Jump to content
Just nu i M3-nätverket

fel kodning i Dreamweaver?

Isabel

Recommended Posts

jag är en dilettant som håller på att lära mig bygga/uppdatera hemsidor. jag håller på att lära mig dreamweaver.

jag jobbar på en teater där jag uppdaterar hemsidan. härom dagen la jag upp nya sidor. jag kopierade kodningen från andra liknande sidor men bytte ut text och bild.

vad som hände var sedan att, i safari, byttes texten ut mot konstiga siffror och tecken. se bifogad bild. ni kan även gå in på teaterkaos.se och klicka på "samtliga produktioner">"mor pegg"> "produktionsfakta" och "mer om mor pegg"

jag har förökt googla och såg att man kunde byta teckeninställning. jag bytte då till UTF och teckena ser nu ok ut. men - i t ex. menyn har vissa bokstäver bytts ut till frågetecken...

jag antar att det är någon form av felkodning på mina nya sidor, men jag kan verkligen inte hitta skillnaden?! vad ska jag leta efter/ändra?

tpf

post-31790-1245573064_thumb.png

jag kopierade kodningen från andra liknande sidor men bytte ut text och bild.

för att vara helt korrekt gör du dig skyldig till upphovsrättsbrott om du tar någon annans kod utan att få tillstånd.

bättre att du lär dig skriva din egen kod. då är det dessutom lättare för dig att veta vad du ska ändra om något blir fel.

för att vara helt korrekt gör du dig skyldig till upphovsrättsbrott om du tar någon annans kod utan att få tillstånd.

bättre att du lär dig skriva din egen kod. då är det dessutom lättare för dig att veta vad du ska ändra om något blir fel.

alltså jag kopierar från min egen hemsida. :rolleyes: det är inte jag som gjort den, jag bara uppdaterar den. jag lär mig koderna på det sättet.

alltså jag kopierar från min egen hemsida. :rolleyes: det är inte jag som gjort den, jag bara uppdaterar den. jag lär mig koderna på det sättet.

Det stod att du kopierar från andra sidor, inte dina egna...

De angår inte mig hur du gör eller vem du kopierar från men tänk på att det kan kosta dig en massa om du kopierar från andra... Det är ett ganska allvarligt brott.

Använd dig utav webbdesignskolan, du kan lära dig det mesta inom HTML/CSS med hjälp utav den hemsidan :)

• 2 weeks later...
Det stod att du kopierar från andra sidor, inte dina egna...

De angår inte mig hur du gör eller vem du kopierar från men tänk på att det kan kosta dig en massa om du kopierar från andra... Det är ett ganska allvarligt brott.

Använd dig utav webbdesignskolan, du kan lära dig det mesta inom HTML/CSS med hjälp utav den hemsidan :)

Det är inget brott att kopiera html kod från någon annan.

Sen är det klart att om du börjar sno bilder så é det en annan femma.

dessutom är det en viss viktig skillnad på andra och andras..

dessutom är det en viss viktig skillnad på andra och andras..

Andra sidor, det behöver inte betyda att det är hans, det kan vara någon annans ...

Andra hemsidor kan vara andras... Läs på lite till ;)

viktigt med sista ordet..

Ok, andra kan vara vilket som men andras är tveklöst just andras = inte ens egna, ok?

(vilket innebär att man kan vara restriktiv med klagomål och påpekande om stöld när det lilla 's' saknas i slutet, right?)

viktigt med sista ordet..

Ok, andra kan vara vilket som men andras är tveklöst just andras = inte ens egna, ok?

(vilket innebär att man kan vara restriktiv med klagomål och påpekande om stöld när det lilla 's' saknas i slutet, right?)

Du behöver inte förklara skillnaden för mig mellan "andra" och "andras"

Men låt säga så här så... "Jag kopierar kod från den andra hemsidan"

Vilken andra hemsida? Vems är den? ... Dom andras hemsida? Min andra hemsida? Deras andra hemsida?

"Jag kopierar kod från den andra hemsidan" Det behöver inte betyda att det är från någon annan hemsida jag gjort ... det kan lika väl vara någon annans...

"Jag kopierar kod från den andra hemsidan" Det behöver inte betyda att det är från någon annan hemsida jag gjort ... det kan lika väl vara någon annans...

Ja det var ju det jag skrev?! My God..

Skriv nu ÄNNU ett inlägg så att alla fattar hur viktig du är och hur rätt du har.

Ja det var ju det jag skrev?! My God..

Skriv nu ÄNNU ett inlägg så att alla fattar hur viktig du är och hur rätt du har.

Det kanske jag gör, bara för att vi ska ha något att tjabba om ^_^

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...