cquenced Posted May 16, 2004 Share Posted May 16, 2004 Jag ska byta iBook från 933mhz till 1Ghz nu. Är lite nyfiken på hastigetsskillnaden. Det som skiljer förutom mhz är cacheminne vad jag kan förstå (256kb/512kb). Vad finns det för program som kan mäta prestanda? Inte för att jag bryr mig så väldigt men det hade varit kul att se. Anledningen att jag byter är att min mamma vill ha en dator och jag vill ha inbyggd blåtand. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Razor Posted May 16, 2004 Share Posted May 16, 2004 Skillnaden är väldigt liten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Axelman Posted May 17, 2004 Share Posted May 17, 2004 Det du kanske märker av är att den kan kännas något rappare pga större cache.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Razor Posted May 17, 2004 Share Posted May 17, 2004 Den är inte lagom mycket snabbare för att vara värd den extra slanten, om du frågar mig. Den har dessutom förmodligen sämre batteritid... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cquenced Posted May 18, 2004 Author Share Posted May 18, 2004 Ni som uttalar er, har ni testat? Den extra slanten? och, ursprungsfrågan... Vad eller vilket program ska man använda? Link to comment Share on other sites More sharing options...
micke Posted May 18, 2004 Share Posted May 18, 2004 XBench Link to comment Share on other sites More sharing options...
Björn Nordström Posted May 18, 2004 Share Posted May 18, 2004 Vad eller vilket program ska man använda? Prova tex SpeedRun eller CocoaBench. Du bör starta om datorn innan testet och ej ha några andra program igång samtidigt som du testar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cquenced Posted May 18, 2004 Author Share Posted May 18, 2004 Kool, tackar Mats Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.