciella moderkort.

 

 

 

Sen har jag en till fråga till dig Penna_ha:

Om man kör med dubbla kort t.ex 4870 i Crossfire, blockerar inte ett av dessa kort det andra PCIe platsen?

 

Jag tror inte det gör det.

 

post-12821-1245626894.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...