Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Nu finns Navigon på Appstore.


iGerra

Rekommendera Poster

Nejnej, den slukar inte batteri. Till att börja med är ju alla kartor inlagda på iPhonen så du kan koppla ur 3G och därmed minska på förbrukningen. Men jag antar att oavsett GPS-program så lär det nog inte vara något för svamputflykten.

Men jag antar att förbrukningen är klart mindre än med iPhonens standardGPSprogram, det senare är ju online hela tiden, så har du klarat dig med den så borde Navigonen klara sig bättre?

 

Näh, det var där jag märkte att den slukade så tänkte bara hur detta fungerar på långturer :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 300
  • Created
  • Senaste svar

Det är ju riktigt najs att man inte behöver internet uppkoppling för att det ska fungera, då kan man ju använda den utomlands också :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju riktigt najs att man inte behöver internet uppkoppling för att det ska fungera, då kan man ju använda den utomlands också :)

 

Hehe surt om man får en räkning på 100 000:- p.g.a. mobil data :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte även Navigon omedelbart bums efter jag hade fått nys på det i denna tråden. Tack till trådskaparen för ett snabbt programtips!

 

Även jag är mycket nöjd med programmet. Vill också gärna ha fartkameror och trafikinformation, hoppas det dyker upp i uppgraderingar sedan. Hoppas att man inte behöver pröjsa en massa pengar för dessa uppgraderingar...

 

Det enda problemet som jag upplever är att den är lite seg de första 100 meterna cirka innan den vet åt vilket håll jag kör (hjälper nog med 3GS:ens kompass), dock så sitter min iPhone nästan nere vid växelspaken så den har inte den bästa GPS mottagningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte även Navigon omedelbart bums efter jag hade fått nys på det i denna tråden. Tack till trådskaparen för ett snabbt programtips!

 

Även jag är mycket nöjd med programmet. Vill också gärna ha fartkameror och trafikinformation, hoppas det dyker upp i uppgraderingar sedan. Hoppas att man inte behöver pröjsa en massa pengar för dessa uppgraderingar...

 

Tror att man kommer kunna köpa till kameror och annat lite senare :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man välja alternativa fordon i den? Är främst intreserad av om den hanterar cykel så man inte hamnar på motorvägen....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man välja alternativa fordon i den? Är främst intreserad av om den hanterar cykel så man inte hamnar på motorvägen....

 

Hehe hade varit lite små kul om den ledde dig på motorvägen eller landsvägen :P

Vet när jag hade en Navigon något, det var nästan 2 år sedan så ledde den mig på cykelvägar fast den var inställd på fordonstyp: Bil ... Ganska kul men det visade sig vara fel på den så den fick man utbytt och efter det har det inte varit några problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är väldigt sugen på denna app men är lite tveksam till hur bra gps:en fungerar om man stänger av mobildata? Någon som testat detta?

Eftersom jag mest kommer använda den utomlands så vill jag helst slippa räkningen på flera tusen för att ha använt en gps.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ni några bra tips på iphonehållare till bilen? Med någon snygg lösning på hållare+ el från ciggutaget?

 

Vad använder ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänker vänta på TomTom innan ett köp. Har haft TomTom i flera år och är väldigt nöjd. Senast hade jag TomTom i min HTC Diamond som fungerade klockrentynd att mobilen och det är gpsens fel att båda HTC och Windows Mobile suger. :sjuk:

 

Jag gillade TomToms iPhonehållare som dessutom ingår i priset. Priset kommer att hamna mellan 1000-1200kr ink hållare, inte så dyrt :galetglad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag minns rätt gick Navigon ut med info om att de även skulle släppa en gratis lite-version. Man skulle inte kunna få vägvisningar med den, men det skulle i alla fall kunna gå att få upp kartan så att man såg hur programmet såg ut. Någon som vet vad som hände med den versionen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går att använda appen med cykel / gång eller är det bara för bil körning?

 

Bifogar två bilder från inställningar, vet inte om de svarar på din fråga då jag aldrig har använt den annat än i bil.

post-8382-1245656824_thumb.jpgpost-8382-1245656839_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går att använda appen med cykel / gång eller är det bara för bil körning?

 

Yes box, det ska gå :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det folk som använder gps till cykel?? :skrattaat:

 

Cyklar man ett par mil och inte vet vart man ska eller vart man är så finns det ^_^

Tänk på att om man är ny i en stad (nyinflyttad) så är det inte helt fel med en sådan! Speciellt om man är exempel i Göteborg eller Stockholm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Saknar att kunna lägga in GPS kordinater, eller har jag missat det?. Annars verkar det fungera bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Saknar att kunna lägga in GPS kordinater, eller har jag missat det?. Annars verkar det fungera bra.

 

Finns en genväg till det genom Google Maps.

 

I Navigon så kan du navigera till dina kontakter, gå därför in i Google Maps och ta fram det du behöver och skapa en kontakt på det så kan du sedan hämta fram den i Navigon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mAn blir ju sugen på denna app. Det som talar emot är att den tar upp mkt plats. Sitter man på en 8 gb som egentligen är en 7 gb så har man bara 5 gb kvar efter en installation av denna. Kanske skulle ha gått på 16 istället men det är lätt att vara efterklok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cyklar man ett par mil och inte vet vart man ska eller vart man är så finns det ^_^

Tänk på att om man är ny i en stad (nyinflyttad) så är det inte helt fel med en sådan! Speciellt om man är exempel i Göteborg eller Stockholm.

 

Jo det är sant, inte så bra att gå vilse med cykel. :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns en genväg till det genom Google Maps.

 

I Navigon så kan du navigera till dina kontakter, gå därför in i Google Maps och ta fram det du behöver och skapa en kontakt på det så kan du sedan hämta fram den i Navigon.

 

Tack, ska testa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänker vänta på TomTom innan ett köp. Har haft TomTom i flera år och är väldigt nöjd. Senast hade jag TomTom i min HTC Diamond som fungerade klockrentynd att mobilen och det är gpsens fel att båda HTC och Windows Mobile suger. :sjuk:

 

Jag gillade TomToms iPhonehållare som dessutom ingår i priset. Priset kommer att hamna mellan 1000-1200kr ink hållare, inte så dyrt :galetglad:

 

Då priset på TomTom inte är klart så kan vi bara gissa...

 

Jag skulle gissa på 1000-1200 för programmet inkl. Norden-kartor sedan tillkommer det nog en hel del för hållaren, 500-700 kronor då den iaf har laddare (aktiv hållare), om den sedan även har ett GPS-chip i sig så kan den nog bli dyrare också...

 

Ska bli intressant att se vad som händer, hoppas också att tillverkarna pressar varandra så att vi får bra priser och bättre funktioner i programmen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...