Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Problem med Hotmail i Mail?

macdaddy72

Recommended Posts

Har nästan lyckats helt och hållet, men den frågar mig hela tiden om mitt anv.namn samt lösen:

SMTP-servern "smtp.live.com" accepterade inte lösenordet för användaren "daniel amado"??

Till råga på allt så skriver jag rätt, har dubbel kollat 111 ggr!

Uppskattar lite hjälp.....

D.

Hotmail fungerar lyckligtvis inte i mail. Du bör byta till exempelvis gmail.

Hotmail kan inte ta emot mail från alla, det är många som inte kommer fram. Du skickar även med reklam, vare sig du vill det eller ej. Ett annat minus är att du kan varken skicka eller ta emot stora filer.

Jag rekommenderar ett byte.

Använder mig inte av hotmail, men det är inte så att användarnamnet ska vara ens mailadress? Det brukar vara så för de flesta mailkonton... :fundersam:

Använder mig inte av hotmail, men det är inte så att användarnamnet ska vara ens mailadress? Det brukar vara så för de flesta mailkonton... :fundersam:

Låter korrekt. Trådskaparen bör testa detta. Men ett byte till exempelvis GMail är fortfarande rekommenderat.

Jag har för mig att Hotmail vill ha betalt för att erbjuda POP3, dvs det alla Mail klienter stödjer... dock är IMAP riktigt mycket bättre.

Skaffa ett Gmail konto, som är överlägsen Hotmail och som har gratis IMAP, och jag har läst att Google har en funktion som tillåter dig att föra över alla brev från t.ex ett Hotmail konto till ditt nya Gmail konto gratis. De gör jobbet och det är endast tillgängligt för nya kunder/konton.

Enligt HowStuffWorks.com som gjort en undersökning om spam och spamfilter så var Gmail den som lyckades bäst!

Google har gjort ett riktigt bra jobb med den e-post tjänsten alltså.

Använder själv Hotmail i Mail, har inte stött på några problem ännu. Så det funkar... Sitter tyvärr inte vid den datorn nu, kan alltså inte kolla mina inställningar för att jämföra med dina...

SMTP-servern "smtp.live.com" accepterade inte lösenordet för användaren "daniel amado"??

Till råga på allt så skriver jag rätt, har dubbel kollat 111 ggr!

Öppna Mail, klicka på Mail och sedan Inställningar...

Klicka på konton och markera det konto du använder för Hotmail.

Under Kontoinformation finns en rullgardinsmeny som heter Server, utgående e-post: (SMTP). Där har du förmodligen redan valt det SMTP-konto som du använder för Hotmail. Klicka där och välj Redigera serverlista...

Markera det konto du använder för Hotmail. Kontrollera att det står smtp.live.com under servernamn.

Klicka på Avancerat. Se till så att "Använd förvalda portar" är markerat och bocka även för Använd SSL. Under autentisering väljer du sedan lösenord. Slutligen fyller du i användarnamn (din Hotmailadress) och lösenord.

Klicka på OK, stäng fönstret för inställningar (spara om den frågar).

Nu borde det gå att skicka e-post via ditt Hotmailkonto.

Hotmail fungerar lyckligtvis inte i mail. Du bör byta till exempelvis gmail.

Hotmail kan inte ta emot mail från alla, det är många som inte kommer fram. Du skickar även med reklam, vare sig du vill det eller ej. Ett annat minus är att du kan varken skicka eller ta emot stora filer.

Jag rekommenderar ett byte.

Det funkar visst i mail:) Jag har det eftersom jag inte orkar skriva till alla att jag har bytat mail och så måste jag byta mail på alla hemsidor(som jag bryr mig om) och sånt. Det pallar inte jag, så jag har fixat så att det funkar i Mail.

• 7 months later...

Drar upp denna gamla tråd då jag verkligen behöver hjälp:

Har försökt några veckor nu att få mitt hotmail "Mail" i min Iphone 2G att funka. Har lyckats få den att läsa mail och vara inne i inboxen men problemet är att jag INTE kan skicka några mail.

De jag läst överallt är att man ska använda för utgående när man har hotmail:

Server: smtp.live.com

Port: 25, 995 eller 587 + några fler men inga funkar

SSL: ja

Så nu till frågan vad gör jag för fel blir galen på detta ?!

Om det spelar någonroll som har jag Halebop.

Och inget snack om Gmail tack då det är Hotmail jag vill få att funka :sorry:

Halebop kör via Telia och Telia spärrar port 25 så den kan du inte använda för att skicka via Hotmails SMTP-server.

Jag känner inte till en alternativ port för Hotmail än 25.

Du skulle kunna skicka via Telias SMTP server istället för Hotmail.

Hej.

Jag heter Linnea och jobbar för Halebop.

Om din e-post leverantör inte erbjuder smtp server på alternativ port t ex 2525 kan du använda utgående e-post server (smtp): smtprelay1.telia.com port 25

*Lägg till smtprelay1.telia.com under inställningar - E-post, kontakter, kalendrar

*välj ditt e-post konto

*välj SMTP - Lägg till server...

*ange "smtprelay1.telia.com"

Mvh

Linnea, Halebop Kundtjänst.

Lånar tråden för jag har ett problem med just hotmail och mail.

Jag loggade igår in på mail. När jag idag loggade in på mitt hotmail-konto från skolan, jag använde alltså en internetsida för att kolla och inte programmet mail, så fanns det bara elva mail kvar. Det var ca 5 sidor med mail innan.

Jag har nu kollat e-posten med prog. mail och då har jag kvar alla mail. Men när jag loggar in via firefox så finns det bara elva mail kvar.

Vad kan vara fel?

Lånar tråden för jag har ett problem med just hotmail och mail.

Jag loggade igår in på mail. När jag idag loggade in på mitt hotmail-konto från skolan, jag använde alltså en internetsida för att kolla och inte programmet mail, så fanns det bara elva mail kvar. Det var ca 5 sidor med mail innan.

Jag har nu kollat e-posten med prog. mail och då har jag kvar alla mail. Men när jag loggar in via firefox så finns det bara elva mail kvar.

Vad kan vara fel?

Verkar vara POP- och IMAP-relaterat. Använder man POP-email hämtar datorn ner mailen och beroende på inställningar finns de sedan inte kvar på servern. Använderman IMAP-email ligger mailen alltid kvar på servern och datorn läser bara vad som finns där, emailen ser alltså likadana ut från vilken maskin eller ställe man än läser dem.

Tack för snabbt svar.

Jag tittade i inställningar förut men hittade inget men nu såg jag en ruta som hette "radera kopia från servern efter att ett brev hämtats:". Låter som det kan ha varit det som ställde till det. Hoppas det funkar nu...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...