Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Macbook vill inte ansluta till internet via Airport extreme


Bumling

Rekommendera Poster

Jag köpte en macbook för att ha som extra surfdator. Förde över allt med flyttassistenten från min iMac. Själva överföringen fungerade perfekt och alla program och inställningar finns där. Dock när jag försöker ansluta till nätet via min Airport extreme så indikerar MB:n att jag är ansluten till APE:n men jag är inte ansluten till internet....... iMacen, iPhonen och allt annat funkar klockrent med airporten!

 

Kopplar jag dock upp mig på grannens nät så funkar allt kanon!

 

Meddelandet jag får när jag har angett lösenordet till APE:n är att : Anslutningen nådde en maxgräns eller att anslutningen nådde en...............

 

Jag kör Leopard, allt uppdaterat!

 

Vad gör jag för fel????? :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

Det vanliga här är att göra om. Ta bort alla referenser till det gamla nätverket under Systeminställningar, Nätverk, Airport, Avancerat och listan över primära nätverk. För en del hjälper det även ta bort referenserna till nätverket under programmet Nyckelhanteraren. Sedan anlsuter man på nytt som om det vore första gången.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det vanliga här är att göra om. Ta bort alla referenser till det gamla nätverket under Systeminställningar, Nätverk, Airport, Avancerat och listan över primära nätverk. För en del hjälper det även ta bort referenserna till nätverket under programmet Nyckelhanteraren. Sedan anlsuter man på nytt som om det vore första gången.

 

Japp testade det och vips så var det igång! Det konstiga är att jag hade gjort det en gång innan utan resultat! Tack för din hjälp!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...