Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Sprickor i skalet


K@tten

Rekommendera Poster

Har läst gamla trådar om folk som fått sina mobiler utbytta, men då var mobilerna endast några månader gamla. Sambon köpte sin första dagen den kom ut, alltså är den nästan ett år gammal. Tror ni det är lönt att skicka in den eller kommer de säga att det är normala förslitningar? Har ju inte sett sprickorna tidigare...

 

Hoppas den nya 3G S:en har bättre plast som inte spricker!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har läst gamla trådar om folk som fått sina mobiler utbytta, men då var mobilerna endast några månader gamla. Sambon köpte sin första dagen den kom ut, alltså är den nästan ett år gammal. Tror ni det är lönt att skicka in den eller kommer de säga att det är normala förslitningar? Har ju inte sett sprickorna tidigare...

 

Hoppas den nya 3G S:en har bättre plast som inte spricker!!

 

Bör inte vara några problem, men alltid ett lotteri det där med Anovo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur länge blir man av med telefonen om man skickar in den för spricka?

 

har fått den klassiska sprickan vid mute knappen, funderar på att låta garantin titta på den innan den går ut. Men trist om man blir av me luren i 3-4 veckor mitt i sommaren..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

the_arrangement

Samma här.. funderar också på lämna in den nu när garantitiden håller på löpa ut. Men man vill inte riskera att den blir borta halva sommaren för det. Då kan jag nästa leva med sprickan där. Är det 100% att muteknapps sprickan går på garanti? Tycker att när man läser runt om detta pikära probleme det mer verkar vara ett lotteri?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det är ett designfel som gör att den spricker så är det ju 3 års reklamationsrätt. Jag skulle dock lämna in den för Anovo kan/får inte neka dig detta. Gör de det, så tar du ärendet till ARN.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv har jag lämnat in min spruckna vita som höll sig sprickfri grymt länge men som snart går ut i garantin. Anovo gav mig en ny utan minsta snack. Dessvärre är nu utbytesluren också hos Anovo. Efter bara några dagar så har den microsprickor på jättemånga ställen. Ser ut som "solstrålar" runt kameralinsen, kring volym och mute, alla hörn, undersida m.m m.m.

 

Så nu väntar jag återigen och har bifogat min irritation i formen av att "Nu vill jag att ni löser detta!" -Samt gett dem alternativet att ge mig en svart om det skulle underlätta för dem, vad gäller att kunna lösa mitt problem slutgiltigt.

 

Det som frustrerar mig är att man skall bli totalt blåst och inte skall kunna göra något åt det.

 

1. Min telefon spricker.

2. Dem ger mig en ny som också spricker

3. Här är jag nu. Utbytesluren ligger hos Anovo som efter en vecka faktiskt lyckats "registrera den i sitt datasystem"

 

Nedan fortsätter den troliga fortsättningen:

 

4. Garantin går ut, alt. jag hinner gå ännu ett varv.

5. Ingen har fortfarande gjort någonting Läs=Apple skiter fullkomligt i problemet eftersom...

6. Jag orkar inte hålla på med denna administration och lär mig leva med det.

7. Apple vann. Uttröttningstaktiken funkade.

8. Fast kanske inte. Jag ansåg att nu %€&@ får det banne mig vara nog och skrev ett mail till samtliga tidningar jag känner till samt ett argt mail till Apples svenska VD.

 

-Tänkbart scenario som sagt. Man blir jävligt störd av att man som kund skall behöva se hur Apple fullständigt skiter i detta. Jag har betalat för en iPhone 3G som jag vårdat som ett litet barn och aldrig tappat. Ändå spricker den. 100% konstruktionsfel, och dem gör inte ett smack åt saken.

 

Fördelen är väl att man som kund har rätt att få köpet hävt om man behövt reklamera 3 gånger. Eller hur är det? Det är väl i.s.f. den konsekvens Apple förtjänar med den ignorans dem visat med iPhonesprickorna. Att bara byta tills kunden tröttnar är ju inte direkt kvalitetsmässigt, utan bara ett chansartat sätt att utnyttja det dem hoppas. Nämligen att kunderna inte kollar så noga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du fått samma fel 3 ggr, trots att telefonen har blivit utbytt så har du rätt att upphäva köpet (sen hur det blir med abbonnemanget kan jag inte riktigt svara på). Blir det samma fel en gång till (så går du till samma butik och säger att du vill ha en svart istället eftersom den vita uppenbarligen har materialfel).

 

Eftersom den svarta 16GB inte säljs längre så kanske du har tur och får en svart GS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv har jag lämnat in min spruckna vita som höll sig sprickfri grymt länge men som snart går ut i garantin. Anovo gav mig en ny utan minsta snack. Dessvärre är nu utbytesluren också hos Anovo. Efter bara några dagar så har den microsprickor på jättemånga ställen. Ser ut som "solstrålar" runt kameralinsen, kring volym och mute, alla hörn, undersida m.m m.m.

 

Så nu väntar jag återigen och har bifogat min irritation i formen av att "Nu vill jag att ni löser detta!" -Samt gett dem alternativet att ge mig en svart om det skulle underlätta för dem, vad gäller att kunna lösa mitt problem slutgiltigt.

 

Det som frustrerar mig är att man skall bli totalt blåst och inte skall kunna göra något åt det.

 

1. Min telefon spricker.

2. Dem ger mig en ny som också spricker

3. Här är jag nu. Utbytesluren ligger hos Anovo som efter en vecka faktiskt lyckats "registrera den i sitt datasystem"

 

Nedan fortsätter den troliga fortsättningen:

 

4. Garantin går ut, alt. jag hinner gå ännu ett varv.

5. Ingen har fortfarande gjort någonting Läs=Apple skiter fullkomligt i problemet eftersom...

6. Jag orkar inte hålla på med denna administration och lär mig leva med det.

7. Apple vann. Uttröttningstaktiken funkade.

8. Fast kanske inte. Jag ansåg att nu %€&@ får det banne mig vara nog och skrev ett mail till samtliga tidningar jag känner till samt ett argt mail till Apples svenska VD.

 

-Tänkbart scenario som sagt. Man blir jävligt störd av att man som kund skall behöva se hur Apple fullständigt skiter i detta. Jag har betalat för en iPhone 3G som jag vårdat som ett litet barn och aldrig tappat. Ändå spricker den. 100% konstruktionsfel, och dem gör inte ett smack åt saken.

 

Fördelen är väl att man som kund har rätt att få köpet hävt om man behövt reklamera 3 gånger. Eller hur är det? Det är väl i.s.f. den konsekvens Apple förtjänar med den ignorans dem visat med iPhonesprickorna. Att bara byta tills kunden tröttnar är ju inte direkt kvalitetsmässigt, utan bara ett chansartat sätt att utnyttja det dem hoppas. Nämligen att kunderna inte kollar så noga.

 

Hur fungerar det egentligen?

Borde inte garantin "börja om" när man får en ny telefon?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

APPLE LOVER

Jag har den svarta iphone som jag köpte i december, den har 2-3 sprickor vid mute-knappen. Sprickorna syns inte jätte mycket men känns jätte mycket, får väl lämna in den och hoppas på att en hygglig person undersöker den på Anovo ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anovo är inte kända för att vara schyssta. Min telefon blev repad när jag lämnade in den på reparation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även jag har "mutesprickan", men jag orkar faktiskt inte lämna in den för det. Det känns som att felet ändå till slut kommer att komma tillbaka, och dessutom har jag haft med Anovo att göra på tidigare jobb - jag undviker dem helst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lämnade in min svarta 3G (som jag köpte på releasedagen) för någon månad sedan eftersom det var en ordentlig spricka upp från laddkabelöppningen mitt bakpå. Fick en ny två veckor senare. Den kommer väl spricka den också så småningom, men då får den väl göra det då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror ni dom kommer byta in min om jag lämnar in den?

Jag har fått en spricka vid dockkontakten, spelar det någon roll om det finns andra skador (som har blivit till vid användning)

 

bild på sprickan:

iphonec.th.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

precis det jag tænkte fråga också :S

 

upptæckte sprickor på min vita... inga stora alls utan några mm hær och dær...

 

....sen tappade jag min lur på golvet i bilen... och voila jag sjælv har orsakat værre repor i plasten... de lær ju aldrig gå med på att byta? Antar de hænvisar till att skønhetsfel inte går på garantin och att mm sprickorna(de økænda) ær ett resultat av att jag tappat telefonen på golvet i bilen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skickade in min iPhone för att jag fått in sandkorn under displayen. Inget vanligt damm utan stora sandkorn som gjorde att texten bakom sandkornen inte kunde läsas. Under en lång tid har det stått, Enheten är mottagen osv. Nu när jag kollade för ca 20 min sen så står det:"Produkten kommer att bytas ut mot en utbytesenhet som är beställd"! Skickade in min i onsdags 6/6 och det har tagit enda tills nu att ens uppdatera statusen. Hoppas på att ha en ny iPhone i slutet av veckan!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är också rädd att dom bara skulle neka och säga att felet var sitt eget och sen skicka tillbaka telefonen o kräva att betala för det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror ni dom kommer byta in min om jag lämnar in den?

Jag har fått en spricka vid dockkontakten, spelar det någon roll om det finns andra skador (som har blivit till vid användning)

 

bild på sprickan:

iphonec.th.jpg

exakt samma spricka som jag fick. Fick en ny idag efter 3 veckor på service :)

 

Gillar inte riktigt att dom skriver 10 dagar, när det aldrig är så >.<

 

men men skönt att dom bytte den iallafall :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

orka skicka in telefonen bara för att det är en lite spricka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

exakt samma spricka som jag fick. Fick en ny idag efter 3 veckor på service :)

 

Gillar inte riktigt att dom skriver 10 dagar, när det aldrig är så >.<

 

men men skönt att dom bytte den iallafall :)

 

LÅter ju kanon :)

Kanske lämnar in min också då :)

Men tror du man kan få en vit istället? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

exakt samma spricka som jag fick. Fick en ny idag efter 3 veckor på service :)

 

Gillar inte riktigt att dom skriver 10 dagar, när det aldrig är så >.<

 

men men skönt att dom bytte den iallafall :)

 

Hade du mycket repor eller var den nästan repfri med bara den sprickan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Har Apple gått ut och sagt att dom har problem med sprickor vid mute-knappen, någon som har något bra dokument som man kan vifta med hos Telia när man ska reklamera en spricka? Ifall man nu får en sur/arrogant/kaningenting/villingentingsäljare?

 

Tacksam för svar

Fredrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har Apple gått ut och sagt att dom har problem med sprickor vid mute-knappen, någon som har något bra dokument som man kan vifta med hos Telia när man ska reklamera en spricka? Ifall man nu får en sur/arrogant/kaningenting/villingentingsäljare?

 

Tacksam för svar

Fredrik

 

 

Sorry....*bump*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...